Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Hamilton-uralom, Ferrari-betli – a Stájer Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton-uralom, Ferrari-betli – a Stájer Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton győzelmével ért véget a Forma-1 történetének első és minden bizonnyal utolsó Stájer Nagydíja. A címvédő végig uralta a futamot, amelynek végén csapattársa, Valtteri Bottas futott be másodikként. A dobogó legalsó fokára Max Verstappen állhatott föl. Ismét jó volt a McLaren és a Racing Point teljesítménye, emellett pedig a Renault is csatlakozott hozzájuk. A Ferrari ezzel szemben totálisan lebőgött – mindkét pilóta az első körben esett ki, miután ütközött egymással. A Stájer Nagydíj pozitív és negatív tanulságai következnek.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton javította múltkori hibáit

Lewis Hamilton megállíthatatlannak bizonyult a Stájer Nagydíjon. Szombaton nagy fölénnyel nyerte az esős időmérő edzést, ma pedig sima rajt-cél győzelmet aratott a második spielbergi futamon. A hatszoros világbajnok a múlt heti Osztrák Nagydíj tán legnagyobb lúzere volt, hiszen az időmérőn és a futamon is olyan szabálytalanságot produkált, amiért büntetést érdemelt. Most minden klappolt, így a brit megszerezte pályafutása 85. futamgyőzelmét. Ha így folytatja, jó esélye lesz Michael Schumacher rekordjának megdöntésére. Érdekesség, hogy Hamilton eddigi 14 F1-es idényében (beleértve a mostanit is) mindig szerzett legalább egy győzelmet.

A Racing Point remek teljesítménye

A Racing Point már a téli teszteken bizonyította, hogy a lényegében a tavalyi Mercedes technikai megoldásait az idei saját fejlesztésekkel ötvöző autói erősek. Lance Stroll megnyerte a pénteki első, száraz pályán tartott szabadedzést, így joggal bízhattak abban a rózsaszín csapatnál, hogy a tegnapi eső után mára fölszáradó pályán újból kiváló eredményre lehetnek képesek. Ez nem is maradt el: Sergio Pérez sérült autóval a 6., míg Lance Stroll a 7. helyen futott be. Most már egyre inkább kijelenthető, hogy komolyan kell számolni idén a Racing Pointtal.

A McLaren remek teljesítménye

A McLaren-istálló hatalmas sikerrel kezdte 2020-at, amikor Lando Norris dobogóra állhatott a múlt heti Osztrák Nagydíjon. A fiatal brit most sem okozott csalódást. Ugyan a dobogóra ezúttal nem volt esélye, de a sérült első szárnnyal bajlódó Pérez utolsó kanyarban történt megelőzésével az ötödikként inthette le a kockás zászló. Carlos Sainz a 9. helyen ért célba. Nagyon úgy néz ki, hogy a wokingiak az elmúlt évek szenvedései után új erőre kaptak, s ha arra, hogy ismét élcsapat legyenek, nincs is nagy sansz, arra már annál inkább van, hogy az élcsapatok mögötti küzdelemben a legjobbnak bizonyuljanak a végelszámolásnál. Meglátjuk, mi fog történni…

NEGATÍVUM
Az újabb Vettel-Leclerc-affér

Drámai eseménnyel kezdődött a Stájer Nagydíj, mivel az 1. körben, a 3. kanyarban Charles Leclerc és Sebastian Vettel összeütközött. Vettelnek letört a hátsó szárnya, Leclerc-nek pedig megsérült a padlólemeze, így előbb a német, majd egy körre rá a monacói is behajtott a garázsba. A Ferrari eleve nem készült túl jó hétvégére, még úgy sem, hogy a Magyar Nagydíj helyett már a Stájer GP-n bevetettek bizonyos fejlesztéseket, amiktől formajavulást reméltek. A tegnapi, esős időmérőn csúnyán leszerepeltek a maranellóiak, akiknek pénteken, szárazon sem ment igazán, így borítékolható, hogy amennyiben nem esnek ki a pilóták a legelején, akkor sem tudtak volna nagy eredményt elérni. Leclerc amúgy a futam alatt már el is ismerte, hogy hibázott az ütközésnél, hiszen a kanyarban nem volt elég helye Vettel támadásához, azonban a két hátsó kerék összeért, így a monacói letörte a német hátsó szárnyát. Egy éven belül ez már a sokadik affér volt kettejük között. Mint tudjuk, Vettel az év végén távozik a Ferraritól, úgyhogy azt nem gondolom, hogy ismét komoly feszültség alakulna ki a csapaton belül, de azt már annál inkább elképzelhetőnek tartom, hogy több időbe telhet még a valódi formajavulás.

Ez volt a Stájer Nagydíj értékelése. A futam lényegesen kevesebb izgalmat és eseményt hozott, mint a múlt heti Osztrák Nagydíj, de előzésekből és akciókból nem szenvedtünk hiányt. Egy hét múlva jön a Magyar Nagydíj, ami remélhetőleg a mostaninál több izgalmat tartogat majd.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

Top