Verstappen szépen, a Racing Point csúnyán zárt – az Abu Dhabi Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1 idei szezonjának utolsó versenyét, az Abu Dhabi Nagydíjat, azonban mivel Valtteri Bottas végzett mögötte, így a világbajnokságban előtte végzett. Lewis Hamilton lett a futamon a harmadik. A McLaren rég látott magasságokban zárta ezt az évet, ugyanis megszerezte a konstruktőri világbajnokság harmadik helyét, amihez azért kellett a Racing Point gyatra teljesítménye is.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Verstappen jelesre írta meg idei utolsó dolgozatát

Nem állíthatjuk, hogy sikeres évet zárt a Red Bull, hiszen az osztrák csapat előzetesen a világbajnoki címért akart harcba szállni a Mercedesszel, ez azonban egyrészt a stuttgartiak bombatempója, másrészt az italgyártósok autóinak kezdeti megbízhatatlansága + néhány szerencsétlen baleset miatt nem sikerült. Azonban minden jó, ha jó a vége – gondolhatják most a vörös bikáknál, hiszen Max Verstappen rajt-cél győzelmet aratott Abu Dhabiban. Diadalát nem fenyegette veszély, hiszen a mögötte haladó két Mercedes-pilóta egyike sem erőltette már a támadásokat. Ez Verstappen szempontjából nem volt jó, hiszen Valtteri Bottas azért nem veszélyeztette a holland győzelmét, mivel ezzel az eredménnyel is simán megőrizte összetettbeli második helyezését – éppen az ifjú németalföldi pilótával szemben. Végül kilenc pont döntött a finn javára. Ettől függetlenül Verstappen és csapata nagyon örülhet a győzelemnek, mert egy szép szezonzárás mindig nagy öröm, ráadásul komoly löketet adhat a jövő évre való fölkészüléshez.

Albon remekelt (Pérez kiesett)

Hogy a Red Bull öröme még nagyobb legyen, végre valahára az egész évben szenvedő Alexander Albon is remekül össze tudott rakni egy versenyt, hiszen ma délután a negyedik helyen intette le a kockás zászló. A brit-thai pilóta ülése hónapok óta kérdőjeles 2021-re, mivel csupán egyszer állhatott dobogóra, miközben a futamok többségén jócskán elmaradt csapattársától. Albon nagy riválisának Sergio Pérez tekinthető, aki múlt heti győzelmét követően ezúttal hidraulikai hiba miatt korán kiesett. Ez a fejlemény azonban aligha lesz döntő tényező a Red Bullnál, amikor várhatóan napokon belül döntést hoznak arról, ki legyen Verstappen jövő évi csapattársa. Egy mindenesetre biztos: Albon ma nem keveset tett azért, hogy kapjon még egy esélyt.

A McLaren lett a harmadik erő

A szezonzáró másik nagy kérdése az volt az egyéni világbajnokság második helye mellett a konstruktőrök pontversenyének harmadik helyezése is. E pozícióért három csapat: a McLaren, a Racing Point és a Renault szállt harcba. Legutóbbinak viszonylag kevés esélye volt már a harmadik helyre, az előbbi kettő között azonban ádáz küzdelemre volt kilátás. Ez végül Pérez kiesése és Stroll gyenge teljesítménye miatt elmaradt, hiszen eközben Lando Norris az ötödik, az utolsó mclarenes versenyét teljesítő Carlos Sainz pedig a hatodik lett. A wokingiak régen nem jártak ekkora magasságokban a Forma-1-ben, azonban egész éves teljesítményük alapján abszolút rászolgáltak erre a világbajnoki dobogóra még úgy is, hogy a Racing Pointtal ellentétben nekik nem volt győzelmük.

NEGATÍVUMOK
A Racing Point gyenge szezonzárása

Sergio Pérez múlt heti győzelmét követően mindenki joggal bízott abban az ezen a néven utolsó versenyhétvégéjét teljesítő Racing Pointnál, hogy Abu Dhabiban sikerül megszerezni a csapatvilágbajnokság harmadik helyét a McLarennel szemben. Ezek a remények pénteken már kissé fakulhattak, hiszen Sergio Pérez autójában több alkatrészt is cserélni kellett, ami miatt a mezőny hátsó traktusából vághatott neki a futamnak. A mexikói szépen jött fölfelé, igaz, mivel kevés előzési pont van a Yas Marina-pályán, ezért nehezebb volt a dolga, mint egy hete Szahírban, ahol a 18. helyről tudott győzni. Ha győzelmi esélyei most nem is voltak, arra minden sansza meglehetett volna, hogy legalább egy erős pontszerzéssel hozzájáruljon a csapat sikeréhez. Ez azonban végül nem sikerült, mivel a 15. kör környékén – feltehetőleg hidraulikai hiba miatt – föl kellett adnia a versenyt. Ezzel jelentősen romlottak a Racing Point esélyei, hiszen eközben Lance Stroll a 10. hely tájékán haladt, s tempója nem bizonyult elegendőnek a közvetlen riválisok legyőzéséhez, igaz, egyedül nem is nagyon tudott volna mit kezdeni a remekül szereplő McLarenekkel. Így végül, ha nem is sokkal, de lemaradt a rózsaszín csapat a világbajnoki dobogóról. A 4. hely azonban szintén jól néz ki, főleg az előző évek szerepléséhez viszonyítva.

Ferrari: Méltó szezonzárás

Ebben a szezonban szinte kivétel nélkül csak a negatívumok között szerepeltethettem a Ferrarit az egyes futamok értékelésénél. A maranellóiak rég nem látott, pocsék éven vannak túl, aminek méltó zárása volt a mai verseny. Charles Leclerc a 13., a távozó Sebastian Vettel a 14. lett. Ma is gyatra volt a két tűzpiros autó tempója. Egyik versenyző sem tudott tartósan a pontszerző helyeken haladni, de valószínűleg nem nagyon voltak már motiváltak, egyszerűen szerettek volna túllenni ezen a futamon. Leclerc számára abból a szempontból különösen rosszul alakult a verseny, hogy mivel nullázott, ezért Carlos Sainz és Alexander Albon is megelőzte a világbajnokságban, amelyet így a tavaly még futamok egész sorát nyerő monacói mindössze a 8. helyen zárt. Nála is rosszabbul járt az egész évben bénázó Vettel, aki 33 (!) ponttal a gyönyörű 13. helyezést könyvelheti el. Vettel jövőre csapatot, Leclerc pedig csapattársat vált. Reméljük, jobb szezonja lesz a Ferrarinak 2021-ben.

Ez volt az idei utolsó Forma-1-es futam értékelése. Nem sokkal karácsony előtt még jelentkezni fogok egy évértékelő anyaggal is, amelyben megpróbálom összefoglalni a szezon legfontosabb és legérdekesebb eseményeit. Kövessétek a Sportudvart!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Leave a Reply