Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Daniel Ricciardo lett Monaco Forma-1-es hercege

Daniel Ricciardo lett Monaco Forma-1-es hercege

Daniel Ricciardo nyerte meg a Formula–1-es Monacói Nagydíjat annak ellenére, hogy a futam több mint felében erőforrás-problémák hátráltatták. A második Sebastian Vettel lett, aki ezzel csökkentette hátrányát a világbajnoki összetettben a harmadik helyen célba érő Lewis Hamiltonnal szemben. A versenyen csak hárman estek ki, Fernando Alonso váltóhiba miatt, míg a hazai közönség előtt száguldó Charles Leclerc hat körrel a verseny vége előtt ütötte ki Brendon Hartleyt és önmagát.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A „vörös bikák” már az első szabadedzéstől fogva külön ligában autóztak Monacóban, a versenynek mégis Red Bull-szendvicsben vágott neki a mezőny, miután Max Verstappen az utolsó tréning utolsó 10 percében összetörte a versenygépét. Az RB14-ben a váltó is sérült, és a szerelők a feszített tempójú munka ellenére sem tudtak elkészülni a cserével, a holland így az időmérőn sem tudott részt venni, a garázsból kellett figyelnie, ahogy csapattársa, Daniel Ricciardo megszerzi második hercegségbeli pole pozícióját.

Még el sem kezdődött a verseny, Szergej Szirotkint már vizsgálat alá is vonták, hiszen a háromperces jelzésnél nem voltak még fent a Pirellik az autóján. Az esetért 10 másodperces stop-and-go büntetés járt, amit a nyolcadik körben hajtott végre az orosz, aki az utolsó helyre tért vissza.

Szirotkin kálváriája azonban nem ért véget, hiszen újra vizsgálni kezdték, mert csapata annak ellenére is dolgozhatott az autóján, hogy a szankció letöltése alatt nem lehetett volna hozzányúlni a versenygéphez. Újabb büntetést végül nem róttak ki a 35-ös rajtszámú autóra.

A rajt simára sikerült, sőt, az első tízes változatlan sorrendben fejezte be az első kört, miközben a mezőny második felében Brendon Hartley összeért egy társával, és az ultralágyon rajtoló Verstappen javított két helyet. A hollandon kívül még Nico Hülkenberg, Stoffel Vandoorne, Charles Leclerc, Stroll, Marcus Ericsson és a két Haas-pilóta startolt a lila jelzésű gumikon.

Verstappen a hatodik körben aztán Ericsson mellett is elment, majd az alagút után Stroll mellé is bevetődött, amivel a 14. helyre zárkózott fel. Miközben a holland már Leclerc-et támadta, Stroll törmelékekre hajtott, amiért bal első defekttel volt kénytelen kivánszorogni a depóba. A kanadai új szuperlágyakat kapott, de a 37. körben újra a bokszutca felé kellett vennie az irányt. Újabb bal első defektet szenvedett.

Az élmezőnyből a gumikra panaszkodó Lewis Hamilton állt ki elsőként, méghozzá már a 13. körben. A hatodik helyre visszajövő Mercedesre ultralágyak kerültek fel, Hamilton azonban nem várt sokáig, rövidesen megelőzte Ocont. A vb-éllovast követően Vettel, majd egy körrel később Ricciardo, Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas egyszerre érkezett a depóba. A négyes közül egyedül a Mercedes finnje kapott szuperlágy gumikat, így az „ezüstnyilak” eltérő stratégiával próbálkoztak.

Miközben Bottas száguldott a piros Pirelliken, addig Hamilton némileg szenvedett az ultralágyakon, Räikkönen többször is nyithatta a DRS-ét mögötte.

A 28. körben aztán Vettel hirtelen megérkezett Ricciardóra, aki erővesztésre panaszkodott. Miközben az ausztrál és a német egymást hajszolta, addig Bottas közvetlen felzárkózott a lassabb tempót diktáló Hamilton mögé beragadó Räikkönenre.

A címvédő azonban hamarosan tempót váltott, és úgy kezdte leszakítani maga mögött a két finnt, ahogyan zárta az ollót az első kettőshöz képest. Bár a mercedeses majd’ hat másodperccel csökkentette hátrányát, mégis folyamatosan a Pirellik miatt aggodalmaskodott.

Ricciardo, Vettel és Hamilton a 46. körben már három másodpercen belül autózott az élen.

