
George Russell a tegnapi sprint után a mai fĹ‘futamot is megnyerte a Forma-1-es Brazil NagydĂjon, ezzel Ă©lete elsĹ‘ gyĹ‘zelmĂ©t aratta. Hamilton lett a 2., Ăgy kettĹ‘s gyĹ‘zelmet ĂĽnnepelhetett a Mercedes, pedig a brit elĂ©g körĂĽlmĂ©nyes manĹ‘vert mutatott be Max Verstappennel szemben. Carlos Sainz lett a 3. Sergio PĂ©rez számára nagyon rosszul alakult a verseny a rossz gumiválasztás miatt, mĂg a McLaren nullázott, Ăgy az Alpine nagyon közel kerĂĽlt a konstruktĹ‘ri 4. helyhez.
POZITĂŤVUMOK
Russell: Kettőből kettő
GyĹ‘zelem a sprinten, gyĹ‘zelem a fĹ‘futamon – egyĂ©rtelműen George Russell hĂ©tvĂ©gĂ©je volt a mostani. A Mercedes brit versenyzĹ‘je remekĂĽl rajtolt az Ă©lrĹ‘l ma este Ă©s nagyjábĂłl vĂ©gig kezĂ©ben tartotta a futamot, amely pedig több Ă©rdekes esemĂ©nyt is hozott. Neki sikerĂĽlt kimaradnia a kalamajkákbĂłl, autĂłja pedig meglepĹ‘en jĂłl kezelte a gumikat, Ăgy megĂ©rdemelten szerezte meg elsĹ‘ F1-es gyĹ‘zelmĂ©t. HĂłnapok Ăłta ment a tippelde arra vonatkozĂłlag, hogy lesz-e idĂ©n futamgyĹ‘zelme a Mercedesnek. Most megkaptuk a választ, ráadásul rögvest egy kettĹ‘s sikerrĹ‘l beszĂ©lhetĂĽnk, hiszen Hamilton lett a 2. helyezett – a 2020-as Emilia-Romagnai NagydĂj Ăłta elĹ‘ször aratott kettĹ‘s gyĹ‘zelmet a nĂ©met gyártĂł. Ez a diadal bizonyára szĂ©p emlĂ©keket Ă©breszt a csapat szurkolĂłiban, akik az elmĂşlt közel tĂz Ă©vben hozzá voltak szokva a folyamatos sikerekhez, ám ez az esztendĹ‘ egyáltalán nem a stuttgarti csapatrĂłl szĂłlt. Russell abbĂłl a szempontbĂłl is megĂ©rdemli a gyĹ‘zelmet, hogy a kĂ©t Mercedes-pilĂłta közĂĽl egyĂ©rtelműen Ĺ‘ a jobb idĂ©n. Az már más kĂ©rdĂ©s, hogy valĂłszĂnűleg tĂşl kĂ©sĹ‘n jött ez a siker a csapat-vb 2. helye szempontjábĂłl, a jövĹ‘ Ă©vre vonatkozĂłan azonban bizakodásra adhat okot a MercedesnĂ©l.
Jól működött a Ferrari
Az elmĂşlt hĂłnapok sorozatos stratĂ©giai hibái után ezen az estĂ©n szinte minden klappolt a Ferrarinál. Az öthelyes rajtbĂĽntetĂ©ssel kezdĹ‘ Carlos Sainz rĂ©vĂ©n egy dobogĂłs eredmĂ©nyt Ă©rt el a Scuderia, de ami talán ennĂ©l is nagyobb figyelmet Ă©rdemel, hogy Charles Leclerc Ăşgy lett a 4., hogy a 7. körben Lando Norris kiforgatta. A monacĂłi autĂłjával a gumifalnak csapĂłdott nem kis sebessĂ©ggel, de csodával határos mĂłdon nem sĂ©rĂĽlt meg a futĂłmű, Ăgy egy szárnycsere után folytathatta a versenyt Ă©s sikeresen fölzárkĂłzott. EzĂşttal a kerĂ©kcserĂ©kkel sem akadtak gondok, a gumik pedig jĂłkor működtek igazán jĂłl, Ăgy sikerĂĽlt a Ferrarinak a Mercedes kettĹ‘s gyĹ‘zelme ellenĂ©re is nagyon közel kerĂĽlnie a konstruktĹ‘ri világbajnokság 2. helyĂ©hez. Jelenleg 19 pont a maranellĂłiak elĹ‘nye, de Abu Dhabiban mĂ©g komoly csatára lehet köztĂĽk számĂtani. Ugyanez áll Leclerc Ă©s Sergio PĂ©rez párosára is, hiszen pillanatnyilag a monacĂłi csak több gyĹ‘zelmĂ©vel elĹ‘zi meg a mexikĂłit, tehát azon a fronton is ádáz csata várhatĂł a szezonzárĂłn. A Ferrarinál mindenesetre bizakodhatnak a ma látottak alapján.
Alonso elkĂ©pesztĹ‘ felzárkĂłzása a legjobb nem Ă©lcsapat cĂmet jelentheti az Alpine-nak
Fernando Alonso az elszĂşrt sprint miatt a 18. helyrĹ‘l rajtolt, ám az 5. helyen Ă©rt cĂ©lba. Akár szurkol valaki a spanyolnak, akár nem, meg kell emelnĂĽnk kalapunkat mai teljesĂtmĂ©nye elĹ‘tt. RendkĂvĂĽli versenye volt Ă©s sokat profitált abbĂłl, hogy a második Biztonsági AutĂł-fázis alatt hajtotta vĂ©gre utolsĂł kerĂ©kcserĂ©jĂ©t. Ekkor a 9. helyre esett vissza, ám az utolsĂł körökben Ocont, Bottast, Vettelt Ă©s PĂ©rezt is maga mögĂ© utasĂtotta, Ăgy kerĂĽlt a top ötbe. Ez Ă©s Esteban Ocon 8. helye azt jelenti, hogy az Alpine 19 pontosra növelte elĹ‘nyĂ©t a konstruktĹ‘ri világbajnokságban a ma nullázĂł McLarennel szemben, Ăşgyhogy szinte biztosan megszerzi a csapatok világbajnokságában a 4. helyet, azaz a három nagy után a legerĹ‘sebb istállĂł lehet.
NEGATĂŤVUMOK
Pérez nagy buktája
Sergio PĂ©rez a 4. helyrĹ‘l kezdhette meg a Brazil NagydĂjat. A mexikĂłi pilĂłta abban a tudatban versenyzett, hogy harcban állt Charles Leclerc-el az egyĂ©ni összetett 2. helyéért. A monacĂłi közvetlenĂĽl a mexikĂłi mögĂĽl rajtolhatott. PĂ©rez jĂłl kezdett, kis hĂján Verstappent is megelĹ‘zte, de vĂ©gĂĽl maradt ott, ahol a start pillanatában volt. A kerĂ©kcserĂ©ket követĹ‘en a 2. helyen találta magát a Red Bull pilĂłtája, s tartotta is ezt a pozĂciĂłt egĂ©szen a 45. körig, amikor Hamilton utolĂ©rte Ă©s megelĹ‘zte. Pár körrel kĂ©sĹ‘bb behajtott a bokszba friss kerekekĂ©rt – ekkor a közepes abroncsokbĂłl kapott egy garnitĂşrát. Ezek a gumik azonban egyik autĂłn sem működtek igazán jĂłl, s bizony PĂ©rezt is utolĂ©rte ez a problĂ©ma. Egyre lassabb köröket ment Ă©s sorra elĹ‘ztĂ©k meg a riválisok. Elment mellette Sainz, Leclerc, Alonso Ă©s vĂ©gĂĽl csapattársa, Verstappen is. PĂ©rezt vĂ©gĂĽl a 7. helyen intette le a kockás zászlĂł, s mivel Leclerc a 4. lett, ezĂ©rt kettejĂĽk között pontazonosság áll fönn az Abu-Dhabiban esedĂ©kes szezonzárĂł elĹ‘tt, de a monacĂłi több futamgyĹ‘zelme miatt most megelĹ‘zi PĂ©rezt.
Hamilton megúszott egy jogos büntetést
Hamilton a 2. helyrĹ‘l indulhatott el a Brazil NagydĂjon. A hĂ©tszeres világbajnoknak esemĂ©nytelen rajtja volt, ám az elsĹ‘ körökben törtĂ©nt balesetek utáni biztonsági autĂłs fázis utáni ĂşjraindĂtás során megtámadta Ĺ‘t Max Verstappen. A 2. kanyarban összeĂ©rtek, mivel Hamilton nem hagyott elĂ©g helyet a hollandnak. MindkettejĂĽk autĂłja sĂ©rĂĽlt, Verstappennek a bokszutcába kellett hajtania javĂtás vĂ©gett, Hamilton viszont kint maradt a pályán. MeglepĹ‘ mĂłdon a versenybĂrĂłság vĂ©gĂĽl nem Ĺ‘t, hanem a kĂ©tszeres világbajnokot találta vĂ©tkesnek az ĂĽtközĂ©sben, ezĂ©rt 5 másodperces bĂĽntetĂ©sre ĂtĂ©lte. VĂ©lemĂ©nyem szerint Hamilton Ă©rdemelt volna bĂĽntetĂ©st ezĂ©rt a törtĂ©nĂ©sĂ©rt, hiszen teljesen nyilvánvalĂł volt, hogy nem hagyott elĂ©g helyet Verstappennek. Na mindegy, nem ez volt a versenybĂrĂłság elsĹ‘ hibás döntĂ©se a törtĂ©nelem során, a vb-cĂmek sorsa pedig rĂ©ges rĂ©g eldĹ‘lt, Ăşgyhogy sportszakmailag nincs nagy sĂşlya, de azĂ©rt idegesĂtĹ‘.
A McLaren rengeteget bukott
Fekete hĂ©tvĂ©gĂ©t zár a McLaren. Az Alpine-nal a konstruktĹ‘ri világbajnokság 4. helyéért harcolĂł wokingi alakulat nullázott BrazĂliában. Daniel Ricciardo az 1. körben ĂĽtközött Kevin Magnussennel, miután nem megfelelĹ‘en közlekedett körĂĽlötte. Mivel mindkĂ©t autĂł sĂ©rĂĽlt, Ăgy föladni kĂ©nyszerĂĽltek a futamot. Lando Norrisnak jĂł sansza volt a pontszerzĂ©sre, ám az 53. körben mechanikai hiba miatt kiállni kĂ©nyszerĂĽlt a versenybĹ‘l. Ahogy föntebb emlĂtettem, az Alpine nagyon elhĂşzott a McLarentĹ‘l, amely számára a 4. hely egyre távolabb kerĂĽl.
Ez volt a Brazil NagydĂj Ă©rtĂ©kelĂ©se. A Forma-1 vasárnap az Abu Dhabi NagydĂjjal zárul.
A kiemelt kép forrása: Panoramic
You must log in to post a comment.