F1: Ferrari-Mercedes csata lehet Japánban, miközben a Red Bull ünneplésre készül

Még alig térhettek magukhoz a Forma-1 rajongói abból, hogy Szingapúrban végre valahára megszakadt a Red Bull veretlenségi szériája, máris itt van a következő versenyhétvége, ami miatt ráadásul korán kell kelnünk. Japánban bebiztosíthatja konstruktőri világbajnoki címét a Red Bull, ugyanakkor nem kizárt, hogy a Ferrari, a Mercedes és a McLaren is veszélyes lehet Verstappenékre. Előzetes.

Az már gyakorlatilag eldőlt és csupán papíron vár megerősítésre, hogy a Red Bull lesz az idei csapatvilágbajnok. A 2. helyért azonban komoly csata várható az idény hátramaradó részében a Mercedes és a Ferrari között. A maranellóiak Carlos Sainz szingapúri győzelmének köszönhetően nagyon jó mentális állapotban várhatják a szuzukai hétvégét, arról nem is beszélve, hogy a tűzpiros autók a nyári szünet óta mintha új erőre kaptak volna. Persze a stuttgartiakat sem kell félteni, hiszen Szingapúrban George Russell a futamgyőzelem legnagyobb várományosa volt néhány körrel a futam leintése előtt, azonban hibája miatt végül a versenyt sem tudta befejezni.

A Ferrari célja csak is az lehet Japánban, hogy tovább faragja a Mercedesszel szembeni hátrányát. Jelenleg mindössze 24 pont a differencia a két istálló között – a németeknek 289, az olaszoknak 265 egységük van. A Ferrari nagy nyárvégi formajavulása könnyedén tetten érhető abban, hogy az elmúlt kettő hétvégén 64 pontot gyűjtött a Charles Leclerc-Carlos Sainz páros, míg az azt megelőző négyen összesen 47-et.

„A szuzukai pálya teljesen más, mint Monza és Marina Bay. Lehetőségünk lesz megfigyelni, hogyan viselkedik az SF-23 a gyors kanyarokban” – igyekezett hűteni a kedélyeket Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke.

Meccslabda a Red Bullnál

Ugyan Szingapúrt nem fogja kitenni az ablakba, a Red Bull most mégis ünnepelhet, hiszen jó esély van rá, hogy Japánban megszerzi hatodik konstruktőri világbajnoki címét. Az osztrákok 597 ponttal a tarsolyukban érkeznek a szigetországba, s amennyiben két pilótájuk az első kettő helyen végez vasárnap, akkor megvan a vb-cím.

Persze az előző futamot látva óvatosabban fogalmaz az ember a Red Bull kilátásait illetően, hiszen előzetesen nem sok előjele volt annak, hogy a villanyfényes utcai hétvégén ennyire nem fog menni Max Verstappennek és Sergio Péreznek. Persze még mindig joggal vetődik föl a kérdés, mennyire befolyásolta a két sötétkék autó teljesítményét az első szárnyakon elrendelt kötelező módosítás, mert ez – ha nem is tűnik nagy változtatásnak – jelentősen befolyásolhatta a kocsik aerodinamikai működését.

Akármi is lesz most, az biztos, hogy Verstappen – ellentétben a tavalyi évvel – ezúttal biztosan nem Szuzukában lesz világbajnok, de az idén 15 futamból 12-öt megnyerő holland a legtöbb esélyes forgatókönyv szerint október elején, Katarban már mindenképpen ünnepelhet. Akár még egy egy szuzukai kiesés és egy Pérez-győzelem esetén is előállhat ez a helyzet. Az biztos, hogy a kétszeres címvédő szeretné feledtetni a szingapúri gyengélkedést és visszatérni a dobogó tetejére.

Nehéz körülmények várhatnak a mezőnyre

A főállású versenyzők közül ketten is kihagyták a Szingapúri Nagydíjat. Közülük az időmérőn történt nagy balesete után a futamtól visszalépett Lance Stroll holnap már beülhet az Aston Martinba, Daniel Ricciardónak azonban ezt a hétvégét is ki kell hagynia zandvoorti kézsérülése miatt, így ismét a Szingapúrban 2 pontot szerzett Liam Lawson ülhet be az ausztrál AlphaTauri-jába.

A szuzukai versenypálya vonalvezetése egy nyolcast ír le, s ez a naptár egyetlen kétszintes helyszíne, hiszen a versenyzőknek egy felüljárón is át kell hajtaniuk, mely egy másik pályaszakasz fölé emelkedik. Mivel kevés egyenes része van a pályának, ezért csak egy DRS-zóna lesz, ellenben rengeteg gyors és technikás kanyarral kell megküzdeniük a pilótáknak, s bőven lesz dolguk lassú sikánokkal, no meg a 130R-kanyarhoz vezető padlógázas szakasszal, mely a Forma-1 egyik leggyorsabbja.

Verstappen szerint Szuzukához egyetlen pályát sem lehet hasonlítani, mivel megőrizte régimódi jellegét a számos kavicságyas bukótérrel és a pálya mellett közvetlenül elhelyezkedő füves részekkel.

Lesz egy igen érdekes része is a pályának, ugyanis a 2-es kanyar mögé 11 darab méhkast telepítettek a négyszeres világbajnok Vettel kezdeményezésére, aki a környezetvédelem élharcosaként próbálja beállítani magát. A Zümmögő Sarok elnevezésű projekt célja, hogy fölhívja az emberek figyelmét a biológiai sokféleségre.

A Japán Nagydíj magyar idő szerint holnap hajnali 4:30-kor kezdődik az első szabadedzéssel, melyet a 8:00-kor startoló második gyakorlás követ. A 3. edzésre szombaton 4:30-kor kerül sor, majd 8:00-kor jön az időmérő. A vasárnapi futam miatt még korábban kell kelni, mint a kvalifikáció miatt, ugyanis 7:00-kor alszanak ki a piros lámpák. A szuzukai versenyeket gyakran esős idő jellemezte. Az előrejelzések szerint idén nyári meleg, nagy párásság és sok napsütés fog uralkodni a pályán, vagyis a versenyzők komoly fizikai megterhelésnek lesznek kitéve a klíma által is. Aztán nehogy megcsípje őket egy méhecske…

A kiemelt kép forrása: CAROLINE CHIA / REUTERS

Hozzászólás