Max Verstappen tavaly a 14. helyről rajtolva nyerte meg a Belga Nagydíjat, idén pedig a 6. rajtkockából startolva is elsőként intette le a kockás zászló. Sergio Pérez lett a 2., így hosszú idő után aratott ismét kettős győzelmet a Red Bull. Az élről rajtoló Charles Leclerc lett a 3. Pórul járt a McLaren: Oscar Piastri a startnál ütközött Carlos Sainzcal, így mindkettejük versenye véget ért, Lando Norris pedig szenvedett a kemény gumikon, igaz, végül sikerült pontokat szereznie. A Sportudvar összefoglalja a nem túl sok eseményt hozó Belga Nagydíj pozitívumait és negatívumait.
POZITÍVUMOK
Verstappen, ki más?
Bár váltócsere miatt csak a 6. helyről kezdhette meg a 44 körös Belga Nagydíjat Max Verstappen, de a holland így is játszi könnyedséggel nyerte meg idei első hazai futamát. Ezúttal sem volt ellenszere vele szemben senkinek. Fölénye annyira nyomasztó volt, hogy a verseny második fele javarészt a közte és versenymérnöke között lefolyt kissé csípős, de inkább humoros hangvételű rádiókommunikációról szólt, aminek az volt a fő témája, hogy Verstappen kimenjen-e friss gumikért a leggyorsabb kör megszerzése érdekében. Végül erre nem került sor, s erre ráfaragott a címvédő, hiszen Hamilton az utolsó körben elcsente előle a bónuszpontot. Ez viszont aligha foglalkoztatja a lassan hivatalosan is háromszoros világbajnokot, aki minden bizonnyal a nyári szünet után is bombaformában fog visszatérni.
Pérez végre összerakott egy jó versenyt
Hónapok óta szenvedett Sergio Pérez. Nem túlzás kijelenteni ezt a Red Bull mexikói pilótájával szemben, aki ugyan egy hete a Hungaroringen és július elején Ausztriában is dobogóra állhatott, de mostanában inkább hibái miatt lehetett sokat hallani, olvasni róla. Ezen a hétvégén nem rontott, s ennek egy 2. hely lett az eredménye. Ebből a pozícióból rajtolt, s az első körben meg is előzte Charles Leclerc-t. Verstappennel nem tudott mit csinálni, mint ahogy vele sem tudtak mit kezdeni a többiek, így simán behozta a kocsit a 2. helyre. Utoljára még május elején esett meg Pérezzel, hogy egymást követő két futamon dobogóra állhatott, úgyhogy bizonyára jót tesz lelkének, hogy most ismét sikerült ezt összehoznia, még ha nem is nyert újabb futamot. A nyári szünetet követően az lesz a fő célja, hogy megtartsa 2. helyét a világbajnokságban – előnye 40 pont Fernando Alonsóval és 41 Hamiltonnal szemben, vagyis még nem teljesen lefutott ez a küzdelem.
A Ferrari egész jó hétvégéje
A hétvégén az egyik legjobban teljesítő csapat a Ferrari volt, hiszen a tűzpiros autók remek tempót tudtak diktálni Spa-Francorchamps-ban és a gumikopás terén is jó volt a helyzet. Az időmérőn Charles Leclerc a 2. időt autózta, ám Verstappen büntetése miatt a pole pozícióból rajtolhatott. Első helyét nem sokáig tudta megtartani, mivel Pérez Red Bull-ja fényévekkel gyorsabb volt, de ugye ehhez idén már hozzászoktunk… Ezt leszámítva a monacóinak is nyugodt versenye volt és szintén simán hozta be autóját a 3. helyre, ezzel megszerezte idei harmadik dobogós eredményét. A Red Bull-pilótákkal ellentétben rá kemény ősz vár, hiszen George Russellel holtversenyben áll és csak jobb eredményeinek köszönhetően utasítja maga mögé a britet, miközben csapattársának, Carlos Sainz Jr.-nak is csupán hat pont a lemaradása. Hektikus idén a Ferrari és a Mercedes teljesítménye is, vagyis képtelenség tippelni, hogy a három pilótából ki szerezheti meg az 5. helyet – a 4. pozíció kissé távolinak tűnik…
Cunoda pontot szerzett
Nulla – ennyi pontot gyűjtött az AlphaTauri az elmúlt hét verseny során. Ma megszakadt ez a rossz sorozat, mivel Cunoda Juki a 10. helyen ért célba. Ezzel immár három pontja van a Red Bull fiókcsapatának, amellyel ugyan továbbra is utolsó, de még mindig nincs nagyon lemaradva a Williams-Haas-Alfa Romero hármas mögött. A kis japánnak talán az eddigi legjobb versenye volt a mai, mivel szinte végig az első tízben autózott, miután remek volt a gumistratégia és az abroncsok kopása is jól alakult az autón. Cunoda azért is örülhet ennek a pontszerzésnek, mert új csapattársa, Daniel Ricciardo eközben csak a 16. helyen futott be, igaz, neki még érdemes adni egy kis időt a visszarázódásra.
NEGATÍVUM
A McLaren balszerencséje
Az elmúlt kettő futamon a legnagyobb feltámadást a McLaren-Mercedes mutatta be, legalábbis a korábbi hétvégéken elért eredményekhez képest. Lando Norris Magyarországon és Nagy-Britanniában is a 2. lett, Oscar Piastri pedig egy 4. és egy 5. helyezést mutathatott fel, ma azonban egyikőjüknek sem jött ki a lépés. Az ausztrál különösen pórul járt, mivel ütközött Carlos Sainzcal az első kanyarban a rajtot követően, s kocsija annyira sérült, hogy föladni kényszerült a futamot. Norrist a rosszul megválasztott gumikeverék hátráltatta, hiszen a kemény abroncsokon kezdte meg a versenyt, ám hamar kiderült, hogy ezek a gumik nem ideálisak a körülményekhez. Ehhez képest sok időbe telt, mire sor került nála a kerékcserére, így úgy tűnt, hogy ő sem fog pontot szerezni. Végül azonban mégis csak kijött a McLarennek az edzéseken látott nagyon jó tempója, s végül a brit a 7. helyen zárt. Ettől függetlenül egy újabb igen jó szereplés nem jött össze ma a wokingiaknak, de talán legközelebb ismét megfogja kezüket Fortuna.
Ez volt a Belga Nagydíj értékelése. A Forma-1 most közel egyhónapos nyári szünetre megy, a következő futamot augusztus 27-én rendezik a hollandiai Zandvoortban.
A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images