Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíjat. A világbajnoknak nem volt sétagalopp ez a verseny, hiszen büntetést kapott, majd George Russellel ütközött, de végül az utolsó 15-20 kör az övé volt, így tovább nyújtja győzelmi rekordját. Charles Leclerc lett a 2. annak köszönhetően, hogy az utolsó körben előzte vissza Sergio Pérezt – a Red Bull mexikóija egymás után a második versenyen bukott el fontos pozíciót az utolsó körben. A futam kellemes meglepetését az Alpine, kellemetlen meglepetését pedig Fernando Alonso és a Williams szolgáltatta. A Sportudvar összefoglalja a verseny pozitívumait és negatívumait.
POZITÍVUMOK
Verstappen kissé nehezen, de ezt is behúzta
A 2. helyről kezdhette meg a Las Vegas-i Nagydíjat Max Verstappen, de ahogy idén szinte mindig, most is azonnal az élre állt, annyival jobban kapta el a rajt pillanatát, mint a pole-ból startoló Charles Leclerc. A holland azonban az 1. kanyarban kiszorította a pályáról a monacóit úgy, hogy nem volt előrébb, ezért hosszas tanakodás után 5 másodperces időbüntetést kapott a versenyfelügyelőktől. Ekkor még abban reménykedhettek a semleges- és Ferrari-szurkolók, hogy Verstappennek nem lesz nagy sansza a győzelemre, hiszen a futam első felében úgy tűnt, hogy a Red Bull kissé szenved a gumikkal, mert korán elindult a szemcsésedés. A verseny második felére azonban összeállt a technika, s Verstappen végül Pérezt és Leclerc-t is megelőzve megnyerte az éjszakai utcai futamot. Sikerében az sem hátráltatta, hogy George Russell előzése során a brit kissé nekiment, ami miatt megsérült a Red Bull jobb oldali szárnyvéglapja. Ez volt Verstappen idei 18. győzelme, amivel tovább javítja az egy szezonon belüli első helyezések rekordját.
Leclerc nagyot ment
Azután, hogy Brazíliában a rajtig sem jutott el meghibásodó autójának köszönhetően, Las Vegas-ban el tudott indulni az élről Charles Leclerc, s egy darabig abban bizakodhatott, hogy akár a végéig küzdhet a győzelemért. Bár végül az 1. hely az utolsó 15 körre fordulva elúszott, a 2. helyre még volt némi sansza a monacóinak. Az utolsó körben másodjára is ki tudta használni azt, hogy Pérez elaludt a pálya egyik féktávján, s Leclerc ott szúrt be mellé és vette el tőle a 2. helyet. Az egész versenyen igen jól tudott menni a Ferrari versenyzője, s ezzel az utolsó körös előzéssel együtt inkább elégedett lehet mai teljesítményével, arról nem is beszélve, hogy a maranellóiak jelentősen közelíteni tudtak a Mercedeshez a konstruktőri világbajnokságban a jövő heti szezonzáró előtt, mivel már csak négy pont a különbség.
Az Alpine remek tempója
A hétvégét megelőzően sokan azt gondolták, hogy a kisebb csapatok közül a Williams lehet ismét a legerősebb, s akár a grove-iak mindkét pilótája pontszerző lehet. Végül az Alpine volt az, amely versenykörülmények között igazán jól tudott muzsikálni, s különösen Esteban Oconra igaz ez. A francia versenyző a 4. helyen lett rangsorolva. Ugyan az utolsó körben megelőzte őt George Russell, ám a brit a Verstappennel történt ütközése miatt 5 másodperces büntetést kapott, amit utólag adtak hozzá az idejéhez, így visszasorolták Ocon mögé. Akár kettős pontszerzést is összehozhatott volna az Alpine, ám Pierre Gaslyt néhány körrel a leintés előtt előzte meg Oscar Piastri, így a másik gall pilóta a 11. helyen fejezte be a futamot. Ettől függetlenül kellemes meglepetés ez az eredmény alighanem az Alpine számára is, mert előzetesen nem úgy festett, hogy a francia csapat ennyire jó eredményeket tud szállítani a hűvös Las Vegas-i éjszakában.
NEGATÍVUMOK
Pérez ismét az utolsó körben bukott egy jó pozíciót
Sergio Pérez Brazíliában hosszú idő után ismét jó versenyt produkált még úgy is, hogy az utolsó körben Fernando Alonso vissza tudta venni tőle a 3. helyet, ezáltal a mexikói lemaradt a dobogóról. Ma ez a veszély nem fenyegetett, az viszont igen, hogy Pérez nem lesz második. Nem is lett. A verseny korábbi fázisában már volt példa arra, hogy Charles Leclerc ki tudta használni a Red Bull pilótájának kisebb elalvását, s az egyik féktávon meg tudta előzni. Az utolsó körben ugyanez ismétlődött meg. Teljesen érthetetlen, hogy Pérez hogyan tudott még egyszer egy ugyanilyen hibát elkövetni, hiszen gumijai rendben voltak, más műszaki gondra pedig nem lehet gyanakodni, ami esetleg hátráltatta abban, hogy hó íven forduljon el ugyanabban a kanyarban. Leclerc így azonban viszonylag simán ment el mellette és szerezte meg a 2. helyet. Pérez Interlagosban még mosolyogva gratulált Fernando Alonsónak nagy csatájuk végén, hiába bukta el a dobogót. Nem volnék meglepve, ha most már nem lenne olyan nagy mosoly az arcán, amikor Leclerc-nek gratulál az előzéshez, mert legyünk őszinték, egymás után két futamon az utolsó körben elbukni egy-egy remek helyezést, bizony nem egy nagy élmény.
Alonso hibája a rajtnál
Azt előre lehetett tudni, hogy a Las Vegas-i utcai pályán a hűvös időjárás miatt nagyon nehéz lesz fölmelegíteni a gumikat, s ez sok gondot okozhat a versenyzőknek. Érdekes módon a rajt utáni tülekedésben a mezőny legrutinosabb tagja, Fernando Alonso volt az, aki hibázott. Túl nagy elánnal esett be az 1-es kanyarba, s a nem üzemmeleg gumikkal nem is tudott befordulni a hűvös aszfalton. Megpörgött, s a mezőny végére esett vissza. Mivel Biztonsági Autó-fázis is megkavarta a futam menetét, ezért végül sikerült följebb zárkóznia, ám végül csak a 9. helyen ért célba. Nem állítom, hogy sokkal-sokkal előrébb tudott volna végezni, de Lance Stroll tempóját elnézve akár egy 6-7. hely is meglehetett volna, ha nincs ez a hiba. Most már lényegtelen.
A Williams csalódást kelőt tempója
A Williamsnél úgy vághattak neki ennek a hétvégének, hogy a gyors pályán meglesz a két autó tempója. Ez így is történt az edzéseken, aminek eredményeképpen a harmadik sorból indulhatott az Alexander Albon – Logan Sargeant kettős. A verseny már nem alakult ennyire jól a grove-iak számára, amiben nyilván a BA-fázisok miatti keveredés is szerepet játszott, hiszen aki nem a legszerencsésebb időzítéssel ment be kereket cserélni, az hátrányba kerülhetett. Amellett, hogy minden bizonnyal a Williamsnél ez történhetett, a tempó sem igazán volt meg a versenykörülmények között, így végül egyik pilóta sem tudott pontot szerezni. Emiatt kissé fanyar lehet a szájíz a csapatnál, de Abu Dhabiban még ők is próbálkozhatnak egyszer.
Ez volt a Las Vegas-i Nagydíj értékelése, de holnap a verseny körülményeivel kapcsolatban lesz még egy írásom. A Forma-1 idei szezonja egy hét múlva az Abu Dhabi Nagydíjjal zárul.
A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images