Leicester City-ket szeretne látni az F1 új tulajdonosa

A Forma-1 vezetői arra keresik a megoldást, hogyan lehetne olyan helyzetet létrehozni, amiben az angol labdarúgó Premier League mintájára egy Leicester City jellegű csapat is győzhet. Eddig példátlan felmérés készült, amelynek segítségével meghatározták azokat a sarokpontokat, amelyek mentén a száguldó cirkusz fölvirágoztatását elképzelik a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media vezetői.

Január óta az amerikai Liberty Media az F1 tulajdonosa, és Bernie Ecclestone leváltása óta a korábbiaktól eltérő megközelítéssel igazgatják a sportot. Nyitottak a közösségi média felé, javítottak a nézők helyszíni kiszolgálásán, valamint a háttérben is dolgozni kezdtek azon, hogy a világbajnokság fenntartható és izgalmasabb legyen.

Ennek keretében korábban példátlan, fókuszcsoportos kutatást készítettek négy kontinensen, egyenként 10 törzsszurkolót megkérdezve, és végül öt sarokpontot alakítottak ki az F1 felvirágoztatása érdekében – számol be róla a GPHirek.hu. Már korábban is beszéltek arról, hogy a Leicester City győzelme a Premier League-ben az F1 számára is követendő példa, és ezt továbbra is fenntartják.

„Jobb küzdelemre van szükség a rajtrácson – nyilatkozta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója az első tanulságról. – Most nincsenek Leicester City-k az F1-ben. A mezőny vége túlságosan lemaradt az elejétől. Nem meritokrácia uralkodik – utalt arra, hogy nem feltétlenül a legjobbak, hanem a leggazdagabbak nyernek a Forma-1-ben. A költségplafon és a bevételek újraelosztása révén látványosabbá és jobbá tesszük a versenykörnyezetet a rajongók számára, küzdelmesebb lesz” – ígérte Bratches.

Megerősítette, hogy lebontanák az F1 köré épített falakat, és megoldást keresnének arra, hogy a szurkolók „bizonyos szintig elérhessék és eljátszhassák” a Forma-1-et, emellett jobban megismertetnék a sport technológiai oldalát és a versenyzőket is gladiátorokként ábrázolnák.

Az F1 kereskedelmi igazgatója úgy fogalmazta meg a vállalat küldetését, hogy „a Föld leglátványosabb versenyét” kell létrehozniuk, ennek érdekében jövőre is folytatják a városi rendezvények szervezését a versenyek helyszínei közelében, hogy „visszakerüljön a látványos elem a látványosságba.”

Gyökeres változások továbbra is csak 2021-től várhatók, ekkor lépnek érvénybe az új motorszabályok és új kereskedelmi megállapodásokat is kell kötni a csapatokkal, addig várhatóan csupán kisebb fejlesztések történnek elsősorban a szurkolók kiszolgálása érdekében. Ennek apró lépése, hogy megszavaztatták a közönséget, és a voksolók a 2001-es Malajziai Nagydíjat jelölték meg kedvencként a lehetőségek között. A jogtulajdonos az F1 történetében először, bő két hétre az egész versenyt feltette a YouTube-ra, angol kommentárral.

Leave a Reply