Amíg több sportágban már újrakezdődtek a versenyek, addig a technikai sportok szerelmeseinek még egy kis időt ki kell bírniuk, ugyanis a legtöbb sorozat júliusban és augusztusban indul el vagy kezdődik újra. Vannak olyan bajnokságok is ugyanakkor, amelyeknek sorsa erősen bizonytalan. Egy kis összefoglalót adok az aktuális helyzetről.
HIRDETÉS
Forma-1
A legrangosabb sorozat idei szezonjának márciusban kellett volna elkezdődnie, ám néhány órával az első szabadedzés előtt törölték az Ausztrál Nagydíjat, majd a következő hetekben további versenyeket is. A szervezők június elején adták ki az európai versenynaptárt, aminek keretében július első kettő hétvégéjén egyaránt Ausztriában lesznek versenyek, vagyis ott kezdődik meg a 2020-as évad. Július közepén lesz a Magyar Nagydíj, majd két silverstone-i futam következik, amelyeket augusztusban és szeptemberben Spanyolország, Belgium és Olaszország követ. Egyelőre idáig van meg a naptár. A Liberty Media, az F1 promóterének elképzelései szerint 15-18 futamból fog állni az idei szezon. Szeptemberben dupla Orosz Nagydíjra kerülhet sor, de emellett fölvetődött az is, hogy két olaszországi futam is lesz, mert jelen állás szerint a monzai verseny lenne a Ferrari 999. Forma-1-es szereplése, s annak érdekében, hogy az 1000. fellépést is otthon ünnepelhessék a maranellóiak, Mugellóban is lehet verseny. Ugyanakkor Monza helye sem biztos, mivel a különösen fertőzött észak-olasz régióban fekszik, így az is fölmerül opcióként, hogy a korábbi helyszín, Imola visszatérhet, s ott lehet a másik itáliai versenyhétvége. Ami az októbert illeti, egyelőre igen szegényesnek tűnik a hónap, mivel a napokban jelentették be az akkorra tervezett Japán Nagydíj törlését. Jelen állás szerint a Mexikói és az Amerikai Nagydíjra is sor kerülhet az ősz folyamán, viszont a novemberre időzített Brazil Nagydíj sorsa bizonytalan. Egyébként novemberben pótolnák a tavaszról elhalasztott Kínai (akár ebből is kettő lehet) és Vietnámi Nagydíjat is, decemberben pedig egy bahreini duplával és a szokásos abu-dhabi szezonzáróval érne véget a szezon.
Túraautó Világkupa
Magyar szempontból talán a Túraautó Világkupát övezi a legnagyobb érdeklődés, hiszen Michelisz Norbert személyében hazai címvédője van a sorozatnak. Az idénynek áprilisban a Hungaroringen kellett volna elkezdődnie, ám az utazási korlátozások miatt erre sajnos nem került sor. A promóter néhány hete kiadott egy naptártervezetet, amely alapján az idény Ausztriában, a Salzburgringen kezdődhet el szeptember 13-án. Szeptember 26-án a Nürburgring 25 kilométeres legendás aszfaltcsíkján, a Nordschleifén adhat randevút egymásnak a mezőny, majd október 11-én a Felvidéken lehet verseny. Október 18-án pótolhatják a mogyoródi futamokat, november 1-jén pedig az eddig javarészt motorversenyeknek otthont adott spanyolországi Aragónban lehet egy hétvége, a szezonzáróra pedig november 15-én az olaszországi Adria Racewayen kerülhet sor. Mint a fentiekből kitűnik, kizárólag európai futamokra lehet számítani, így pl. nem lesz idén verseny a kőkemény makaói aszfaltcsíkon és abban a Malajziában sem, ahol Norbi tavaly megnyerte a világkupát. A vártnál kevesebb hétvége miatt változik a lebonyolítás, visszatérnek a háromfutamos hétvégékhez.
DTM
A német túraautó-bajnokság idei kiírása a tervek szerint augusztus 2-án a belgiumi Spa-Francorchamps-ban kezdődik meg, majd a hónap későbbi részében két hétvégét tartanak a németországi Lausitzringen. Szeptember 6-án a hollandiai Assen, szeptember 13-án és 20-án a Nürburgring, október 11-én és 18-án a belgiumi Zolder, november 8-án pedig a Hockenheimring kerülhet sorra.
