A médián belül ma már külön ágazatként kell beszélni a sportmédiáról. Napjainkban már egy konkrét iparágnak lehet tekinteni, hiszen a sportközvetítések és az egyéb sporttartalmak iránt hatalmas az érdeklődés, s ezekből rengeteg hasznot lehet húzni. Magyarországon sokrétű a sportmédiapiac. Annak érdekében, hogy tudd, hova akarsz bejutni, tisztában kell lenned azzal, milyen sportmédiumok működnek hazánkban. Ebben a leckében ezt igyekszem összefoglalni Neked.A sportmédiapiac több ágból tevődik össze. Ezek az ágak: a televízió, a rádió, az internetes és nyomtatott újságok és ma már ide sorolhatóak az online televíziók, YouTube-csatornák, streamszolgáltatások és a podcastok is. A sportmédium tulajdonosi hátterét tekintve lehet közszolgálati és kereskedelmi, valamint új formulaként megjelentek az ún. közösségi finanszírozású médiumok, amelyek szinte vagy teljes egészében kizárólag a fogyasztók, vagyis a nézők, hallgatók, olvasók befizetéseiből, támogatásaiból tartják fönn magukat, mivel szeretnének függetlenek maradni mindenféle nagyobb médiacégektől. Ebbe az utóbbi kategóriába tartozik sok YouTube-csatorna és podcast is, de pl. a Sportudvar, mint sporttal foglalkozó véleménycikkeket és elemzéseket, valamint sporttörténelmi írásokat és a sport, illetve a környezetvédelem kapcsolatát bemutató anyagokat megjelentető portál is az olvasók befizetéseiből tartja el magát.Most szépen végig megyünk az ágakon, majd a tulajdonosi formákat és a finanszírozásban lévő különbségeket fogjuk boncolgatni.KözvetítőközegekMindenekelőtt érdemes a sportmédiapiac szerkezetének fölállításánál a közvetítőközegeket górcső…