Nem hozott meglepetést a Forma-1-es Mexikói Nagydíj: Max Verstappen már az első kanyarba elsőként fordult és simán megnyerte a futamot, amelyet pedig egy piros zászló is tarkított. Hamilton autóján nagyon jól működtek a gumik, így bejött a 2. helyre. A nap bravúrját Daniel Ricciardo vitte véghez, aki a 7. helyen hozta be az AlphaTaurit, ezzel első pontjait szerezte visszatérése óta. Sergio Pérez a rajtnál eldobta hazai versenyét egy túlságosan optimista manővernek köszönhetően, így ismét nullázott. A Ferrari nem tudott igazán versenyképes lenni a kemény gumikon, de az a szerencséjük, hogy a McLaren sem tudott villogni. Cunoda Juki is simán pontot, pontokat szerezhetett volna az AlphaTaurival, ha nem idegeskedi el a futamot. A Sportudvar összefoglalja a verseny pozitív és negatív tanulságait.
POZITÍVUMOK
Daniel Ricciardo óriásit ment!
A mexikóvárosi hétvége egyértelműen legnagyobb, egyben legkellemesebb meglepetését okozta az AlphaTauri. A futamot megelőzően a csapatok pontversenyében utolsó helyen állt Red Bull-fiókistálló autói ugyanis igen jól működtek, amiben bizonyára nagy szerepe volt a magaslati levegőnek (2229 méteres tengerszint fölötti magasságon rendezték a hétvégét), valamint a közepes és a kemény gumik esetén is érvényesülő igen jó tapadásnak és lassú kopásnak. Cunoda Jukit műszaki gondok hátráltatták (aztán más is, de arról picit később), ezért több alkatrész cseréje miatt a mezőny hátsó traktusából várhatta a rajtot, Daniel Ricciardo azonban a 4. helyről startolhatott, amit teljesen önerőből ért el. Jól rajtol az ausztrál, s az egész futamot a top tízben töltötte. Sokáig volt esélye az 5. hely megtartására, de végül 7.-ként intette le a kockás zászló, mivel az erősebb autóval rendelkező pilóták többsége meg tudta előzni. Így is nagyon szép azonban ez a 7. hely, pláne, hogy még maradt is Ricciardo versenyében, hiszen az utolsó méterekig csatázott George Russellel a 6. pozícióért, s ha még lett volna egy vagy kettő kör, alighanem meg is előzni a Mercedes kopott gumikon szenvedő pilótáját. Így is fantasztikusan szerepelt az ausztrál, aki a kéztörése után mindössze a második hétvégéjét tudta teljesíteni, de megmutatta, hogy igenis helye van a Forma-1-ben. Pontszerzése egyben azt is jelenti, hogy az AlphaTauri az Alfa Romeót és a Haast is megelőzte a világbajnoki tabellán, s följött a 8. helyre a sereghajtó pozícióból. Ez biztosan óriási löketet fog adni a csapatnak az utolsó három futamra.
Hamilton bravúros 2. helye
A hétvége nagy részében azt láthattuk, hogy a Mercedes nem igazán képes fölvenni a versenyt a Red Bull-lal és a Ferrarival sem. A mai futamon azonban jobban működtek a kemény abroncsok Hamilton autóján, mint a két tűzpiros olasz kocsin, így végül a 2. helyen intette le a kockás zászló. Amennyiben ezt az eredményt nem veszik el tőle, akkor közel lefelezte Sergio Pérezzel szembeni hátrányát az összetettben, s reális esélye nyílt a 2. hely megkaparintására.
