Max Verstappen annak rendje és módja szerint a Magyar Nagydíjat is megnyerte, mivel a rajtnál egyből Hamilton elé került. Lando Norris egymás után a második futamon lett második, Sergio Pérez pedig sikeresen fölkapaszkodott a dobogóra. Az élről startoló Hamiltonnak sokba került az, hogy a rajtnál hárman is elmentek mellette, de még többet bukott Csou Guan-jü, aki élete legjobb rajtpozíciójából indulhatott, de nagyon elrontotta a kezdést, ráadásul még egy balesetet is összehozott. Hogy milyen pozitív és negatív tanulságai vannak a Forma-1 idei mogyoródi versenyének, ebből a cikkből kiderül! Tarts velem!
POZITÍVUMOK
Red Bull: 11/11
Bár Hamilton időmérős győzelme után (ami csak 3 ezredmásodperces különbséggel jött össze) többen abban bíztak, hogy a Hungaroringen fog megszakadni a Red Bull év eleje óta tartó verhetetlensége, ám végül csalódniuk kellett ezeknek az embereknek. Max Verstappen azonnal lerajtolta a britet, s lényegében végig vezetve a versenyt óriási fölénnyel, a 2. helyen befutó Lando Norrist több mint 33 másodperccel megelőzve megnyerte a 38. Magyar Nagydíjat. Minden úgy alakult a holland szempontjából, mint az előző hat futamon, melyet zsinórban megnyert: Teljesen nyugodt versenye volt, semmi különös nem történt vele menet közben, még csak támadni sem tudta senki. Idei kilencedik sikerével már 110 pont a holland előnye az összetettben, így most már tényleg csak azt érdemes számolgatni, hogy mikor szerezheti meg harmadik világbajnoki címét. Ami Sergio Pérezt illeti, a hétvégét autótöréssel kezdő mexikói az időmérőn sem brillírozott, azonban végül kifizetődött számára az, hogy végre valahára bejutott a legjobb tízbe, mert a mai versenyen olyan tempót tudott diktálni, amelynek köszönhetően a 3. helyet szerezte meg. Elégedettek lehetnek a Red Bullnál ezzel a hétvégével.
Norris ismét a dobogón!
Egy hete hazai pályán váratlanul bivalyerősre sikeredett a McLaren szereplése, hiszen Lando Norris a 2., Oscar Piastri a 4. helyen futott be. Norris korábban sosem tudott még két egymást követő futamon a pódiumra állni, egészen ma délutánig, ugyanis ismét a 2. helyen intette le a kockás zászló, miközben Piastri ezúttal az 5. lett. Most már kimondhatjuk, hogy nagyon jól sültek el a wokingiak fejlesztései, mert egész hétvégén remekül teljesített mindkét versenyző és mindkét kocsi. Nagyon ritkán fordul elő, hogy egy csapat szezon közben képes ekkora előrelépésre. Amennyiben ez így folytatódik, sokra vihetik még ebben a szezonban.
Ricciardo megverte Cunodát
Daniel Ricciardo ma tért vissza a Forma-1-be, miután a Red Bull kirakta Nyck De Vriest az egyik AlphaTauri-autóból a finoman szólva is gyatra eredmények miatt. A faenzai fiókcsapat eddig a mezőny legvégén kullogott, s ugyan a Hungaroringen nem az utolsó kettő helyen zárt a két pilóta, de a pontszerzés most sem sikerült. Ricciardo szempontjából annyi pozitívum mondható el, hogy az időmérőn és a futamon is megverte Cunoda Jukit – az ausztrál a 13., a japán a 15. helyen ért célba. Hogy mennyire tud Ricciardo visszailleszkedni a Forma-1-es mezőnybe, a következő futamokon derül ki.
NEGATÍVUMOK
Hamilton autójában nem volt meg a tempó
Hamilton kezdhette az élről a mai futamot, ám a harmadik kanyarban már csak a 4. volt, miután Verstappen és a két McLaren-pilóta is elment mellette. A Mercedesnek az egész futamon nem volt meg a tempója ahhoz, hogy a győzelemért küzdhessen, s végül a dobogóra sem maradt esély, mivel Hamilton csak igen későn nyitotta meg a hajrát, ami csupán arra volt jó, hogy Piastrit megelőzze. A stuttgartiaknál annak örülhetnek csak, hogy George Russell a 18. helyről rajtolva a 6. helyet szerezte meg. Az adhat még okot az örömre, hogy most már egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy ők képviselik a második erőt a Red Bull mögött.
Csou elszúrta élete lehetőségét
A tegnapi időmérő legnagyobb meglepetését az jelentette, hogy Csou Guan-jü az 5. rajtkockát szerezte meg az Alfa Romeóval, ezzel élete legjobb F1-es startpozícióját érte el. Az Alfa Romeo tudta talán a legjobban kihasználni a most debütált új időmérős szabályban rejlő lehetőségeket, miszerint az első szakaszban kemény, a másodikban közepes, a harmadikban pedig lágy gumikat lehet csak használni. A kínai azonban végül egyáltalán nem tudott élni a kínálkozó lehetőséggel, hogy esetleg ismét pontot szerezzen, sőt, tönkretette egy komplett csapat versenyét. A rajtnál nagyon beragadt Csou, így 12 (!) helyet veszített. A nagy tülekedés során meglökte hátulról Daniel Ricciardót, aki emiatt eltalálta az egyik Alpine-t, amely átugratott a másik Alpine jobb hátsó kerekén – ez a két francia pilóta: Pierre Gasly és Esteban Ocon kiesését eredményezte. Csou 5 másodperc büntetést kapott tettéért. Természetesen ilyen gyatra kezdés után nem sok vizet zavart az ázsiai, aki végül csupán a 16. helyen végzett. Tanulnia kell még a Forma-1 fortélyait, mert máskülönben nem lesz belőle nagy versenyző.
Ez volt a Magyar Nagydíj értékelése. A következő futam a Belga Nagydíj lesz egy hét múlva.
A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images