Verstappen megállíthatatlan, Russell nagyot hibázott – a Kanadai Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Kanadai Nagydíjat, így az idei nyolcadik futam is a Red Bull-é lett. Fernando Alonso hatodik dobogós eredményét elérve a 2., Hamilton pedig a 3. lett. A két Ferrari-pilóta futott be a 4-5. helyen, miután ezúttal kivételesen jól sikerült időzíteni a kerékcseréket. Nagyon jó eredményt ért el Alexander Albon, aki a 7. helyen fejezte be a versenyt, George Russell viszont falnak csapta az autóját, így célba sem ért. A Sportudvar összefoglalja a futam pozitív és negatív tanulságait.

POZITÍVUMOK
Verstappen továbbra is legyőzhetetlen

Továbbra sem találni a Red Bull és elsősorban Max Verstappen ellenszerét. A holland a szakadó esőben és száraz körülmények között is a legjobbnak bizonyult, hiszen megnyerte az időmérőt, a mai futamon pedig rajt-cél győzelmet aratott. Egy pillanatig sem forgott veszélyben győzelme, hiszen remekül startolt és semmilyen problémával sem kellett szembesülnie a futam során. Azt már az elmúlt versenyek alapján ki lehetett jelenteni, hogy idén is ő lesz a világbajnok, s ez a tézis továbbra sem változik. Egészen egyszerűen ő a legjobb az idei mezőnyben és egyáltalán nem látni semmilyen arra utaló jelet, hogy bárki veszélyes tudna lenni rá. Idén a nyolcadik versenyen már a hatodik győzelmét aratta, s összességében 41. sikerét érte el, amellyel utolérte az örökrangsorban Ayrton Sennát. Az sem mellékes, hogy eközben a Red Bull a 100. F1-es győzelmét ünnepelheti. Tökéletes hétvégét zárt az osztrák csapat, pláne, ha hozzátesszük Sergio Pérez utolsó pillanatos leggyorsabb körét is.

Alonso továbbra is a legjobbak között

Jó eséllyel a 2. helyért lehet komoly küzdelem idén a Forma-1-ben, s ebben a csatában továbbra is helyet követel magának Fernando Alonso. Az Aston Martin spanyolja a kissé balszerencsésen alakult hazai hétvége után Kanadában ismét ott találta magát az első sorban, hiszen a 2. rajtkockát örökölte meg a hátrasorolt Nico Hülkenbergtől. Bár Hamilton lerajtolta, Alonso vissza tudta szerezni a 2. helyet a gyorsabb autóval, s akkor is meg tudta tartani azt, amikor a hátsó fékjeinek hűtésével akadtak problémák. A kétszeres világbajnok idén immár hatodik alkalommal állhatott dobogóra, s most már csak kilenc pontra van Sergio Péreztől a világbajnoki pontversenyben. Ők hárman (Hamiltonnal kiegészülve) jelen állás szerint nagy csatát vívhatnak majd a 2. helyért.

Kivételesen jó volt a Ferrari taktikája

Nem sikerült jól az időmérő a Ferrari számára, hiszen Charles Leclerc és a megbüntetett Carlos Sainz is csak a mezőny közepéből rajtolhatott el Montréalban. A rajt után mindketten a mezőny sűrűjében „verekedtek”, így igazán nem tudtak előrelépni. Nagyon jól jött viszont nekik a biztonsági autós fázis, mivel ez alatt tudtak kereket cserélni, ezzel pedig a 4-5. helyre kerültek, amit végül Leclerc, Sainz sorrendben meg is tartottak. Bár a dobogó nem jött össze, de nagyon kellett már a Ferrarinak egy kollektíven jól szereplés a sok pontvesztést követően, hiszen még így is jelentősnek mondható a hátrány az Aston Martinnal és a Mercedesszel szemben. Ausztriában tovább lehet zárkózni.

Albon megcsinálta a szinte lehetetlent

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt írom, hogy Alexander Albon lett a futam hőse. A Williams thai versenyzője a rajtbüntetések miatt a 9. helyről kezdhette meg a mai száguldást, ám ő is azok közé tartozott, akiknek a biztonsági autós időszak alatt volt módjuk kereket cserélni, így pedig nem veszítettek sok időt, ellenben több pozíciót nyertek a korábban kereket cserélők kárára. Albon a 7. helyre jött föl, de azt talán még ő sem hitte volna, hogy aztán a futam végéig ott is fog maradni. Pedig pontosan ez történt. Bár kissé föltorlódott mögötte a mezőny, s elsősorban Esteban Ocon és Lando Norris jelentett rá veszélyt, azonban előbbinek majdnem lerepült a hátsó vezető szárnya a gyenge rögzítésnek köszönhetően, utóbbi autójában pedig egyszerűen nem volt annyi, hogy előbbit megelőzze. Nagyon fontos ez a megszerzett hat pont mind Albon, mind csapata számára, hiszen így a Williams elmozdult a konstruktőri világbajnokság utolsó helyéről az AlphaTaurit letaszítva oda. Mindenképpen tapsolt érdemel Albon mai teljesítménye.

NEGATÍVUMOK
Russell drága hibája

A második sorból indulhatott mind a két Mercedes-pilóta Kanadában. George Russell a 4. rajtkockából vághatott neki a futamnak, azonban csapattársával ellentétben nem tudta lerajtolni Fernando Alonsót, pedig közel volt hozzá. Nem tartott sokáig a brit versenye, hiszen 12. körben a falnak verte az autót, amelynek a bokszba kellett hajtania. Nem voltak olyan súlyosak a sérülések, hogy azonnal föl kellett volna adnia a versenyt, s ugyan több pozíciót is javítani tudott, ám a kocsi végül be dobta a törülközőt: az 55. körben fékhiba miatt berendelte a csapat a bokszba, s föladta a versenyt. Nagy veszteség ez Russell számára, mivel jelentős hátrányba került Hamiltonnal szemben, Sainz megelőzte, s Leclerc is a közelében van a világbajnokságban.

Hülkenberg lejtmenete

Fantasztikusan kezdődött, ám pocsékul fejeződött be Nico Hülkenberg hétvégéje. A Haas németje az időmérőn szerencsés időzítéssel futotta meg leggyorsabb körét, ezzel pedig a 2. helyre kvalifikálta magát. Nem sokkal az időmérő után azonban háromhelyes büntetést kapott piros zászló alatti gyorshajtásért, vagyis az 5. helyre került a rajtrácson. Nem sikerült jól a start, hiszen Esteban Ocon lerajtolta, s ugyan ott tudott maradni a 6. pozícióban egy darabig, majdnem az egész mezőny fölsorakozott mögötte, annyira nem volt meg a Haas tempója. Hülkenberg kétszer is kereket cserélt, így azonban szépen visszacsúszott a mezőny végére, s végül a 15.-ként zárt. Gyorsan el akarja majd felejteni ezt a hétvégét.

Az AlphaTauri elégtelen teljesítménye

Ezúttal sem volt meg a versenyképessége az AlphaTauri egyik kocsijának sem, hiszen Cunoda Juki a 14., Nyck De Vries pedig a 18. helyen fejezte be a futamot. Cunoda háromhelyes rajtbüntetéssel indult el a 19. pozícióból, így ehhez képest a 14. hely nem is mondható rossznak, ellenben De Vries nagyot hibázott Kevin Magnussennel folytatott csatája során, melynek az lett a vége, hogy mindketten egy egérúton kötöttek ki, ezzel tönkre is ment a versenyük. Jelen pillanatban úgy áll a csapat-vb tabellája, hogy a két Red Bull-istálló keretbe foglalja a mezőnyt, köztük pedig 319 pont a különbség. Az AlphaTaurinak gyorsan össze kell szednie magát, amennyiben nem akar az utolsó helyen zárni az év végén.

Ez volt a Kanadai Nagydíj értékelése. A mezőny visszajön Európába, hogy Ausztriában folytassa a száguldást két jét múlva. Arról a futamról is lesz majd értékelés itt, a Sportudvaron.

A kiemelt kép forrása: Getty Images

Hozzászólás