Skip to content
2022. június 29. szerda
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • Soundcloud
  • Kezdőlap
  • Hazai Pálya
  • Nagyvilág
  • Visszapillantó
  • Zöld Sport
Itt vagy
Kezdőlap > Sportudvar > Nagyvilág >

Bottas nyerte a dögunalmas szezonzárót, bemutatkozott az F1 új logója

  • Nagyvilág
  • Sportudvar
Oláh Gergely
0

Az Abu Dhabi Nagydíjon aratott kettős győzelmével búcsúztatta az idei versenyévadot a Mercedes: Valtteri Bottas a pole pozícióból indulva megszerezte karrierje harmadik sikerét, a néha ijesztgető Lewis Hamilton pedig beérte a második hellyel. Sebastian Vettelt intette le harmadikként a kockás zászló, ám a német így is megőrizte összetettbeli második helyét Bottasszal szemben. A verseny nem hozott sok izgalmat, érzelmeket viszont annál inkább: Felipe Massa most már tényleg utolsó versenyén a tizedik helyen ért be, s így pontszerzéssel búcsúzott a száguldó cirkusztól. A futam után bemutatták a Forma-1 új logóját, amely az első vélekedések szerint jobb, mint az az embléma, amelyiket szombaton itt a Sportudvaron is bemutattam.

Különösebb bátorság nélkül kijelenthetjük, hogy nem a valaha volt legizgalmasabb Abu Dhabi Nagydíjat hozta az idei Formula-1-es évad fináléja – hasonlóan kevés eseménnyel csorgott le az 55 kör, mint tavaly, csak ezúttal bajnoki címet sem osztottak.

Beszédes adat, hogy a nyitókör végén az első 12 helyezett ugyanabban a sorrendben állt, amilyenben elrajtoltak, és mögöttük is csak Kevin Magnussen megpördülése és Stoffel Vandoorne pozícióvesztése idézték elő a főbb helycseréket. Ezeket leszámítva azért más dolgok is történtek a sivatag szélén.

Az élmezőny tehát eljött Bottas, Hamilton, Vettel, Daniel Ricciardo sorrendben, és Sergio Perez tulajdonképpen nyert egy pozíciót az első körben Nico Hülkenberggel szemben, ám a magát elfékező német a bukóteret átvágva visszaállt a Force India elé. Manővere egyértelműen szabálytalan volt, de nem akarta visszaadni pozícióját, ehelyett elfogadta a rá kirótt öt másodperces időbüntetést, és jól is járt, hiszen az első bokszkiállásig sikerült akkora előnyt kiautóznia Perezzel szemben, hogy a kényszerű várakozással együtt is elé térjen vissza.

A csaták főként a mezőny második felében alakultak ki: a rajt utáni percekben körökön át nézhettük, ahogy Romain Grosjean megpróbál átjutni Lance Strollon, ami eleinte csak időlegesen sikerült neki, hiszen a Williams kanadaija a második DRS-zónában vissza tudott támadni, de az oda-visszaelőzgetés addig folyt, amíg a francia végül sikerrel nem járt.

A bokszkiállások közeledtével Daniel Ricciardót kezdte utolérni a baj az élmezőnyből: az ausztrállal történt pár bosszantó dolog: egy alkalommal a szalagkorlátot súrolva elveszített néhány elemet az autója, majd szerelői csak nagy kapkodással készültek el a kerékcseréjére, a fő csapás viszont ezt követően jött, amikor hidraulikai gondok miatt megállt az autója a pályán. Ez azt is jelentette, hogy Ricciardo elveszítette az egyéni tabella 4. helyét a most negyedikként befutó Kimi Raikkönennel szemben.

Hamilton az első etapban nem tudott közel kerülni Bottashoz, aztán a szuperlágy gumikon azonban a finn kezdetben szenvedett. A világbajnok gyorsan megérkezett csapattársa mögé a verseny féltávja környékén, de csata ekkor sem alakult ki közöttük, és Bottas végül vissza is tudta szerezni kényelmes, néhány másodperces előnyét.

A verseny másik kiesője Carlos Sainz lett, ezúttal viszont nem a Renault-val volt hiba, legalábbis nem úgy, ahogy arra számítani lehetne az elmúlt hetek motorgondjai után: a szerelőcsapat vétett komoly hibát, amikor nem rögzítették megfelelően az autó bal első kerekét a cserénél. A spanyol emiatt már kis híján a bokszkijárat alagútjánál a falnak ment, végül a pályán volt kénytelen félreállni és feladni a küzdelmet.

