Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Verstappen nagy győzelme és a Mercedes nagy szenvedése – a 70. Évforduló Nagydíjának legfőbb tanulságai

Verstappen nagy győzelme és a Mercedes nagy szenvedése – a 70. Évforduló Nagydíjának legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1 70. Évfordulójának Nagydíját Silverstone-ban. A harmadik helyről rajtoló holland elsősorban annak köszönheti győzelmét, hogy amíg a Red Bull a mezőnyben a legjobban tudott bánni a gumikkal az abroncsgyilkos pályán, addig a Mercedesek lényegében szenvedtek mindenféle keveréken. Charles Leclerc újabb bravúros eredményt ért el, miközben Sebastian Vettel újból leszerepelt. Szép eredményt ért el Nico Hülkenberg is, ugyanakkor a McLaren második hazai futama sem sikerült túl fényesen.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Verstappen megállította a Mercedes hegemóniáját

Semleges szemszögből nézve egyértelműen az a mai verseny legfőbb pozitív történése, hogy végre nem egy Mercedes-pilóta zsebelte be a győzelmet. Max Verstappen eleinte úgy tűnt, nem tud versenyezni az ezüstnyilakkal, azonban Hamilton és Bottas autóján is igen hamar elkoptak a gumik, keveréktől függetlenül. Eközben a hollandnak nem voltak ilyen problémái, így nem lepődhettünk meg azon, amikor a kiállásokat követően az élre állt. Volt egy rövid időszak, amikor úgy tűnt, hogy Hamilton a friss gumikon veszélyes lehet Verstappenre, végül azonban a németalföldi pilóta megtartotta fórját, sőt még kicsit növelte is azt, így azután, hogy egy hete néhány méteren múlott, hogy megelőzze a defektes bal első gumival célbaérő Hamiltont, most csont nélkül diadalmaskodott, ezzel az első nem mercedeses futamgyőzelem fűződik a nevéhez az évben és az évtizedben. Abszolút nem meglepő, hogy ez neki sikerült, hiszen rajta kívül másnak nem is nagyon van esélye a Mercedesek megfogására. A szezon későbbi részében is ő lehet az egyetlen, akinek reális esélye nyílhat Hamiltonék megelőzésére. Meglátjuk, legközelebb hol sikerül ez.

Hülkenberg remekül visszaszokott az F1-be

A tavalyi Abu Dhabi Nagydíj után először indulhatott Forma-1-es versenyen Nico Hülkenberg. A Racing Point beugrója már egy hete is Sergio Pérez helyetteseként vett részt a hétvégén, de akkor a futamon nem tudott rajthoz állni műszaki problémák miatt. Ma ez szerencsére nem ismétlődött meg, így a német fölállhatott a rajtrácsra a hétközben alaposan megbüntetett rózsaszín istálló versenygépével. És nem okozott csalódást. Tudta tartani a lépést csapattársával, Lance Strollal, és végig az élmezőnyben autózott. Végül hetedikként intették le a kockás zászlóval. Ez az eredmény bíztató lehet számára, mivel valószínűleg a jövő heti Spanyol Nagydíjon is ő fog ülni Pérez autójában.

Leclerc egy kiállást vállalt – meglett az eredménye

Nagy bravúrt ért el Charles Leclerc a Brit Nagydíjon azzal, hogy dobogóra állhatott. Igaz, ehhez Bottas defektje is kellett, de ha ez nem következik be, akkor a negyedik helyezés is nagy eredménynek számított volna az egyelőre harmatgyenge Ferrarival. Az olaszok ennek a hétvégének sem úgy indultak neki, hogy nagyot fognak menni, végül azonban a monacói egykiállásos taktikája meghozta gyümölcsét: Leclerc-t negyedikként intették le, amivel újabb 12 pontot hozott a maranellóiak konyhájára, amire mondani se kell, akkora szüksége van a csapatnak, mint egy falat kenyérre. Ettől függetlenül az autó továbbra sem az igazi, a szerencse pedig nem biztos, hogy mindig a Ferrari és különösen Leclerc mellé fog szegődni.