NEGATÍVUMOK
Pérez otthon is nagyot hibázott
A mai verseny legnagyobb drámája egyértelműen a rajtot követő pillanatokban történt. Az 5. helyről startoló Sergio Pérez nyilvánvalóan bizonyítani akart hazai közönsége előtt az elmúlt hónapok egyre nagyobb bukdácsolása után, ám ennek a nagy akarásnak keserves nyögés lett a vége. A mexikói nagyon jól kapta el a rajtot, 0.23 másodperces volt a reakcióideje, s Hamilton, valamint Sainz mellett egyből elment. Pár méteren át ő volt legelőrébb, ám az első kanyart nem éppen három autóra méretezték, s a Max Verstappennel viaskodó Charles Leclerc mellett Péreznek már nem jutott elég hely, ő azonban nem volt hajlandó föladni a pozíciót. Ennek az lett a vége, hogy összeért a két autó kereke, s Pérez nagy ugratás után a bukótérben kötött ki. Vissza tudott térni a bokszba, de a versenyt nem folytathatta tovább kocsija sérülései miatt. Minden eddiginél nagyobb bukás ez Pérez számára, hiszen Hamilton most már csak 20 pontra van tőle, miközben a hátralévő három nagydíjon és egy sprinten még 88 egységet lehet szerezni. Egyre kisebbnek látszik annak esélye, hogy a mexikóinak meglesz idén a 2. hely a világbajnokságban. Elsősorban abban reménykedhet, hogy a Mercedesnek nem fog feküdni minden pálya, de ő továbbra is súlyos válságban van teljesítményét illetően, amivel jövőjét is veszélyezteti.
Megint nem bírt a Ferrari a gumikkal
Nagy meglepetésre kibérelte az első sort a Ferrari Mexikóvárosban, ám az tudható volt, hogy a Charles Leclerc – Carlos Sainz Jr. páros aligha fogja a 71 körös futamot is ebben a két pozícióban zárni. Már a rajt után azonnal elment mellettük Verstappen. Az lehetett a cél, hogy kettős dobogót ünnepeljenek, ám a tegnapi időmérős győzelemhez hasonló módon lephette meg őket az is, hogy Hamilton autóján ennyire jól működtek a kemény gumik, így végül csak Leclerc állhatott a pódiumra, Sainznak be kellett érnie a 4. hellyel. Ettől függetlenül nem lehetnek teljesen elégedetlenek a maranellóiak, hiszen a McLaren bőven mögöttük kullogott, így a konstruktőri világbajnokságban a 2. hely felé tekinthetnek, amitől 22 pont választja el őket a Mercedesszel szemben.
Nem remekelt ezúttal a McLaren
Nem voltak túlságosan bizakodóak a McLarennél a hétvégét megelőzően, mivel arra számítottak, hogy a ritkább levegőben nem fog annyira jól működni a két autó, mint Silverstone óta szinte mindenhol. Ez így is lett. Ennek ellenére itt is lehet tapsolni, hiszen Lando Norris a 17. helyről rajtolva az 5. lett, Oscar Piastri pedig a 8. helyen futott be. Ami már annyira nem pozitívum, hogy utóbbi nem nagyon bírt a gumikkal az utolsó 20 körben, így csapattársán kívül Daniel Ricciardo is meg tudta előzni. Mondhatjuk, hogy mentette a menthetőt a wokingi csapat, ám a konstruktőri vb 2. helye nincs túlságosan elérhető közelségben. Persze a szezon közepén még nem nagyon álmodozhattak ilyesmiről, de azért az elmúlt hétvégékhez képest visszaesett most a teljesítményük.
Cunoda nem bírt magával
Simán kettős pontszerzést ünnepelhetett volna az AlphaTauri, hiszen Cunoda Juki autója is egészen jól működött a futamon. Ott is volt a kis japán a top tízben, ám amikor védekezni kellett, nem mindig kezelte a legjobban az adott szituációt. Az egyik akciónál nagyon idegesen próbált védekezni, aminek persze hiba lett a vége, s megforgott a Piastrival folytatott küzdelem végén – teljesen önhibából. Amennyiben ez nincs, jó eséllyel ő is gyarapíthatta volna saját maga és csapata pontjait, de ez most nem sikerült. Cunoda harmadik évét tapossa az F1-ben, s mindmáig az az egyik legfőbb gondja, hogy kiélezett helyzetekben nem mindig hoz jó döntéseket, emiatt kérdőjeles, hogy alkalmas-e a Forma-1-es szereplésre. Helmut Marko, illetve sokkal inkább a Honda egyelőre nem így látja…
Ez volt a Mexikói Nagydíj értékelése. A Forma-1 a következő hétvégén a Brazil Nagydíjjal folytatódik.
A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Kym Illman / Getty Images