A Renault azonban ezzel együtt is örülhetett: Hülkenberg bejött a 6. helyen, amiért nyolc ponttal jutalmazták, ez pedig elég volt a csapat számára ahhoz, hogy felugorjon a konstruktőri tabella vágyott hatodik pozíciójába, a Toro Rosso elé. Sem a faenzaiak, sem a Haas nem szerzett pontot, így nem nehezítették a francia gyári csapat dolgát. Pierre Gasly inkább egy megpördüléssel és egy további kicsúszással hívta fel magára a figyelmet.

Bottas tehát végül megszerezte harmadik F1-es győzelmét, hogy kellemes szájízzel zárja a szezont, mögötte pedig Hamilton, Vettel, Raikkönen és Max Verstappen futottak be a célba. A Mercedes finnjének győzelme ellenére az egyéni tabella második helye a tabellát sokáig vezető Vettel ölében landolt.

Mindkét Force India pontszerző lett, ahogy Alonso is a legjobb tíz között zárta a McLaren-Honda, Felipe Massa pedig önmaga utolsó versenyét.

Valószínűleg még magánál a futamnál is több izgatottság lengte körül a Formula-1 új logójának bemutatását Abu Dhabiban: a korábbi, jól ismert szimbólumot 1994 óta használta a sportág, a széria jelenlegi tulajdonosa, a Liberty Media azonban úgy döntött, lecseréli. A modernebb, egyszerűbb vonalakat használó logót a dobogós ceremónián leplezték le. A sorozat Twitter-oldalán ez a videó mutatja be az új emblémát. A közösségi médiában azonnal lecserélték a márkajeleket, a formula1.com egyelőre még az eredeti verziót használja.

„Számtalan márka, különösen napjaink korában, azon van, hogy egyszerűsítse jelképeit, belépve a digitális térbe” – idézi az Autosport Sean Bratchest, a Formula-1 kereskedelmi főnökét, aki a változtatás okáról beszélt. „Nézzék meg a Starbucksot vagy Coca Colát, akik a kevésbé sűrítetté változtatták logójukat a digitális belépés érdekében. Úgy éreztük, nekünk tovább kell mennünk, és át kell szabnunk, hogy ezzel is előre tartó pozíciónkat hangsúlyozzuk.”

„Nagyra tartjuk az elköszönő logót is, amely különösen jól szolgálta az F1-et 23 éven keresztül. Figyelembe véve azonban, merre tartunk üzletünkkel, miről szól víziónk, meg kell állapítani, hogy a negatív térben kialakított 1-es nem elég feltűnő digitálisan. Ha szavazást készítettem volna azokkal az emberekkel, akikkel beszéltem a jelképről, mióta idekerültem, sokan lettek volna, akik évek során sem vették észre, hogy a láthatatlan rész a bal és jobb oldal között valójában 1-est ad ki” – érvelt Bratches a régi logó legismertebb sajátosságával.

A Formula-1 marketingvezetője, Ellie Norman azt magyarázta, mit ábrázol végletekig leegyszerűsítve a logó: „Az inspirációt az autó körvonalából merítette, két autó látható rajta, amint átszelik a célvonalat. Hihetetlenül merész és egyszerű. A mai, mobilis és digitálisan vezérelt piacon sokkal flexibilisebbek és sokoldalúbbak lehetünk ezzel a logóval.”

Sean Bratches röviden elejtette, hogy a Formula-1 a jövő évi Ausztrál Nagydíjig teljes márkafrissítésen fog átesni, melynek középpontjában a logó áll majd. A kereskedelmi főnök „új grafikai csomagot” ígért tévére, továbbá reszponzív webes felületet, új közösségi lehetőségeket, élő és nem élő OTT-platformot (ez streamelt közvetítést takarhat).

A Forma-1-es világbajnokság 2018-as idénye március 25-én a hagyományoknak megfelelően az Ausztrál Nagydíjjal indul Melbourne-ben, azonban addig is lesz F1 a Sportudvaron, ugyanis decemberben egy, a teljes idei szezont összefoglaló írással jelentkezem majd, s a téli uborkaszezon idején is hírt adok majd a legérdekesebb történésekről.

Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:

#VersenyzőCsapatIdőKör
1Valtteri BottasMercedes1:34:14.06355
2Lewis HamiltonMercedes+3.89955
3Sebastian VettelFerrari+19.33055
4Kimi RäikkönenFerrari+45.38655
5Max VerstappenRed Bull-TAG Heuer+46.26955
6Nico HülkenbergRenault+1:25.71355
7Sergio PérezForce India-Mercedes+1:32.06255
8Esteban OconForce India-Mercedes+1:38.91155
9Fernando AlonsoMcLaren-Honda+1 kör54
10Felipe MassaWilliams-Mercedes+1 kör54
11Romain GrosjeanHaas-Ferrari+1 kör54
12S.VandoorneMcLaren-Honda+1 kör54
13Kevin MagnussenHaas-Ferrari+1 kör54
14Pascal WehrleinSauber-Ferrari+1 kör54
15Brendon HartleyToro Rosso-Renault+1 kör54
16Pierre GaslyToro Rosso-Renault+1 kör54
17Marcus EricssonSauber-Ferrari+1 kör54
18Lance StrollWilliams-Mercedes+1 kör54
–Carlos SainzRenault–31
–Daniel RicciardoRed Bull-TAG Heuer–20

Az egyéni világbajnokság végeredménye:

  1. Lewis Hamilton – 363 pont
  2. Sebastian Vettel – 317
  3. Valtteri Bottas – 305
  4. Kimi Räikkönen – 205
  5. Daniel Ricciardo – 200
  6. Max Vestappen – 168
  7. Sergio Pérez – 100
  8. Esteban Ocon – 87
  9. Carlos Sainz – 52
  10. Felipe Massa – 43
  11. Nico Hülkenberg – 43
  12. Lance Stroll – 40
  13. Romain Grosjean – 28
  14. Kevin Magnussen – 19
  15. Fernando Alonso – 17
  16. Stoffel Vandoorne – 13
  17. Jolyon Palmer – 8
  18. Pascal Wehrlein – 5
  19. Danyiil Kvjat – 5
  20. Marcus Ericsson – 0
  21. Pierre Gasly – 0
  22. Antonio Giovinazzi – 0
  23. Brendon Hartley – 0
  24. Jenson Button – 0
  25. Paul Di Resta – 0

A konstruktőrök világbajnokságának végeredménye:

  1. Mercedes – 668 pont
  2. Ferrari – 522
  3. Red Bull Racing-TAG Heuer – 368
  4. Force India-Mercedes – 187
  5. Williams-Mercedes – 83
  6. Renault – 57
  7. Toro Rosso-Renault – 53
  8. Haas-Ferrari – 47
  9. McLaren-Honda – 30
  10. Sauber-Ferrari – 5

A fő fotó forrása: index.hu

Megosztás:

  • Kattints a Twitteren való megosztáshoz (Opens in new window)
  • Kattints a Facebookon való megosztáshoz (Opens in new window)

Kedvelés:

Like Betöltés...

Kapcsolódó bejegyzések

Címkék: abu dhabi abu dhabi nagydíj f1 ferrari forma-1 lewis hamilton mercedes sebastian vettel új logó valtteri bottas

Post navigation

Előző cikk
Megosztja a rajongókat a Forma-1 új logója
Következő cikk
Foci VB 2022: Katar bemutatta újrahasznosítható stadionját

You must log in to post a comment.

Sportudvar Prémium

Regisztrálok! | Elfelejtette a jelszavát?

Fizetési oldal

Sportudvar Hírlevél
Feliratkozás esetén minden szombaton elküldjük az elmúlt hét cikkeit és a hétvége magyar vonatkozású tv-közvetítéseinek listáját!

Archívum

Tokió 2020 - archívum

Naptár

2017. november
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
« okt   dec »

Címkefelhő

2018 autósport bajnokok ligája barcelona botrány büntetőeljárás charles leclerc darts darts-világbajnokság dopping egyesült államok euro 2020 európa liga f1 ferrari fifa foci foci eb 2020 foci vb forma-1 hétvégi összefoglaló kerékpár kosárlabda kézilabda labdarúgás lewis hamilton magyar foci max verstappen mclaren mercedes olimpia oroszország paris saint-germain pjongcsang 2018 psg real madrid red bull sebastian vettel tenisz tokió 2020 téli olimpia valtteri bottas visszapillantó átigazolások úszás

Legutóbbi hozzászólások

  • Beszámoló 2018/2 – Missziónk - Foci VB 2018: Földrengést idézett elő a perui szurkolók öröme

Meta

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés
  • Bejegyzések hírcsatorna
  • Hozzászólások hírcsatorna
  • WordPress Magyarország
© 2022
Készítette: WordPress | Téma: AccessPress Mag
  • Kapcsolat
  • Partnereink
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Szerzői jogi nyilatkozat
Fel
%d bloggers like this: