Lando Norris nyerte a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat egy nagyon sima rajt-cél győzelemmel. Tovább faragta hátrányát a vb-pontversenyben Max Verstappennel szemben, de a lehető legkisebb mértékben, hiszen mögötte a holland futott be. Remekeltek a Ferrari pilótái, akik az elrontott időmérő után a mai futamon jó néhány helyet tudtak javítani, s ugyanez áll a 3. helyen befutó Oscar Piastrira is. Ismét gyenge volt a Mercedes. Daniel Ricciardo jó eséllyel utolsó versenye sem sikerült túl jól, bár a bónuszpontot el tudta venni a végén Norristól.
POZITÍVUMOK
Norris sima győzelemmel zárkózik tovább
Szinte tökéletes hétvégét zárt Lando Norris. A McLaren brit versenyzője a három szabadedzésből kettőt is megnyert, majd az időmérőt és a mai versenyt is behúzta. Győzelme nem forgott nagy veszélyben, csupán két falérintése adhatott volna alkalmat olyan sérülésre az autón, amely nem tervezett bokszutcai látogatást, vagy kiesést eredményezhetett volna. Az utolsó körökben kicsit nyugtatgatni is kellett a rádión Norrist, nehogy eldobja a vasat, s végül erre nem is került sor. Annyi hiányérzete lehet, hogy az utolsó körben a friss lágy gumikon menő Daniel Ricciardo elvette tőle a leggyorsabb kört és az érte járó bónuszt is. Így hét ponttal tudta tovább faragni hátrányát Max Verstappennel szemben, aki a 2. helyen ért célba. A különbség az őszi szünet kezdetén 52 pont közöttük.
Verstappen hosszú idő után ismét dobogós
Kissé túlzónak tűnhet ez az alcím, hiszen Max Verstappen utoljára az augusztus végén rendezett Holland Nagydíjon lett dobogós, akkor is 2., de az ő esetében mindenképpen hosszú időnek számít az a négy hét, ami eltelt azóta. A németalföldi versenyző ma ismét a dobogó középső fokára állhatott föl, ami az utóbbi hónapok eredményeit tekintve nagyon jó teljesítménynek számít. Az ő pozíciója sem forgott veszélyben, ugyanakkor semmi rizikót nem jelentett Norris számára. A Red Bull-nak az lesz a feladata a négyhetes szünet során, hogy valamilyen megoldást találjon a McLarennel és egyébként lassacskán a Ferrarival szemben is fönnálló egyre komolyabb lemaradásra, mert az 52 pontos előnyt hat nagydíjjal és három sprintfutammal a szezon zárása előtt lehetetlen beosztani. Amennyiben csak a hat nagydíj lenne még vissza, akkor ott úgy is megmaradhatna Verstappen előnyéből pár pont, ha állandóan Norris mögött a 2. helyen ér célba, s a brit mindig elviszi a bónuszpontot, ám a sprintekkel együtt ez már kivitelezhetetlen, vagyis muszáj lesz támadni az ősz folyamán. Mindenesetre a mai 2. hely pozitívan hathat a hangulatra házon belül.
Javított a Ferrari a fekete szombat után
Egyértelműen a Ferrari volt a szombati időmérő nagy vesztese, hiszen az utolsó etapban Carlos Sainz a falhoz csapta tűzpiros versenygépét, Charles Leclerc pedig a pályahatárok többszöri megsértése miatt elvesztette köridejét. Emiatt a 9. és a 10. helyről vághattak neki a mai 62 körös futamnak. A céljuk elsősorban az lehetett, hogy minél több pozíciót jöjjenek előre. A rajtnál még nem úgy nézett ki, hogy ez mindkettejüknek sikerül, hiszen amíg Leclerc nagyjából maradt ott, ahol volt, addig Sainz hibázott az 1-es kanyarban, s néhány pozíciót vesztett. Később azonban mindkettejüknek megvolt a tempójuk, aminek eredményeképpen a monacói egészen az 5. helyig tudott fölzárkózni, a spanyol pedig a 7. lett. A nagy kármentés tehát sikerült, azonban a konstruktőri pontversenyben az a Monza után fölcsillant remény, hogy akár még a világbajnoki cím megszerzésére is esélyessé válhat a Scuderia, elillanni látszik, hiszen az éllovas McLarennel szemben már 75 pont a lemaradás, ugyanakkor a Red Bull-tól csak 34 egységre van a Ferrari, úgyhogy a 2. helyre még minden sansz megvan. Ehhez azonban jobb szombatok kellenek a folytatásban.
