Verstappen Monzát is behúzta, De Vries jól ugrott be – az Olasz Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Olasz Nagydíjat, amely lényegében a Biztonsági Autó mögött fejeződött be, pedig Charles Leclerc-nek lett volna esélye támadni. A beugró Nyck De Vries a 9. helyen végzett, Sergio Pérez pedig nem lehet túl boldog a versenyen történtek miatt. A Sportudvar értékelése a monzai futamról.

Nyári akció a Sportudvar Prémiumban – most kedvezményes áron válhatsz taggá. Ne hagyd ki!

POZITÍVUMOK
Verstappen zsinórban ötödször

Mivel több versenyző esetében is a megengedett mennyiségen felül cseréltek motort és/vagy különböző motorelemeket, ezért számos pilóta rajtbüntetést kapott. Közéjük tartozott Max Verstappen is, aki öthelyes visszasorolása miatt a 7. rajtkockából várhatta a mai Olasz Nagydíjat. A címvédő nagyon jól rajtolt, hiszen már az 1. körön belül följött a 4. helyre. Nem sokkal később pedig már ott volt a 2. helyen, miután George Russellt is legyűrte. A Pirelli a verseny előtt arra számított, hogy egy kerékcserével simán teljesíteni lehet az 53 körös futamot. Verstappen ezt meg is csinálta, az élről rajtoló Charles Leclerc azonban nem, így végül az élen találta magát, amit már nem is adott ki a kezéből. Daniel Ricciardo autójának mentése miatt az utolsó öt körre be kellett küldeni a Biztonsági Autót. A verseny már nem indult újra, így Verstappen megtartotta pozícióját, s megnyerte az Olasz Nagydíjat. A holland zsinórban ötödik, idén pedig már a tizenegyedik győzelmét aratta, s a következő versenyen már kétszeres világbajnok lehet belőle.

Nyck De Vries remekül pótolta Alexander Albont

Pénteken, a 2. szabadedzésen még Alexander Albon szerepelt Nicholas Latifi mellett a Williamsben, azonban szombaton már Nyck De Vries, a csapat tesztpilótája kormányozhatta a thai autóját, mivel Albonon vakbélműtétet kellett végrehajtani, így kidőlt a sorból. Furcsa hétvégén van túl a korábban a Forma-2-ben versenyző De Vries, hiszen a pénteki első gyakorláson is ő ment, de akkor még előre eltervezett módon. A holland talán épp a friss F1-es tapasztalat miatt tudott a körülményekhez képest nagyon jól versenyezni. Már az időmérőn legyőzte Latifit (ez önmagában nem nagy szó), a mai futamon pedig szinte végig pontszerző helyen autózott, s végül a 9. lett, így 2 pontot hozott a konyhára. Azt hiszem, megérdemelné, hogy állandó ülése legyen a Forma-1-ben, mert ezért a 9. helyért bizony meg kellett küzdenie. Remélem, sikerrel jár.

NEGATÍVUMOK
Leclerc közel volt, de megint nem sikerült nyernie

Charles Leclerc megnyerte az időmérőt, így voltak győzelmi esélyei a Ferrari hazai versenyén. Kissé beragadt a startnál, de végül megtartotta első helyét. A gyorsan fölzárkózó Verstappen jobb tempóra volt képes, mint a monacói, így a Ferrarinál úgy döntöttek a versenytáv nagyjából felénél, hogy még egy kerékcserét megcsinálnak, s igyekeznek a lágy gumikon stratégiai előnybe kerülni a közepes abroncsokon menő Verstappennel szemben. Bár ez nem volt rossz elgondolás, végül nem jött be, mivel a Ferrari tempója egyszerűen nem volt elég a Red Bull-lal szemben. Bár most a ferrarisok amiatt háborognak, hogy a Biztonsági Autó mögött ért véget a futam, így Leclerc-nek esélye nem volt támadni, de szerintem nem ezen múlott.

Pérez rossz versenye

Sergio Pérez is rajtbüntetést kapott, így csak a mezőny második feléből indulhatott. Neki is sikerült többet előznie, azonban első kerékcseréje után füstölni kezdett a jobb első fékje, emiatt úgy tűnt, idő előtt befejeződik a futama. Végül végigment, de csak a 6. helyen ért célba, s ugyan övé lett a leggyorsabb kör, de ennél több lehetett volna a versenyében. Arról már nem is beszélek, hogy Leclerc 9 ponttal ismét előtte van az összetettben.

Nyári akció a Sportudvar Prémiumban – most kedvezményes áron válhatsz taggá. Ne hagyd ki!

A kiemelt kép forrása: F1.com

Leave a Reply