Pérez-Verstappen 2:2 – az Azeri Nagydíj legfőbb tanulságai

Sergio Pérez nyerte a Forma-1-es Azeri Nagydíjat, ezzel az idei negyedik futamon is Red Bull-győzelem született. Max Verstappen a szempontjából rosszkor beküldött Biztonsági Autónak köszönhetően végül nem tudott harcba szállni a futamgyőzelemért és második lett. Az élről rajtoló Charles Leclerc futott be harmadikként, aki nem tudta fölvenni az italgyártósok tempóját. Az év eddigi legunalmasabb versenyét láttuk, s nem csak azért, mert elmaradt a több pilóta által is várt káosz, hanem azért is, mert az élmezőnyben nem sok komoly csata volt. A Sportudvar értékeli a Bakuban történteket.

POZITÍVUMOK
Pérez, az utcai harcos

Sergio Pérez idén a harmadik utcai versenyből a másodikat nyerte meg: Dzsidda után Baku utcáin is ő bizonyult a legjobbnak. A mexikói a 3. helyről kezdte meg az Azeri Nagydíjat, azonban a 12. körben már az élen találta magát, mivel a Nyck de Vries balesete miatt elrendelt biztonsági autós fázis alatt ment be a bokszba kerékcserére, ezáltal jóval kevesebb időt bukott, mint a mindössze egy körrel korábban cserélő holland. Pérez az élre jött vissza, hiszen Charles Leclerc is a BA-fázis előtt cserélt kereket. Ettől a pillanattól kezdve a mexikóit nem lehetett letaszítani az élről, s egy apróbb hibát leszámítva (ami természetesen egy falpuszi volt) végig kontroll alatt tartotta a futamot és megérdemelten szerezte meg idei második, összességében hatodik Forma-1-es futamgyőzelmét. Sok van még hátra a szezonból, de egyelőre szoros a verseny Pérez és Verstappen között. Kíváncsi vagyok, hogy az épített pályákon milyen küzdelem lesz közöttük.

A Ferrari első dobogója

Mivel egy elég unalmas verseny volt a mai, ezért nehéz pozitívumokat keresni benne. Az mindenképpen annak tekinthető, hogy az idényt elég pocsékul és több kieséssel kezdő Ferrari azután, hogy Charles Leclerc révén mindkét időmérőt megnyerte és a monacói a 2. helyen végzett a sprintfutamon, ma első főfutamos dobogóját is elkönyvelhette 2023-ban, hiszen Leclerc ezúttal a 3. helyen ért célba. Bár ma is az élről rajtolt, de elég hamar világossá vált, hogy a Ferrari versenytempója messze elmarad a Red Bullétól. Ettől függetlenül az némi bizakodásra adhat okot, hogy egy körön már egészen jó teljesítményre képes Leclerc autója, ami pl. Monacóban komoly aduász lehet a maranellóiak kezében, hiszen ott szinte lehetetlen előzni. Monte-Carlo még messze van, de nem tartom kizártnak, hogy Miamiban is reális esélye lesz a tűzpiros istállónak legalább egy dobogós helyezés megszerzésére.

NEGATÍVUMOK
Az év eddigi legunalmasabb futama

Az Azeri Nagydíj volt az idei Forma-1-es világbajnokság 4. versenye. Az eddigi három futamon nem igazán unatkozhattunk, s az előrejelzések alapján Baku utcáin is lehetett izgalmakra számítani, hiszen a szűk városi pályán nagyon komoly veszélye volt annak, hogy komoly balesetek történnek, amelyek alaposan megkeverhetik a kártyákat. Végül a több pilóta által is megjósolt káosz elmaradt. Csupán egyszer kellett a Biztonsági Autót a pályára küldeni Nyck de Vries már említett balesete miatt. Bár ez a BA-fázis befolyásolta a futam végeredményét a győztes kilétét illetően, de mivel a későbbiekben nem történt újabb komoly incidens, ezért a csapatoknak nem volt módjuk stratégiát váltani, ami izgalmassá tehette volna a verseny hátralévő részét. Bevallom őszintén, majdnem el is aludtam a verseny nézése közben, ami elég jól mutatja, milyen volt a színvonal.

A Forma-1 következő futamára egy hét múlva Miamiban kerül sor. Természetesen arról is beszámolunk majd itt, a Sportudvaron.

A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images

Leave a Reply