Visszaállt a világ rendje – a Japán Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Japán Nagydíjat, amelyen ismét csupa szokványos esemény történt: a McLaren kettős dobogót ünnepelhet, a Ferrari a harmadik erő, Sergio Pérez és Logan Sargeant pedig megint tönkretette a saját versenyét. A szuzukai futam pozitívumainak és negatívumainak összefoglalója következik.

POZITÍVUMOK
Verstappen visszatért az élre

Ahogy az várható volt, Szingapúr csak egy kisiklás volt a Red Bull számára, hiszen Szuzukában ismét toronymagas fölényben volt Max Verstappen mindenkivel szemben. A holland dominálta a szabadedzéseket, az időmérőt és a mai futamot is, így most már hajszálnyira van a harmadik világbajnoki címtől. Ismét teljesen eseménytelen futama volt. Talán az volt a legizgalmasabb pillanat számára, amikor gyengén rajtolt, s mindkét McLaren-pilóta megtámadta, de még ezt a szituációt is simán megoldotta, mint ahogy a Biztonsági Autó-fázis utáni újraindítást is. Újabb 26 pont a tarsolyban, hiszen a leggyorsabb kör is az övé lett.

Újabb kettős McLaren-dobogó

Silverstone óta az élmezőny tagja a McLaren, s Japánban olyannyira oda tartozott, hogy a 2. és 3. hely a tegnapi időmérő után a mai versenyen is meglett, igaz, fordított sorrendben, hiszen Oscar Piastri elrontotta kicsit a rajtot, így Lando Norris az ausztrál elé került, s meg is szerezte idei negyedik 2. helyét. Piastri, akivel a héten 2026-ig hosszabbítottak szerződést, a 3. helyen fejezte be a futamot, így azért neki is bőven van oka az elégedettségre. Ez egy, a körülményekhez képest tökéletes hétvége volt a papayák számára.

NEGATÍVUMOK
Pérez újabb versenyét tette tönkre

Már a rajtnál sem mutatkozott sok esély arra, hogy Monza után ismét kettős győzelmet arasson a Red Bull, hiszen Sergio Pérez csak az 5. helyről startolhatott, miután szombaton nem volt meg a kellő tempója a McLarenek legyűréséhez. A mexikói idén már sok versenyt szúrt el, s ma újabb futammal bővült ez az eddig sem rövid lista, mivel a verseny első felében a hajtűkanyarban lényegében megtorpedózta Kevin Magnussent egy túlzottan optimista előzési kísérlet keretében. Ez okozta Pérez kiesését, de ez a történés csak betetőzte a Red Bull-pilóta mai kálváriáját, hiszen a rajtnál történt pofozkodásban egyszer már megsérült az első vezető szárnya, ezért korai bokszkiállásra kényszerült, majd pedig a Biztonsági Autó-fázisra vonatkozó szabályok megszegeséért 5 másodperces büntetést kapott, mivel a bokszba behajtás közben a BA-vonal előtt megelőzte az egyik McLarent, ami szabálytalanságnak minősül. A futam vége felé Pérez egy kör erejéig visszatért a pályára, de ennek semmi értelme nem volt, még csak tesztelésnek sem lehet tekinteni. Egy újabb hétvége, mely után a Red Bull-nál nem dicsérik meg Sergio Pérezt, akinek egyre jobban érik az, hogy jövőre fog utoljára az élcsapatnál versenyezni.

Nem volt meg a Ferrari tempója a McLarenekkel szemben

Az elmúlt két hétvégén látott remeklés után Szuzukában nem a Ferrariról szólt szinte minden. Az olaszok az egész hétvégén több mint fél másodperces lemaradásban voltak a Red Bull-tól, s picivel még a McLaren is gyorsabb volt náluk. Charles Leclerc a 4., Carlos Sainz a 6. helyről indulhatott. Mindketten szerencsésen megúszták a rajt utáni kőkemény helyezkedésekből fakadó apró ütközéseket, de az egész futamon semmi esélyük sem mutatkozott arra, hogy harcoljanak a dobogóért, mivel mindkét McLaren-pilóta végig gyorsabb volt náluk. Sainz gumistratégiáját még kicsit el is szúrta a csapat a túl hosszú utolsó etapnak köszönhetően, így végül Hamilton is be tudott jönni a Szingapúrban diadalmaskodó spanyol elé, pedig a Mercedes a Ferrarinál is rosszabb volt. A maranellóiak annak azért örülhetnek, hogy négy pontot hozni tudtak a stuttgartiakon, így a két istálló között 20 pontos különbség van a csapatok világbajnokságában hat hétvégével a zárás előtt a 2. és 3. helyen.

Sargeant végleg leírhatta magát

Logan Sargeant minden elkövet annak érdekében, hogy jövőre már ne kelljen a Forma-1-ben versenyeznie. A Williams amerikai pilótája a tegnapi időmérőn összetörte az autóját, a mai versenyen pedig kiütötte a pályáról és a versenyből is Valtteri Bottast. Végül ő sem folytathatta, mivel ugyan szárnyat cseréltek az autóján, de annyira sérült a kocsi, hogy végül nem volt értelme tovább menni. Sargeant az egyetlen, akinek nincs jövőre szerződése, s jó eséllyel ezek után nem is lesz, kivéve, ha nem tud sok pénzt hozni a házhoz, ami miatt a Williams a sportszakmai szempontokat teljesen mellőzve, kizárólag anyagi okokból döntene a hosszabbítás mellett.

Ez volt a Japán Nagydíj értékelése. A következő futam két hét múlva a Katari Nagydíj lesz.

A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images

Leave a Reply