Verstappen került ki győztesen a melbourne-i őskáoszból, Leclerc ismét kiesett – az Ausztrál Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat. A holland nagyon rosszul rajtolt, ám szerencséjére három alkalommal is piros zászlóval szakították meg a futamot, így viszonylag gyorsan meg tudta előzni a Mercedeseket. Fernando Alonso újabb dobogós eredményt ért el, Oscar Piastri pedig a nap meglepetését okozva a 8. lett hazai futamán. Ismét kiesett Charles Leclerc és csapattársa, Carlos Sainz sem zár jó futamot. A Sportudvar összefoglalja a verseny pozitív és negatív tanulságait.

POZITÍVUMOK
Verstappen nyerte a roncsderbit

Bár az elmúlt évek egyik legőrültebb futamát láthattuk ma reggel, de Max Verstappen szerencsésen kimaradt a nagy kavarodásokból. A holland az élről kezdhette meg a futamot, ám nagyon gyengén startolt, így mind a két Mercedes-pilóta elment mellette. Később azonban már látszódott, hogy a Red Bull most is a legerősebb, s a címvédő viszonylag gyorsan visszakerült az élre, mivel erőből előzte meg Hamiltont. Russell az első biztonsági autós fázis során kereket cserélt, ő ezért került a holland mögé. A verseny későbbi folyamán Verstappen első helyét nem fenyegette igazi veszély, hiszen közel tíz másodperces előnyt autózott ki magának, s igazából annyi volt kérdéses, hogy övé lesz-e a leggyorsabb kör és az érte járó bónuszpont. Végül csapattársa, Sergio Pérez vitte el az egy pontot, ám a mexikói csak az 5. helyen végzett, így Verstappen újabb sikerével jelentősen növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben. Azon kevés pilóták egyike, aki van oka a mosolyra a mai verseny után.

Piastri 8. helye

Oscar Piastri számára duplán hazai verseny volt a mai, hiszen nem csak ausztrál, hanem melbourne-i is, így természetesen szerette volna jó eredménnyel zárni első futamát az Albert Parkban, hiszen korábban a betétsorozatok még nem utaztak el az ötödik földrészre, így a McLaren tehetségének sem volt módja saját közönsége előtt száguldani. Ma ezt megtehette, s végig a pontszerző helyekért küzdött, s mivel szerencsésen kimaradt a rengeteg kalamajkából, így végül a 8. helyen fejezte be a futamot, ezzel élete első Forma-1-es pontszerzését könyvelhette el. Eredményének értékét csak növeli az a tény, hogy ezt a versenyt túl kellett élni. Ebben persze némileg (vagy nem is annyira némileg) Fortuna keze is benne lehet, de Piastri is kellett hozzá, hogy sikerüljön. A McLaren egyébként kettős pontszerzést ért el az igen pocsék szezonkezdet után, hiszen Lando Norris a 6. helyen zárt. A wokingiaknál a közel egyhónapos szünet jó hangulatban kezdődhet meg.

Pérez nagy fölzárkózása

Sergio Pérez igen korán kiesett a tegnapi időmérőn, amelyen egyetlen gyors kört sem tudott megtenni, így a bokszutcából rajtolhatott ma reggel. A Red Bull mexikói pilótája számára ezek után természetesen a kármentés lehetett a legfőbb cél, s ez végül tökéletesen, talán még a vártnál is jobban sikerült, hiszen az 5. helyen fejezte be a finoman szólva kaotikus futamot rengeteg előzésének, no meg annak köszönhetően, hogy ő is sikeresen kimaradt a balesetekből, bár az utolsóba majdnem belekeveredett, miután kiment a sóderágyba. Pérez annak is örülhet, hogy övé lett a leggyorsabb kör és az érte járó bónuszpont, ami ki tudja, akár még számíthat is a későbbiekben.

NEGATÍVUMOK
Leclerc újabb nullázása

Drámai módon indult a futam, hiszen az 1. körben rögtön kiesett Charles Leclerc, aki ezzel három futamból a második nullázást könyvelhette el idén. A Ferrari monacói pilótája túlságosan zárta a szöget Lance Stroll előtt a 3-as kanyarban, s a kanadai hátulról eltalálta és kipörgette, az autó pedig a sóderágyban ragadt. Bár tavaly Verstappen is ugyanígy kezdte az idényt és aztán mégis simán világbajnok lett, de a Ferrarinak idén komoly teljesítménybeli problémái vannak, úgyhogy lassan már dobhatják is ki az ablakon ezt az évet. Nem érzem, hogy bármilyen előrelépés történne, legalábbis olyan mértékben, amellyel érdemben harcolhatnának a maranellóiak a világbajnoki címekért.

Sainz nagyon elszúrta a végét

A Ferrari kollektíven nullázott Ausztráliában, ahol tavaly még Leclerc-t intette le elsőként a kockás zászló. Carlos Sainz jobb volt az időmérőn csapattársánál, akinek korai kiesése miatt azonban az a feladat hárult rá, hogy igyekezzen minél több pontot hozni az olaszok konyhájára. Egészen az utolsó balesetig úgy tűnt, ezt kiválóan teljesíteni tudja, hiszen az 5. helyen haladt, ám a harmadik, egyben utolsó igazi újraindítás után nem sokkal kilökte Fernando Alonsót, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott. Mivel bokszkiállásra már nem volt mód, így hozzáadták a spanyol idejéhez ezt a szankciót, ezáltal pedig a 12. helyre csúszott vissza, azaz végül nem tudta teljesíteni feladatát, ami kizárólag az ő hibája. A Ferrarinál komoly önvizsgálatra lesz szükség az áprilisi hosszú szünetben, mert már most, három hétvége elteltével komoly problémák mutatkoznak, miközben a háttérben minden bizonnyal szintén vannak feszültségek, hiszen több vezető már távozott, s további fontos szakemberek is munkahelyet válthatnak. Nem lennék most Frédéric Vasseur helyében…

Az Alpine drámája

Pierre Gasly a 9., Esteban Ocon pedig a 11. helyről kezdhette meg az Ausztrál Nagydíjat. Gasly nagyot nyert azon, hogy Lance Stroll több pozíciót vesztett az első újraindításnál a 10. körben, így már a 4. helyen találta magát. Később George Russell megelőzte, ám a brit műszaki hiba miatti kiesése következtében gyorsan visszakerült a 4. pozícióba. Később Carlos Sainz tudta megelőzni, de az 5. helyezést egészen az utolsóelőtti körig tartotta, amikor az utolsó újraindítás után összeütközött csapattársával, Oconnal, s mindketten kiestek az 5. és a 6. helyről. Hatalmas dráma ez az Alpine számára, hiszen nagyon erős versenyt zárhattak volna, de Gasly hibájából ez nem valósulhatott meg.

A Forma-1 következő versenye az Azeri Nagydíj lesz április 30-án, vagyis most négy hét pihenő következik.

A kiemelt kép forrása: vezess.hu / Getty Images

Leave a Reply