Rali-vb
A rali-világbajnokság azon kevés autósportos sorozatok egyike, amely meg tudta kezdeni időben 2020-as idényét. Januárban a Monte-Carlo Ralira került sor, amit februárban a Svéd Rali, márciusban pedig a Mexikó-rali követett. Utóbbit az akkor már zajló vírushisztéria miatt lerövidítették, hogy a résztvevők még a határok lezárása előtt hazatérhessenek. Aggasztó jel, hogy a leállás óta a legtöbb bajnoksággal ellentétben itt nem új naptártervezetekről, hanem egyre több és több hétvége törléséről lehet hallani. Az Argentin Ralit és az Olasz Ralit hivatalosan elhalasztották, azonban a Portugál, a Finn, a Japán, az Új-Zélandi és a Kenyai Ralit törölték, így jelen állás szerint az eddig megrendezett három verseny mellett még ugyanennyit bonyolíthatnak le, hiszen a Török, a Német és a Brit Rali helye tűnik biztosnak, s ehhez jöhet még legalább az Olasz Rali, viszont Argentínába a jelenlegi dél-amerikai helyzet és az utazási korlátozások miatt idén aligha jut el a mezőny. Az is benne van a pakliban, hogy nem is folytatódik az idei bajnokság és akár meg is szűnhet, mivel több gyártó és csapat is a kiszálláson gondolkodik, amit a gazdasági válság is elősegíthet.
Ralikrossz-vb
Természetesen már ennek a sorozatnak is régesrég zajlania kellene, de jelen állás szerint a svédországi szezonnyitóra csak augusztus 23-án kerülhet sor, feltéve, ha az ottani járványhelyzet addigra normalizálódik, mert egyelőre nem túl jó a szituáció. A tervek szerint Lettországban, Belgiumban, Portugáliában, Spanyolországban, Abu Dhabiban és Németországban lehetnek idén versenyek. A nürburgringi szezonzáróra december 13-án kerülhet sor.
Endurance-vb
A megbízhatósági világbajnokság 2019-2020-as szezonja tavaly szeptemberben természetesen rendben elindult, s idén februárig minden versenyt sikerült megtartani. Ugyanakkor a le mans-i 24 órás versenyt, a világ legkeményebb hosszútávú viadalát júniusról szeptemberre halasztották. A múlt hétvégén kellett volna megrendezni, ám erre csak virtuális formában kerülhetett sor. A dolgok jelenlegi állása szerint a következő verseny a spái 6 órás viadal lehet augusztus 15-én, Le Mans után pedig novemberben lenne még egy bahreini 8 órás futam, s azzal fejeződhet be a szezon, amelyből eddig csak az amerikai Sebringbe tervezett 1000 mérföldes versenyt törölték.
Gyorsaságimotoros-vb
A Dorna, a MotoGP promótere a múlt héten jelentette be szinte véglegesnek mondható versenynaptárát, aminek értelmében a királykategória számára július 19-én Jérezben kezdődhet meg a 2020-as kiírás. A Moto2 és a Moto3 számára a folytatást jelenti majd ez a hétvége, mivel az ő katari szezonnyitójukra még sort tudtak keríteni az eredetileg kitűzött időpontban, mert a versenyzők tesztelés miatt már február vége óta Katarban tartózkodtak, így őket nem érintették a március elején már bevezetett karanténintézkedések, amik miatt a MotoGP pilótái már nem tudtak elutazni a helyszínre. A tervek szerint öt európai országban 13 futamot bonyolítanak le november közepéig: Spanyolországban hét, Olaszországban és Ausztriában kettő-kettő, Csehországban és Franciaországban egy-egy versenyre kerülhet sor. November második és december első felében négy nem európai hétvégére kerülhet sor, mégpedig az USA-ban, Argentínában, Malajziában és Thaiföldön, de ezek sorsáról legkésőbb július végéig születik döntés.
Per pillanat tehát itt tartanak a dolgok a technikai sportok világában. Bízzunk benne, hogy előbb-utóbb mindegyik bajnokság idei szezonja folytatódni fog vagy elkezdődik.
#NeViseljMaszkot, vagyis ha teljesen egészséges vagy, sehol se viselj maszkot, mert azzal senkin sem segítesz!
Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
HIRDETÉS
A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum