Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Hamilton jön eggyel a Ferrarinak – a Mexikói Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton jön eggyel a Ferrarinak – a Mexikói Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Mexikói Nagydíj. A brit pilóta tempója ugyan nagyon jó volt, de sikeréhez kellett Charles Leclerc elrontott kerékcseréje, valamint Sebastian Vettel elszámított taktikája. Hamilton egyelőre még nem világbajnok, mivel Valtteri Bottas dobogós lett, de már foghatja a vb-trófea fél fülét. A Mexikói Nagydíj legfőbb pozitívumai és negatívumai.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton a célegyenesben

Amennyiben Lewis Hamilton 14 ponttal többet gyűjt csapattársánál, Valtteri Bottasnál, akkor megszerzi pályafutása hatodik világbajnoki címét. A Mercedes brit versenyzője ezzel a tudattal kezdhette meg az idény 18. futamát. Sokáig azonban nem neki állt a zászló, hiszen az élről rajtoló Ferrarik uralták a versenyt, Hamilton viszont csetepatéba keveredett Max Verstappennel, aminek végén a harmadik kanyarban füvet kényszerült nyírni, máskülönben szinte biztosan elmaradt volna a bajnokavatás tegnap. Nagy szerencséje volt azonban, hogy az egykörös tempóval ellentétben versenytávon, kemény gumikkal már jóval versenyképesebb volt a Mercedes, így volt rá esélye, hogy alapból megelőzze a Ferrarikat. Végül a maranellóiak (is) tettek róla, hogy ez így történjen, de erről majd lentebb fejtem ki véleményemet. Hamilton idei 10., összességében véve pedig 83. futamgyőzelmét aratta, a Mercedes pedig 100. F1-es diadalát könyvelhette el. A britnek a következő, austini futamon mindössze négy pontra lesz szüksége ahhoz, hogy bebiztosítsa újabb világbajnoki elsőségét.

Ricciardo és Pérez brillírozott

Két pilóta is volt tegnap este, aki nagy fölzárkózást mutatott be. Daniel Ricciardo a 13. helyről indult az elmúlt napokban a szabálytalan fékrendszer miatt középpontba került és megbüntetett Renault-val, azonban fantasztikus taktikával rukkolt elő. Kemény gumikon startolt, és 50 (!) körös etapot teljesített ezekkel az abroncsokkal. Az utolsó 21 kört közepes gumikon futotta, de így is a 8. helyen ért célba, így nem csak önmaga, hanem a csapata számára is fontos pontokat szerzett, egyben megmutatta, hogy a Renault versenyképes tud lenni. A nap másik hősének a hazaiak kedvencét, Sergio Pérezt tekinthetjük, aki a 11. helyről indulva a 7. pozícióban ért célba. Remekül versenyzett, és zsinórban harmadik futamán szerzett pontot. A mexikói közönség joggal ünnepelte őt a leintés után.

NEGATÍVUMOK
A Ferrari továbbra is ugyanazt a nótát fújja

Az előző, Japán Nagydíjhoz hasonlóan Mexikóban is kibérelte magának az első sort a Ferrari, igaz, ehhez Max Verstappen visszasorolása is kellett. Szuzukával ellentétben ezúttal nem ragadtak be a rajtnál az olaszok pilótái, simán eljöttek az első kettő pozícióban. Nagy kérdés volt a futam alatt, hogy a Ferrari milyen taktikával szerezheti meg a győzelmet. Az élen haladó Charles Leclerc kétkiállásos taktikán volt, aminek az volt a célja, hogy a Mercedesek véletlenül se tudjanak elé kerülni. A második kerékcsere azonban megpecsételte a monacói újabb győzelmét, mivel a szerelők – idén immár sokadjára – elrontották a cserét. Leclerc hat másodpercet kényszerült a bokszban tölteni, így a szoros versenyben el is vesztette vezető helyét, amelyet azután már nem is tudott visszaszerezni, s csak 4. lett. Vettel taktikája szintén befuccsolt, mivel a csapat túl későn hívta ki a bokszba, így Hamilton mögé került, akivel aztán nem tudta tartani a lépést, így be kellett érnie a 2. hellyel. A Ferrari kettős győzelmet arathatott volna, de ismételten elodázta a nagy lehetőséget. Így bizony nehéz lesz jövőre világbajnoki címet nyerni…

Verstappen újabb rémálom-hétvégéje

24 óra gyorsan eltelik. Max Verstappen ezt most megtapasztalhatta, hiszen szombaton megnyerte az időmérő edzést, azonban Valtteri Bottas utolsó pillanatokban történt balesete miatt sárga zászlót lengettek a pályabírók az utolsó kanyarban, amit a Red Bull hollandja azonban bevallottan nem vett észre, s nem lassított. Az FIA három hellyel visszasorolta a rajtrácson Verstappent, vagyis a 4. rajtkockából indulhatott vasárnap. A rajtja azonban megint csak nem volt sikeres, hiszen Hamiltonnal túlzottan agresszíven bánt, aminek végén ő húzta a rövidebbet, ugyanis kicsúszott, így néhány helyet veszített. Pár kör múlva Bottast támadta a 7. helyért, azonban defektet kapott, így jöhetett a bokszba. Visszaesett a mezőny végére, a győzelemről szövögetett álmainak végleg búcsút inthetett. A legnagyobb fölzárkózást végül ő produkálta, hiszen a 20. helyről feljőve a 6. helyen intette le a kockás zászló. Ez viszont aligha vigasztalja Verstappent, hiszen jócskán elmaradt az éllovasoktól, miközben a futam favoritja volt.

A Forma-1-es világbajnokság ezen a hétvégén az Amerikai Nagydíjjal folytatódik Austinban. Arról a versenyről is le fogom írni a véleményemet egy hét múlva. Kövessétek a Sportudvart!

Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Top
%d blogger ezt szereti: