A Ferrari visszatért, a Red Bull elhullott – a Bahreini Nagydíj legfőbb tanulságai

Egy alapvetően mozgalmas, eseménydús futammal kezdődött meg a Forma-1 új érája ma délután Bahreinben. Az élről rajtoló Charles Leclerc és a világbajnok Max Verstappen harcolt a győzelemért, ám végül a monacóit intette le elsőként a kockás zászló, miközben a holland műszaki hiba miatt néhány körrel a vége előtt kiesett. Ugyanígy járt a másik Red Bullal Sergio Pérez is, aki az utolsó körben volt kénytelen föladni a futamot. Carlos Sainz révén kettős Ferrari-győzelem született, Hamilton pedig az egyelőre gyengének tűnő Mercedesszel ajándékba kapta a 3. helyet. Nagyot ment a Haas, különösen Kevin Magnussen. A Sportudvar összefoglalja a verseny legfőbb tanulságait.

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

POZITÍVUMOK
A Ferrari visszatért

A Ferrari már tavaly annak jeleit mutatta, hogy a pocsékul sikerült 2020-as idény után fejlődő útra lépett. A téli teszteken érződött, hogy a maranellóiak idei, már az új szabályok alapján készült autói igen erősek lehetnek a szezonban is, s ezen a hétvégén ez rögvest beigazolódott. A Ferrari a villanyfényes edzéseken a legjobb volt, s a tegnapi időmérésen Charles Leclerc révén az 1., Carlos Sainznak köszönhetően pedig a 3. helyet kaparintotta meg. A mai versenyen végig Leclerc volt az élen, leszámítva a Max Verstappennel a futam első felében vívott elképesztő ütközetét, amikor körökön keresztül oda-vissza előzgették egymást. Végül azonban sem ez, sem a Pierre Gasly kiesése miatt bekövetkezett biztonsági autós fázis nem tudott beleköpni az olaszok levesébe, ráadásul a Red Bullok utolsó körökben történt páros meghibásodása miatt végül 1-2-nek örülhettek, hiszen Sainz lett a 2. Leclerc a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is bezsebelte, vagyis maximális, 44 pontot gyűjtött a Ferrari. Ennél jobb szezonkezdetet aligha kívánhattak volna a csapat szurkolói, akik már most dörzsölhetik tenyerüket, hiszen egy hét múlva Szaúd-Arábiában szintén villanyfényes futamra kerül sor, s egyértelmű, hogy amíg nappali körülmények között kiegyenlítettebbek az erőviszonyok, addig este a tűzpiros autók működnek a legjobban.

A Haas óriási fejlődése

A Haas volt tavaly a mezőny amolyan pofozógépe, hiszen folyamatosan a leggyengébb csapat volt, s pilótái végül nulla ponttal zárták 2021-et. Az amerikai csapat kezdte el a legkorábban idei autójának tervezését és fejlesztését, s minden bizonnal ennek komoly szerepe van abban, hogy a viharos elmúlt egy hónap után a csapat Kevin Magnussen révén az 5. helyet szerezte meg, így több, mint egy év után szerzett ismét pontokat a Forma-1-ben. Mint ismert, az ukrajnai háború miatt Nyikita Mazepinnek mennie kellett a csapattól, mert ugyan nem zárták ki az F1-ből, de a csapat szerződést bontott a főszponzorral, Mazepin apjának cégével, így a befizetett orosznak sem volt maradása. Március elején derült ki, hogy Kevin Magnussen lesz Mick Schumacher társa. A dán 2020 után tért vissza az elitkategóriába, s ez annyira jól sikerült neki, hogy az időmérőn a legjobb tízbe került, a futamot pedig a már említett 5. helyen zárta. Óriási fegyvertény ez egyfelől a csapat körüli váratlan és nagy horderejű változások, másfelől amiatt, hogy Magnussennek alig kettő hete volt a felkészülésre, hiszen nem tudhatta előre, hogy idén Forma-1-es autót kell vezetnie. Olyan jól megtanult bánni az új kocsival, hogy ennek nagyon jó eredménye lett. A kis Schumacher sem ment rosszul, de végül nem szerzett pontot, 11. lett, ami abból a szempontból igen kellemetlen lehet számára, hogy több tapasztalata van az új autóval, de Magnussen mégis lepipálta – ennyit tesz a nagyobb F1-es rutin. Nagyon kíváncsi leszek, mire lesz képes az év során a Haas, de a kezdés igen bíztató volt.

A kínai újonc pontszerzése

Guanju Zsu személyében egyetlen újonca van idén a Forma-1-nek. A világbajnokság történetének első kínai főállású versenyzője tavaly 3. lett a Forma-2-ben, vagyis nem egy tehetségtelen akárki, s ezt első F1-es hétvégéjén is bebizonyította. Az időmérőn jól helytállt, ma pedig végig ott volt a 10. hely környékén, s végül Pérez kiesésének köszönhetően meg is csípte az utolsó pontszerző pozíciót. Nagyon örülhet ennek az eredménynek, amely önbizalmat adhat neki a folytatásra. Valtteri Bottas, az Alfa Romero másik versenyzője is boldog lehet, hiszen az időmérőhöz hasonlóan a versenyen is a 6. helyen végzett. Az olasz csapatnak egy futam után máris kilenc pontja van – ennél nem volt sokkal több nekik tavaly…

NEGATÍVUMOK
A Red Bull elvérzése

A hétvégén úgy tűnt, hogy Ferrari – Red Bull csata lehet a győzelemért, hiszen a villanyfényes eseményeken e két csapat versenyzői voltak a legjobbak. A mai versenyt is ez a két istálló uralta, különösen Charles Leclerc és Max Verstappen. A holland vb-címvédő óriási csatát vívott Leclerc-el, amikor oda-vissza előzgették egymást, s a Biztonsági Autó kijövetele után esélye lehetett volna a monacói megelőzésére a futam végén, ám autója a hátsó egyenesben egyszer csak lelassult, s a jelek alapján leállt a motor. Verstappen a bokszban fejezte be idei első versenyét, ami miatt nagy a csalódottság. A holland már a futam közben is jelezte a rádióban, hogy gondok vannak autójával, de csapata kivárt a döntéssel, mert fölmerült, hogy idő előtt ki kell állni. Végül a sors elrendezte ezt, így a világbajnok nulla pontos. De nem csak ő, hanem a Red Bull is, hiszen az utolsó körben Sergio Pérez megpördült az 1. kanyarban, mivel beakadt a váltója, így ő is kiesett. Borzalmasan ért véget a nyitófutam a vörös bikák számára, akiket az is nyugtalaníthat, hogy a négy, idéntől hivatalosan Red Bull-, de valójában Honda-motort használó versenyzőből három is műszaki hiba miatt állt ki, hiszen Pierre Gasly sem látta meg a kockás zászlót. Komoly fejtörést jelenthet ez a két csapatnál, meglátjuk, sikerül-e ebből gyorsan kikecmeregni, s akár már Dzsiddában jobban szerepelni.

A Mercedes keserű hétvégéje – némi vigasszal a végén

Az elmúlt sok-sok évet uraló Mercedes nem remekelt a téli teszteken, s a Bahreini Nagydíjon sem volt esélye a győzelemre. Sem Hamilton, sem George Russell nem tudott az időmérésen vetekedni a Ferrarikkal és a Red Bullokkal, s a mai versenyen is hasonló volt a helyzet. Végül Hamilton így is 3., Russell pedig 4. lett, mivel kiesett a két Red Bull. Vigasz ez a német istálló számára, de jól látszik, hogy a delfinjelenséget még mindig nem sikerült leküzdenie a csapatnak, s az autó teljesítménye is elmarad a megszokottól. Kíváncsi vagyok arra (is), hogy nekik sikerül-e följebb zárkózniuk, mert egyelőre harmadik erőnek tűnnek.

Ez volt tehát a szezonnyitó Bahreini Nagydíj értékelése. Jövő vasárnap jön a Szaúdi Nagydíj, természetesen arról is beszámolok majd.

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Leave a Reply