NEGATÍVUMOK
Nem jött rendbe a Mercedes és a Pirelli házassága

A Brit Nagydíj utáni legfőbb beszédtémát az adta, hogy a futam végén mind a két Mercedes bal első defektet kapott, ami Bottasnak a pontszerzésbe, Hamiltonnak pedig majdnem a futamgyőzelembe került. Ma elkerülték az újabb meghibásodások az ezüstnyilakat, azonban a 70. Évforduló Nagydíjának tán legfeltűnőbb képei azok voltak, amelyek arról tanúskodtak, hogy mind a brit, mind a finn versenygépén igen hamar elkezdtek foszladozni a gumik a kerékcseréket követően. Most ráadásul nem csak a bal első abroncsokkal akadtak gondok, hanem szinte az összes gumival. Így pláne nagy szerencse, hogy nem történt defekt, de ettől függetlenül a silverstone-i pálya abroncsgyilkos mivolta ma is komoly hátrányt okozott a Mercedesnek, ami a győzelembe került, pedig a két pilóta kibérelte magának az első sort az időmérőn. Következik Barcelona, amely szintén nem egy túlságosan gumikímélő pálya, így kíváncsian várhatjuk, hogy ott mi fog történni a Mercedesekkel.

Vettel bakiparádéja folytatódik

Aligha volt olyan katasztrófális idénye eddigi F1-es karrierje során Sebastian Vettelnek, mint amilyennek az idei kinéz. A Ferrari németje csak botladozik a szezonkezdet óta, ráadásul a technika ördöge sem kíméli, ami bizonyít, hogy új motorral kellett nekivágnia a mostani hétvégének. Ez azonban nem javította autójának teljesítményét, igaz, végül nem ez a tényező határozta meg a négyszeres világbajnok mai szereplését, hanem az első körben történt megforgása, amit kizárólag magának köszönhetett – túlságosan ráment a rázókőre és még a füvet is megcsípte, így megpördült, ezáltal a mezőny végére esett vissza. Tavaly egy ilyen helyzetben minden bizonnyal a futam végére a 4-5. hely környékére tudott volna fölzárkózni, idén azonban csupán a 12. lett, vagyis pontot sem szerzett. Egy hete legalább annyi szerencséje volt, hogy egy pontocska neki is jutott, de most már ez sem jött össze. Vajon van még lejjebb? Van rá valós esély, hogy Vettel utolsó ferraris éve ne a totális csődről szóljon?

Szenved a McLaren

A McLaren nagyon jó szezonkezdeten van túl, azonban a két hazai hétvége összességében véve csalódást keltő eredményekkel zárult a wokingiak számára. A narancsszínű autók a mai versenyen nem tudtak az élmezőnyben megragadni, mivel egész egyszerűen nem volt meg a tempójuk ehhez, ráadásul a gumik náluk is igen gyorsan koptak. Ehhez jött még Carlos Sainz Jr. bokszutcai megakadása – a spanyol már indult volna vissza a pályára, amikor hirtelen le kellett fékeznie, mert ha nem tette volna, beleszállt volna Esteban Ocon autójába. Ezzel persze időt vesztett, aminek szintén szerepe lehetett abban, hogy végül csak a 13. helyen ért célba. Csapattársa, Lando Norris a 9. pozíciót szerezte meg, ami kettő pontot hozott neki és csapatának, de ez a spielbergi számokkal összehasonlítva nagyon kevés…

Ricciardo nagy csalódása

A tegnapi időmérő edzés talán legnagyobb meglepetése volt, hogy Daniel Ricciardo a Renault-val az 5. helyre tudta kvalifikálni magát. Ez még úgy is meglepő eredménynek számított, hogy a francia csapat autói igen jó tempót tudtak diktálni a Brit Nagydíjon. Ezt részben sikerült átmenteni a 70. Évforduló Nagydíjára is, de sem Ricciardo, sem Esteban Ocon nem tudott igazán kiemelkedő eredményt elérni. Az ausztrálnak erre azután nem is maradt esélye, hogy egy támadásnál megpördült, így több helyet veszített. Végül nem is tudott pontot szerezni, csupán a 14. lett, ami rajthelyéhez képest hatalmas csalódás lehet számára. Ocon megmentette a legtöbb csapathoz hasonlóan szintén nagy-britanniai bázissal rendelkező Renault becsületét, hiszen a nyolcadik helyen futott be.

Ezek voltak a 70. Évforduló Nagydíjának legfőbb pozitív és negatív történései szubjektív megítélésem szerint. A következő futamra jövő vasárnap kerül sor Barcelonában, ahol a Spanyol Nagydíjat rendezik. Természetesen arról is leírom majd véleményem itt, a Sportudvaron.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

A kiemelt kép a 2017-es Maláj Nagydíjon készült, amelyet szintén Max Verstappen nyert meg.

Top
%d bloggers like this: