Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Tour de France: Egyre stabilabb a közeljövő

Tour de France: Egyre stabilabb a közeljövő

Vészesen közeleg a világ legrangosabb kerékpáros körversenyének, a Tour de France-nak az idei rajtja. Amíg a csapatok gőzerővel készülnek a megmérettetésre, addig a szervezők a háttérben már a 2021-es kiírásra is javában készülődnek. Ennek bizonyítéka, hogy tegnap bejelentették: Brest lesz a jövő évi rajt helyszíne. Eredetileg Koppenhágából startolt volna a mezőny, oda azonban leghamarabb 2022-ben látogatnak el a világ legjobb kerekesei. Az idei Tour de France szervezése körül egyelőre minden rendben van, s joggal lehet bízni abban, hogy sor kerül a versenyre.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

Újabb Tour de France van a zsákban. Miközben még zajlik az idei francia körversenyen (augusztus 29 – szeptember 20.) való indulás feltételeinek kidolgozása, addig a szervezők már előre tekintenek. Tegnap nagy bejelentést tett a viadalt szervező cég, valamint Bretagne régió – eszerint a 2021-es Nagy Kör a térség egyik legnagyobb városából, Brestből fog rajtolni. Eeredetileg Koppenhága lett volna a nagy rajt helyszíne, azonban a dán főváros az igen sűrűnek ígérkező jövő évi sportnaptár miatt inkább 2022-ben látná vendégül a világ legrangosabb kerékpáros versenyének résztvevőit, amiről a múlt héten elvi megállapodás született.

Christian Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója a tegnapi bresti sajtótájékoztatón kijelentette, hogy az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság miatt (utóbbin Koppenhága négy mérkőzést is rendezne) rendkívül sűrűvé vált volna a naptár, ha ezek mellé még a francia körversenyt is megpróbálták volna berakni. Koppenhága, valamint a másik négy, az útvonal által érintendő dán település (Roskilde, Nyborg, Velje és Sönderborg) szívesen fogadják a Nagy Kört, de biztonsági, szervezési és logisztikai szempontból is előnyösebbnek találták a 2022-es rendezést, amibe végül a franciák is belementek.

Mint a sajtótájékoztatón elhangzott, amint kiderült, hogy nem Dániából rajtol a 2021-es verseny, a tekintetek igen gyorsan Bretagne felé fordultak. “2018 óta egyeztettünk arról, hogy 2008 után ismét innen kellene indulnia a versenynek. Tavaly ősszel már szinte teljes mértékben eldöntött dolog volt, hogy Bretagne 2023-ban ismét lehetőséget kap a nagy rajt fogadására. Ezt tavasszal szerettük volna bejelenteni, de az ismert okok miatt erre csak most kerülhet sor. Mindenképp szerettünk volna visszatérni Felső-Franciaországba, mert remek körülmények fogadják a kerékpárosokat errefelé. Breton barátaink elfogadták a változtatást, miszerint 2023 helyett már 2021-ben legyen itt a nagy rajt. Nem éreztem volna jól magam, ha négy éven keresztül nem lenne bretagne-i része az útvonalnak, s hasonlóképp vélekedett erről Bernard Hinault (a Tour de France ötszörös győztese – a szerk.) és Jean-Paul Ollivier (kerékpáros szakíró – a szerk.) is. Brest városa és a régió is rendkívül pozitívan állt hozzá az elképzelésekhez, ennek köszönhető, hogy mindezt eltudtuk érni” – mondta Prudhomme, aki arról is beszámolt, hogy négy breton szakasz lesz jövőre, ami több, mint 2008-ban, a legutóbbi bretagne-i rajt során volt.

Végtelen történet

Bretagne és a Tour de France rengeteg szállal kötődik egymáshoz: Ez a régió összesen 11 győzelemmel büszkélkedhet, ugyanis az ötszörös bajnok Bernard Hinault mellett a háromszoros győztes Louison Bobet (neki sikerült először zsinórban három Nagy Kört nyernie), a még az 1900-as években kétszer a csúcsra érő Lucien Petit-Breton, valamint a II. világháború utáni első, 1947-es verseny összetettjét megnyerő Jean Robic is innen származott. 1952, 1974 és 2008 után negyedjére fog Brestből rajtolni a körverseny, ami a városok szintjén abszolút rekordnak számít.

Amíg az idei Tour de France elsősorban az ország déli felét fogja bejárni, addig a jövő évi verseny inkább a nyugati tájakra fog összpontosítani. Christian Prudhomme elmondta, azzal, hogy meg kellett változtatni a nagy rajt helyszínét, az amúgy is komoly szervezőmunkát igénylő előkészületek még bonyolultabbakká váltak, hiszen a három hét külön-külön szervezést igényel, az útvonalmódosítás miatt azonban lényegében a komplett első hetet át kellett variálni. Mint a versenyigazgató kijelentette, amíg 2022-vel kapcsolatban előnyben vannak, hiszen bőven van idő az útvonal összeállítására, addig 2021-gyel kapcsolatban némi késésben vannak, de ez a rendkívüli körülmények között érthető. Bejelentette Prudhomme azt is, hogy a jövő évi útvonalat október 29-én mutatják be a Párizsi Kongresszusi Palotában.

Mi újság az idei versennyel?

A tervek szerint augusztus 29. és szeptember 20. között bonyolítják le az idei Tour de France-t, azonban még most, kettő és fél héttel a start előtt is vannak a rendezéssel kapcsolatos nagyon fontos és sürgős kérdések. Az elképzelés az, hogy Nizzából induljon a verseny, azonban a dél-francia városban az elmúlt napokban szigorítottak a helyi egészségügyi előírásokon, ezért kérdésessé vált, hogy végül innen indul-e a Nagy Kör. A szervezők ígérete szerint napokon belül döntés születik az ügyben, de igyekeztek megnyugtatni mindenkit, miszerint több terv is a zsebükben van az esetleges SOS-módosítások levezénylésére. Az biztos, hogy lesznek nézőket érintő korlátozások, így pl. a rajtnál és a befutónál csak erősen limitált számú közönség lehet jelen, azonban az útvonal többi részén nem lesznek komolyabb intézkedések. A közönség nem érintkezhet a versenyzőkkel, akik emellett nem cserélhetnek kulacsot társaikkal.

A szigorú szabályokat annak ellenére vezetik be, hogy minden kerékpárost tesztelni fognak, így elvben annak kockázata, hogy bármilyen fertőzés üsse föl a fejét a Tour de France-on, igen kicsi, azonban a francia hatóságok semmit sem akarnak a véletlenre bízni.

Ami a sportszakmai oldalt illeti, augusztus elsején indult újra hivatalosan a versenyszezon a kerékpárosoknál (Spanyolországban már július utolsó napjaiban is volt verseny), aminek keretében 100 nap alatt közel 200 versenyt szeretnének megtartani. Természetesen az idő szűke miatt lesznek ütközések, pl. a Tour de Hongrie a Tour de France-szal egy napon fog kezdődni, de – szintén a pokoli sűrű naptárból eredően – az eredetileg tervezett hét helyett csak öt szakaszból fog állni. A naptár alapján a másik két három hetes körversenyt, a Giro d’Italiát és a Vueltát is megrendezik ősszel, mint ahogy a tavaszi klasszikusokat is igyekeznek hiánytalanul bepótolni.

Reméljük, nagyjából normális körülmények között sikerül lebonyolítani a Tour de France-t és a többi kerékpárversenyt is, s akkor egy igen izgalmas és élvezetes viadalnak, valamint szezonnak leszünk szemtanúi.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Top
%d bloggers like this: