Szingapúr óta nem volt annyira jó verseny a Forma-1-ben, mint ma este Brazíliában. A Sao Pauló-i futam sok izgalmat hozott egészen a leintésig. Az nem volt kérdés, hogy Max Verstappen és Lando Norris végez az első két helyen, ám a 3. hely sorsa a célban dőlt el: Fernando Alonso 0.053 másodperccel tudta maga mögött tartani Sergio Pérezt, így hosszú idő után ismét dobogós lett. Meglepően jól ment az Alpine. Charles Leclerc a rajtig sem jutott el műszaki hiba miatt, a Mercedesek pedig rendkívüli mértékben szenvedtek. Összefoglalom az interlagosi verseny legfőbb pozitívumait és negatívumait.
POZITÍVUMOK
Verstappen ismét lesimázta
Semmi hírértéke sincs, inkább csak a rend kedvéért említem meg, hogy Max Verstappen nyerte a Brazil Nagydíjat, mégpedig a szinte az összes idei versenyre jellemző játszi könnyedséggel. Közel tíz másodperccel előzte meg Lando Norrist, s a verseny nagy részében nem is láthattuk a képernyőn, mert annyira nyugodt futama volt, ellenben mögötte zajlott az élet. Ez volt Verstappen 17. futamgyőzelme az évben, s még eljuthat 19-ig, ami új rekord lenne. Már ez a 17 is az.
Alonso az év manőverével mentette meg dobogós helyezését
A hétvége legnagyobb meglepetését egyértelműen az Aston Martin szolgáltatta. A zöld istálló a Holland Nagydíj óta csak szenvedett, bár Austinban voltak előjelei annak, hogy talán jó irányba indult el a csapat az autók felkészítése terén. Ez a mostani hétvégén jött ki igazán. Az, hogy a második sorba kvalifikálta magát Lance Stroll és Fernando Alonso (Ráadásul ebben a sorrendben!), az még valahol a szerencsének is volt betudható, mert jókor mentek ki gyors körre a vihar miatt kurtává lett utolsó időmérős szakaszban. Ma azonban bebizonyosodott, hogy nem Fortuna keze vezette kizárólag ennyire előre az Aston Martin pilótáit, hiszen mindketten végig remek tempót tudtak futni, s folyamatosan ott voltak az élmezőnyben. Fernando Alonso a 3. helyen haladt, ám Sergio Pérez egyre keményebben támadta. Amikor már úgy nézett ki, hogy a mexikói gumijai túlságosan elkoptak Alonso turbulens levegőjében, s ezért nem tud támadni, az utolsó kör elején némileg váratlanul beesett a spanyol mellé a célegyenes végén és meg is előzte. Alonsónak egyetlen esélye maradt: a 3-as és 4-es kanyar közötti egyenes, a másik DRS-zóna. Ezt pedig könyörtelenül kihasználta a spanyol, aki visszaszúrt Péreznek, s visszaelőzte a mexikóit. Pérez a célegyenesben mindent bevetett, hogy előzzön, ám Alonso 0.053 másodperccel megőrizte a 3. helyet, így Zandvoort óta először, összességében idén már a nyolcadik alkalommal állhatott a dobogóra. Azt hiszem, nem túlzok, ha azt írom, hogy Alonso visszaelőzése az év manővere volt. Minden rutinját és zsenialitását belerakta ebbe az előzésbe, s ennek meglett a gyümölcse. Lance Stroll az 5. lett, így az Aston Martin igazán önbizalomnövelő hétvégén van túl az elmúlt kettő hónap kínszenvedése után.
Pérez javulni tudott
Sergio Pérez hónapok óta keresi szezon eleji önmagát, hiszen számos elszúrt időmérő és gyenge szereplés vagy kiesés hátráltatta. Mexikóban az első kanyarban szerette volna dűlőre vinni a dolgokat, ám kiesett a versenyből. Ekkor azt gondolhattuk, hogy most jutott el a mélypontra, s úgy tűnik, igazunk is lesz, hiszen ezen a hétvégén lényegesen jobban, összeszedettebben tudott teljesíteni, aminek egy majdnem dobogó lett az eredménye. Alonso visszatámadásával azonban a spanyol által keltett turbulens levegőben minden bizonnyal alaposan elkopott lágy gumikon már nem tudott mit kezdeni, így be kellett érnie a 4. helyezéssel, de azt hiszem, ennek is tud némileg örülni.
Száguldott az Alpine
A hétvége másik kellemes meglepetését az Alpine szolgáltatta, mégpedig egyik, ha nem a legjobb végsebességével. Mivel Interlagos egy alapvetően igen gyors pálya sok padlógázas résszel, így a franciák autói szinte szárnyaltak Brazíliában. Ez végül az elért eredményekben is megmutatkozott, hiszen Pierre Gasly a 7., Esteban Ocon pedig a 10. helyen végzett. Las Vegas is minden bizonnyal egy elég gyors pálya lesz kettő hét múlva, úgyhogy az Alpine-nál bizakodhatnak a jó folytatásban.
NEGATÍVUMOK
Leclerc a rajtig sem jutott el
Katasztrofálisan végződött a Brazil Nagydíj Charles Leclerc számára úgy, hogy nem is vett részt a versenyen. Pontosan ez az ok, mivel a Ferrari monacói pilótája a fölvezető körön a falnak csapta autóját. Nem ő volt ennyire béna, hanem autójának hidraulikája mondott csődöt, ami miatt a motor is leállt. Leclerc a 2. helyről startolhatott volna, vagyis egy újabb dobogó reménye csillant föl előtte, de az a remény nagyon gyorsan és nagyon kegyetlen módon elszállt. Ez a bukta a Ferrarinak sem tesz jót a konstruktőri világbajnokság szempontjából, hiszen nem sikerült sok pontot hozni a gyenge Mercedesen, a McLaren pedig közeledik a maranellóiakhoz.
Nem működtek a Mercedesek
A szombati sprinten és a mai főfutamon is megfigyelhető volt, hogy a Mercedes pilótáinak komoly fejtörést okozott a lágy és a közepes gumik kezelése is, amit megfejelt az, hogy az autók maguktól sem működtek jól, egyszerűen nem volt meg a kellő tempó – abban gyengélkedett most a Mercedes, amiben az év nagy részében az egyik legjobb volt. Hamilton és George Russell is kevéssel a kerékcsere után már gumiproblémákról adott hírt a rádión. Russell az autó túlmelegedése miatt végül nem is tudta befejezni a versenyt. Ennek fényében nem meglepő, hogy a mezőny egy része játszi könnyedséggel ment át mindkettejükön. Tök mindegy, hogy közepes vagy lágy gumin mentek. Még Pierre Gasly és Cunoda Juki is, ami azért elég fájó lehet a stuttgartiak számára. Főleg a tavalyi kettős győzelem után.
Ez volt a Brazil Nagydíj értékelése. A következő verseny november 19-én lesz a most debütáló Las Vegas-i utcai pályán.
A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images