Piastri kisakkozta a Mercedeseket
Oscar Piastri az 5. helyről kezdhette meg a Szingapúri Nagydíjat, ám végül a 3. helyen futott be. Ez annak köszönhető, hogy neki is sikerült kihoznia a maximumot a bivalyerős McLarenből, miközben a Mercedeseknek ismét gondjuk akadt a gumikezeléssel. Az ausztrál az újabb dobogóval, mely zsinórban a harmadik volt, sok pontot hozott a konyhára önmaga és a csapata számára is, hiszen egyéniben hátránya csupán nyolc pont Charles Leclerc mögött, a McLaren pedig – ahogy már föntebb említettem – kezd elhúzni a többiektől a gyártók küzdelmében.
NEGATÍVUMOK
Mercedes: Bíztató szombat után csúfos vasárnap
A kvalifikáción a Mercedes versenyzői kibérelték maguknak a második sort, ám a Hamilton-Russell páros számára a mai verseny inkább szenvedés volt, mint öröm. George Russell számára nem csak a nagy hőség és párásság okozhatott gondokat, hanem Oscar Piastri is, akivel szemben elbukta a sokáig tartott 3. helyet. Hamilton meglepő stratégiára állt, hiszen lágy gumikon rajtolt, de hamar kiderült, hogy ez a keverék nem alkalmas a hosszas versenyzésre ezen a pályán. A hétszeres világbajnok autóján aztán a kemény abroncsok sem muzsikáltak valami jól, így esélye nem volt előrébb kerülni. Végül Russell nagy csatában megtartotta a 4. helyet Leclerc előtt, Hamilton viszont csak a 6. helyen végzett. Ez már a sokadik hétvége ebben az évben, amikor a Mercedes egészen jól kezd, aztán a futamon – elsősorban a gumikezelési problémák miatt – csúnyán lebőg. A tavaly még a 2. helyen záró istálló idén szinte biztosan a 4. helyen fog végezni, hiszen hátránya 112 pont a Ferrari mögött.
Ricciardo alighanem utolsó futama is gyengén sikerült
A pletykák alapján nagy esély van rá, hogy utoljára láttuk Daniel Ricciardót Forma-1-es autót vezetni idén, de talán örökre is, hiszen a Visa RB egybehangzó források szerint Liam Lawsonra cseréli az ausztrált Austintól kezdve. Hivatalos bejelentés még nincs, de az biztos, hogy Ricciardo nem tudta igazán megvetni lábát a Forma-1-ben, miután tavaly idény közben visszatért a kirúgott Nyck De Vries helyén a száguldó cirkusz mezőnyébe. Gyakran elmaradt csapattársától, Cunoda Jukitól, ami valljuk be, önmagában “nagy” teljesítmény. A mai versenyen sem sok jót csinált, bár a végén annyi szolgálatot azért tett a Red Bull-nak, hogy bement a bokszba lágy gumikért, s azokon megfutotta a leggyorsabb kört, amivel elvette a bónuszpontot Lando Norristól – ezt Max Verstappen meg is köszönte neki a rádión keresztül a leintést követően. Ettől függetlenül tulajdonképpen ismét azt az arcát láthatjuk, amelyet mclarenes korszakának utolsó hónapjaiban, amikor ki volt égve, s önbizalma is teljesen elveszett, így az év végén elküldték. A híresztelések és az alapján, hogy Helmut Marko nem röstell szezon közben változtatni a Red Bull-csapatok pilótafölállásán, nem kizárt, hogy holnap az lesz a vezető F1-es hír, hogy az őszi szünetet követően Liam Lawson veszi át Ricciardo helyét az RB-nél.
Ez volt a Szingapúri Nagydíj értékelése. A Forma-1 most újabb, majd’ egyhónapos szünetet tart, hiszen a következő verseny október 20-án lesz Austinban, ahol az Amerikai Nagydíjat fogják megrendezni.
A kiemelt kép forrása: Lars Baron – Formula 1/Formula 1 via Getty Images