Pierre Gasly eközben egészen a 38. körig húzta a hiperlágyon (!), és friss szuperlágyakkal felszerelkezve a 10. helyen hajtott vissza a pályára, de nála is tovább várt az első cserével Verstappen, aki a 48. körben váltotta le az ultralágyat hiperlágyra, míg a legtovább Hülkenberg ment el kiállás nélkül.

A holland a 11. pozíciót foglalta el Sainz mögött, akihez nagy tempót diktálva közeledett, így a Renault-nak reagálnia kellett. Hülkenberg végül az 51. körben szánta el magát a cserére, és épphogy az RB14 elé jött vissza. Mivel a német és a holland sokkal gyorsabb volt a rózsaszín Pirelliken, mint Sainz, a francia alakulat megkérte a spanyolt, hogy engedje el csapattársát. Sainz eleget is tett a kérésnek.

A kerékcserék alatt még Hartley vétett a szabályok ellen, az új-zélandi a bokszutcában lépte át a megengedett sebességhatárt, amiért 5 szekundumos büntetést osztottak ki neki.

Fernando Alonso ezalatt váltóhiba miatt kényszerült félrehúzódni a bukótérben, pontszerző sorozata így nyolc GP-t követően véget ért. A kétszeres vb-győztes kiesése után immáron tizedik Verstappen aztán nagy elánnal kezdte támadni Sainzot, akit az 57. körben meg is előzött.

A 72. körig csendesen zajlott a verseny, mígnem Leclerc belerongyolt hátulról Hartley Toro Rossójába. A monacói fékhibára panaszkodott, és az eset következtében mindketten kiestek. Rövid ideig még virtuális biztonsági autós szakasz is érvényben volt.

Az első ötös tagjai között eközben, bár folyamatosan változtak a különbségek, helycsere nem történt, vagyis Ricciardónak sikerült bepótolnia a 2016-ban elvesztett monacói győzelmet.A Red Bull fennállásának 250. nagydíján az 57. győzelmét és az 151. dobogóját ünnepelhette, míg a második helyen végző Vettel 14 pontra csökkentette hátrányát a harmadik Hamiltonnal szemben.

Az első tízest Räikkönen, Bottas, Ocon, Gasly, Hülkenberg, Verstappen és Sainz egészítette ki.

Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal.

A MONACÓI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:42:54.807
2.Sebastian VettelnémetFerrari7.336 mp h.
3.Lewis HamiltonbritMercedes17.013 mp h.
4.Kimi RäikkönenfinnFerrari18.127 mp h.
5.Valtteri BottasfinnMercedes18.822 mp h.
6.Esteban OconfranciaForce India-Mercedes23.667 mp h.
7.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda24.331 mp h.
8.Nico HülkenbergnémetRenault24.839 mp h.
9.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer25.317 mp h.
10.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault1:09.013 p h.
11.Marcus EricssonsvédAlfa Romeo Sauber1:09.864 p h.
12.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes1:10.461 p h.
13.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:14.823 p h.
14.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault1 kör h.
15.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1 kör h.
16.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1 kör h.
17.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes2 kör h.
18.Charles LeclercmonacóiAlfa Romeo Sauber8 kör h.
19.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda8 kör h.
 FELADTA  megtett körök
Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault52
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZ.PONT
1.Lewis Hamilton256110
2.Sebastian Vettel23696
3.Daniel Ricciardo22472
4.Valtteri Bottas3568
5.Kimi Räikkönen3460
6.Max Verstappen1435
7.Fernando Alonso532
8.Nico Hülkenberg426
9.Carlos Sainz Jr.520
10.Kevin Magnussen319
11.Pierre Gasly218
12.Sergio Pérez1217
13.Esteban Ocon29
13.Charles Leclerc29
15.Stoffel Vandoorne38
16.Lance Stroll14
17.Marcus Ericsson12
18.Brendon Hartley11
KONSTRUKTŐRÖK 
1.Mercedes178
2.Ferrari156
3.Red Bull-TAG Heuer107
4.Renault46
5.McLaren-Renault40
6.Force India-Mercedes26
7.Toro Rosso-Honda19
8.Haas-Ferrari19
9.Alfa Romeo Sauber11
10.Williams-Mercedes4

A kiemelt kép forrása: AFP

Top
%d bloggers like this: