Nagy izgalmak végén eldőlt minden fontos kérdés – az Abu Dhabi Nagydíj legfőbb tanulságai

Befejeződött a 2023-as Forma-1-es világbajnoki sorozat, mégpedig úgy, ahogy szinte egész évben zajlott: Max Verstappen győzött a szezonzárón is. Charles Leclerc-é lett a 2. hely, de ez is kevés volt a Ferrari 2. helyéhez, mivel George Russell lett a 3. Nem volt rossz az Abu Dhabi-i száguldás, de úgy igazán nehéz sok pozitívumot és negatívumot kiemelni, így elsősorban a futam előtt még függőben lévő világbajnoki helyezések sorsa lesz ennek a futamértékelő cikknek a középpontjában.

A KONSTRUKTŐRI 2. HELY

A versenyt megelőzően a Mercedes négy ponttal előzte meg a Ferrarit, azaz kiélezett harcra lehetett számítani a két nagycsapat között Abu Dhabiban, s a nagy csata nem is maradt el. A verseny nagy részében úgy tűnt, hogy a maranellóiak elcsíphetik a 2. helyet a stuttgartiak elől, ám végül nem jött be Carlos Sainz egykiállásos taktikája, mert a kemény gumik nem bírták ki a futam végéig, ezáltal a 16. helyről rajtoló spanyol nem is tudott pontot szerezni, pedig a sansz megvolt erre. Hamilton egész hétvégén, így ma is gyengélkedett, ami némi reménysugarat adhatott a Ferrarinak, azonban végül az okozta a vesztüket, hogy Sergio Pérezt 5 másodpercre büntették a Lando Norisszal szembeni apró incidense miatt. Az utolsó körökben Pérez megelőzte Russellt, majd Leclerc elengedte, ám a mexikóinak már nem volt ideje 5 másodpercnél nagyobb különbséget kiautózni Russellel szemben, így a büntetés miatt a 4. helyre sorolták vissza. Végül Charles Leclerc lett a 2., George Russell a 3., Hamilton pedig a 9., ami azt jelenti, hogy a Ferrari csak egy ponttal tudott többet gyűjteni ma, mint a Mercedes, azaz utóbbi csapat három pontot megőrzött kezdeti fórjából, ezzel pedig visszaszerezte a 2. helyet a Ferraritól, hiszen tavaly fordítva végzett a két istálló a végelszámolásnál. Ennek az eredménynek a pénzdíjak és a presztízs szempontjából van jelentősége, de a Ferrarinál annak azért örülhetnek, hogy egyedül nekik sikerült nagydíjat nyerniük a Red Bull-on kívül Carlos Sainz szingapúri diadalának köszönhetően.

AZ EGYÉNI 4. HELY

A zárófutam előtt az is érdekes kérdés volt, hogy ki szerzi meg a pilóták világbajnokságának 4. helyét. Ezért még négyen voltak harcban, hiszen Carlos Sainz, Lando Norris, Charles Leclerc és Fernando Alonso is eséllyel pályázott erre a helyezésre. Ebben az összevetésben is izgalmas volt a verseny, hiszen hol az egyik, hol a másik, hol pedig egy harmadik pilóta állt a virtuális tabellán a 4. helyen. Végül Leclerc a 2. helynek köszönhetően 18 pontot szerzett, amivel 206 egységgel zárt. Ugyanennyit ért el Fernando Alonso is, s mivel az Aston Martin spanyol legendájának több dobogós eredménye volt, mint a monacóinak, ezért végül csak kifizetődött az erős tavasz a kétszeres világbajnok számára, mert megszerezte a 4. helyet, amire az idény előtt aligha gondolt volna bárki is. Norris 205 ponttal a 6. lett, Sainz pedig 200 egységgel a 7. helyen zárt. Norris nem lett volna csalódott a 4. hellyel sem, de azt gondolom, hogy annak fényében, hogy a McLaren az év közepétől került az élmezőnybe, s nagyot hajrázott, nem lehet csalódott a brit az elért végső helyezés miatt, s bízhat abban, hogy jövőre ennél is jobb lehet majd.

A KONSTRUKTŐRI 7. HELY

A harmadik eldöntendő kérdés az volt a futam előtt, hogy a Williams vagy az AlphaTauri szerzi-e meg a csapatok világbajnokságának 7. helyét. Ennek kizárólag a pénzdíjak szempontjából volt jelentősége. A verseny nagy részében úgy festett, hogy a kisebbik Red Bull-csapat, amely az idény nagy részét az utolsó helyen töltötte, Cunoda Juki remek teljesítményének köszönhetően elcsípheti a 7. helyet a Williams elől, ám végül a japán csak a 8. helyen ért célba, s az ezért járó négy pont kevés volt az üdvösséghez. A Williams 28, az alighanem utoljára ezen a néven versenyző AlphaTauri pedig 25 pontot írhat jóvá 2023 végén. Franz Tost most búcsúszott az AlphaTauri csapatfőnöki posztjáról 18 év után, s alighanem örült volna az előzésnek, de azt hiszem, hogy a kezdeti nagy nehézségek után egészen szépen zárta a szezont a csapat, s jövőre lehet, hogy jobban fog teljesíteni – immár Laurent Mekies irányításával.

Ez volt az Abu Dhabi Nagydíj kissé különös értékelése. Még idén lesz ez egy, az egész szezont értékelő cikk, úgyhogy a Forma-1 szerelmeseinek érdemes az uborkaszezonban is minket követni, arról nem is beszélve, hogy az érdekes fejleményekről is be fogok számolni.

A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images

Leave a Reply