Verstappen szárnyalása, a Ferrari szenvedése – a Miami Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Miami Nagydíjat – a 9. helyről rajtolva. A holland nemes egyszerűséggel átgázolt a mezőnyön, még csapattársa, Sergio Pérez sem tudta igazán megszorongatni. Fernando Alonso ismét dobogós lett. Nagyon nem ment a Ferrarinak és Lance Stroll sem tudott beférkőzni a pontszerzők közé. Összességében véve egy újabb nem túl izgalmas utcai versenyen vagyunk túl.

POZITÍVUMOK
Verstappen verhetetlen volt a mezőnyből rajtolva is

Max Verstappen volt az egyik áldozata Charles Leclerc időmérő végén történt balesetének. A hollandnak nem volt módja a piros zászlós leintés miatt mért kört mennie a kvalifikáció utolsó szakaszában, így csak a 9. rajtkockát szerezte meg. A versenyen azonban verhetetlennek bizonyult, ugyanis 15 kör alatt följött a 2. helyre, az éllovas Sergio Pérezt pedig a 21. körben előzte meg. A kerékcserét követően visszaesett a mexikói mögé, de tíz körrel a leintés előtt ismét elment mellette, s ezzel megnyerte az amerikai futamot. Verstappen úgy tudott brillírozni Miamiban, hogy a kemény abroncsokon rajtolt, ám végül ezek a gumik bírták a legjobban a pálya jelentette kihívást, hiszen ez a keverék kezdett el a legkésőbb szemcsésedni. Persze az idei harmadik sikerhez kellett a Red Bull-autó elképesztő erőfölénye is, amely igazán aggasztó a szezon további részére vonatkozólag úgy az ellenfelek, mint a semleges nézők szempontjából. Vajon idén lehet valamit kezdeni Verstappennel és a Red Bull-lal? – ez itt a nagy kérdés, amire májusban alighanem választ fogunk kapni.

A Mercedes remek taktikája

A Mercedes számára is pocsékul alakult az időmérő, hiszen Hamilton a harmadik etapba sem tudott bejutni és mindössze a 13. helyről vághatott neki az utcai száguldásnak. A két autót egész hétvégén ilyen-olyan problémák gyötörték, hiszen pl. George Russell a futam elején a fékekre panaszkodott, de az mindhárom napon jól látszódott, hogy tempóban bőven el van maradva a csapat az élmenők mögött. Sikerült azonban a versenyre olyan stratégiát összeállítani, amellyel erős pontszerzést könyvelhetett el mindkét pilóta, hiszen Russell a 4., Hamilton a 6. helyen ért célba. Mindez elsősorban a jó gumiválasztásnak tudható be, de azért nem kicsit a Ferrari elégtelen versenytempójának is. Ettől függetlenül bőven vannak problémák a két kocsival, úgyhogy nem kizárt, hogy nem egyszer kell még idén kőkeményen kisakkozni a megfelelő taktikát.

NEGATÍVUMOK
Megint nem ment a Ferrarinak

Egy hete Bakuban Charles Leclerc a sprint és a főfutam időmérőjét is megnyerte, s ugyan versenytempója nem volt elegendő a Red Bull-párossal szemben, de egészen jól muzsikált az azeri főváros utcáin. Most Miamiban is utcai versenyre került sor, ám ezúttal a maranellóiak semennyire sem tudták fölvenni a kesztyűt az italgyártósokkal szemben. Ugyan Carlos Sainz Jr. a 2. helyről indulhatott, de ha nincs Charles Leclerc balesete, akkor aligha úgy alakul a rajtsorrend, ahogy. A versenyen egyik pilótának sem sikerült igazán jól teljesítenie. Sainz jó darabig ott volt a top háromban, ám Verstappennel szemben nem volt ellenszere, ráadásul kerékcseréjét megelőzően átlépte a bokszutcai sebességhatárt, amiért öt másodperces időbüntetést kapott. Végül az 5. helyen ért célba a spanyol. Leclerc nem tudott javítani rajtpozícióján, vagyis a 7. helyen intette le a kockás zászló. Egyik autóban sem volt meg ezúttal a kellő tempó ahhoz, hogy legalább a dobogó összejöjjön és egyelőre úgy tűnik, hogy a bakui egész jó szereplésnek nincsen foganatja, pedig jelentős fejlesztési csomaggal érkezett a Ferrari Amerikába. Legközelebb otthon, Imolában lehet javítani. Van min.

Strollnak sem ment

Miközben Fernando Alonso a 2. helyről rajtolt és 3. lett, csapattársa, Lance Stroll igen pocsék hétvégén van túl. Az Aston Martin kanadai versenyzőjének már az időmérő sem sikerült, hiszen mindössze a 18. helyet tudta megszerezni a nagy forgalomban. Magától értetődött, hogy kemény keverékű gumikat rakatott föl autójára a futamra, amivel jó hosszú etapot tudott menni, ám nem tudta megvetni lábát a top tízben, hiszen végül a 12. helyen ért célba. Nagy csalódás ez számára és nullázása az Aston Martinnak sem jön jól, amely várhatóan komoly csatát fog vívni a konstruktőri világbajnokság 2. helyéért a Ferrarival és a Mercedesszel.

Megint egy unalmas futam

Egy hete igen gyenge volt a bakui verseny izgalmak szempontjából, s Miami sem hozott őrületes viadalt. Ezúttal jobb volt a színvonal, hiszen több előzést és csatát láthattunk, de azt is főleg a verseny első felében. Az utolsó 10-20 körben már nem sok érdemi esemény történt a pályán, így nem volnék meglepve azon, ha nem csak én kerültem volna az elalvás határára ebben az időszakban. Az pozitívum, hogy mindenki be tudta fejezni a versenyt, azonban valahol ez is mutatja, hogy mennyire nem volt izgalmas a Miami Nagydíj, hiszen egy szűkös szakaszokkal is rendelkező utcai pályán a balesetek és az ezekből fakadó biztonsági autós fázisok alaposan megkeverhetik az állóvizet – ezúttal nem ez történt, úgyhogy Miami túl van immár a második pocsék versenyen.

A Forma-1 következő futama az imolai Emilia-Romagnai Nagydíj lesz május 21-én.

A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images

Leave a Reply