Verstappen megcsinálta, amit kellett, Bottas és Schumacher elszúrták – a Miami Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Miami Nagydíjat, miután a verseny első felében meg tudta előzni Charles Leclerc-t. A monacói lett a 2., míg csapattársa, Carlos Sainz a 3. Valtteri Bottas nagyon sokáig ott tudott maradni a Mercedesek előtt, a végén azonban csúnyán hibázott, így mögéjük került. Mick Schumacher saját butaságának köszönhetően bukta el a pontszerzést, ami azonban sikerült Alexander Albonnak a gyengécske Williamsszel. A Sportudvar összefoglalja a futam legfőbb tanulságait.

Most ingyen regisztrálhatsz a Sportudvar Prémiumra – élj a lehetőséggel!

POZITÍVUMOK
Verstappen kihozta a maximumot ebből a futamból

Max Verstappen a 3. helyről, a két Ferrari mögül rajtolhatott a debütáló miami utcai pályán. A világbajnoki címvédő holland már az első kanyarokban levadászta Carlos Sainzot, majd nem sokkal később, még a futam első felében Charles Leclerc-t is maga mögé utasította egy remek előzéssel. Innentől kezdve nem adta ki kezéből az irányítást Verstappen, akit ugyan a verseny végén, a Biztonsági Autó-fázist követően támadott Leclerc, de megelőzni nem tudta, így a Red Bull versenyzője győzött. Verstappen ezzel a sikerrel 84 pontos, hátránya 21 pont Leclerc mögött, azonban így is kijelenthetjük, hogy nyílttá vált a világbajnokság a Ferrari kezdeti nagy előnye után.

Russell nagyot mentett

Bár a szezon eddigi részében inkább George Russell volt sikeresebb a Mercedes két pilótája közül, azonban Miamiban némileg meglepő módon az ifjabb brit szerepelt gyengébben az időmérőn, hiszen mindössze a 12. helyre kvalifikálta magát, miközben Hamilton a 6.-ra. Russell a kemény gumikkal rajtolt ma este, s a kezdeti nehézségek után remekül működtek az abroncsok, ezáltal a fiatal pilóta több helyet lépett előre, s amikor be kellett mennie a bokszutcába friss gumikért, simán vissza tudott jönni a 6. helyre, közvetlenül csapattársa elé, aki gyenge rajtjáért nagy árat fizetett. Russell végül az 5. lett, mivel kihasználta Valtteri Bottas lentebb részletezendő hibáját pár körrel a leintés előtt. Russell tehát mentette a menthetőt, s ismét legyőzte csapattársát. Kíváncsian várom, mikor fog fordulni a kocka, már ha fog fordulni, bár elnézve azt, hogy Hamilton egyelőre az ékszercirkusszal van elfoglalva, lehet, hogy kevés az esély erre. Russell mindenesetre bizonyítja, hogy nem véletlenül szerződtette a Mercedes.

Albonnak végre sikerült

Alexander Albonnak az Ausztrál Nagydíjon meglett volna a 10. hely a gyenge Williams-autóval, amennyiben nem él a kötelező futamközbeni kerékcserére vonatkozó szabály. Így azonban a thainak be kellett látogatnia a bokszba a futam utolsó körében, ezzel pedig kicsúszott a pontszerzők közül. Most nem fordult elő ilyen probléma, s ismét nagyon jól tartotta magát és szerencsésen kimaradt a különböző incidensekből is, ezáltal pedig sikerült megszerezni a 10. helyet, ami idén már nagy siker ezzel a kocsival.

NEGATÍVUMOK
A Ferrarinak nem sikerült

Az első sorból indulhatott a Ferrari két pilótája, ám végül egyikük sem nyert. Carlos Sainzot már a rajt utáni pillanatokban megelőzte Max Verstappen, aki pár körrel később Charles Leclerc-t is kipipálta, s végül megnyerte a futamot. Leclerc ugyan kitartóan támadta Verstappent, s az utolsó körökben nagyon közel tudott kerülni hozzá, végül nem volt annyi kraft az autójában, hogy meg is előzze. Sainznak eközben Sergio Pérezzel szemben kellett védekeznie, s az ádáz csatát végül a spanyol nyerte, így ha a kettős győzelem nem is, a kettős dobogó azért meglett a Ferrarinak, de valószínűleg nem teljesen elégedettek a mai eredménnyel.

Bottas a végén rontotta el

Valtteri Bottas a bravúros 5. helyről startolhatott az Alfa Romeóval Miamiban – közvetlenül korábbi csapattársa, Hamilton elől. A finn szinte az egész futamon ebben a pozícióban autózott, ám a végén utolérte a két Mercedes a Biztonsági Autó-fázisnak köszönhetően, s nem tudta kezelni a nagy nyomást. Bottas az egyik balos kanyarban lecsúszott az ideális ívről, s mind Russell, mind Hamilton elment mellette. Bár a 7. hely meglett, a skandináv versenyző minden bizonnyal iszonyatosan dühös magára a történtek miatt és nem fog nyugodtan aludni. Nagy esélyt szalasztott el.

Mick Schumacher nagyon elszúrta

Nem a Haas hétvégéje volt a mostani, pedig az amerikai csapat a remek szezonkezdet után odahaza is szeretett volna maradandót alkotni. Egész hétvégén nem volt meg a kellő tempó, így Kevin Magnussen és Mick Schumacher sem tudott az első tízbe kerülni az időmérőn. A mai futamon sem úgy nézett ki sokáig, hogy bármelyiküknek reális esélye nyílhat a pontszerzésre, azonban Schumacher remek időzítéssel cserélt kerekeket, így a 9. helyen találta magát. Az utolsó körökben azonban komoly csatát kellett vívnia Vettellel és az utolsó előtti körben az 1. kanyarban nekiütközött honfitársának egy felelőtlen manőver végén. Ennek az lett a végeredménye, hogy a kis Schumi a 15., Vettel pedig a 17. helyen zárt – Magnussent közrefogva. Schumachernek is nehéz lesz elfelejteni ezt a versenyt, pedig végre pontokat szerezhetett volna. Még érnie kell.

Ez volt a Miami Nagydíj értékelése. Ez volt az első verseny ezen az új pályán, s az a benyomásom, hogy egy közepes színvonalú, de nem unalmas futamot láthattunk. Előzetesen rosszabbra számítottam, azt hittem, hogy vonatozás lesz az egész verseny, de ez szerencsére nem így alakult. Legközelebb május 22-én lesz verseny, akkor Spanyolország lesz a helyszín.

Most ingyen regisztrálhatsz a Sportudvar Prémiumra – élj a lehetőséggel!

A kiemelt kép forrása: f1.com