Verstappen rekordot döntött, Ricciardo nagy bravúrt vitt véghez – a Mexikói Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Mexikói Nagydíjat, ezzel idei 14. sikerét aratta, amivel rekorder lett. A Mercedesnek nem jött be az eltérő gumistratégia, mint ahogy Sergio Péreznek sem sikerült hazai pályán győznie. Daniel Ricciardo kapott egy 10 másodperces büntetést, ám nagy hajrával bennmaradt a pontszerzők között. Fernando Alonso alatt megállt az Alpine, így a konstruktőri 4. helyért folytatott küzdelem továbbra is nyílt. A Sportudvar értékeli a mai verseny pozitív és negatív történéseit.

POZITÍVUMOK
Verstappen történelmi tette

Max Verstappen abban a tudatban rajtolhatott az élről ma Mexikóvárosban, hogy amennyiben nem adja ki kezéből az 1. helyet, akkor rekordot dönt. Jól rajtolt, s mivel ő lágy, a két Mercedes-pilóta pedig közepes gumikon indult, gyorsan elhúzott előlük. A kerékcseréknél is eltérő volt a holland és a Mercedesek gumiválasztása (közepes és kemény), ami alapján az ezüstnyilak versenyzői egy kiállásra játszottak, ám a világbajnok ellen ma sem volt ellenszer. Verstappan stabilan kézben tartotta a futamot, így nyert, s idén már 14. alkalommal állhatott Forma-1-es verseny dobogójának tetejére, ezzel megdöntötte az egy idényen belüli legtöbb futamgyőzelem rekordját, Michael Schumacher és Hamilton csúcsát átadva a múltnak. Kettő futam van hátra, úgyhogy a holland tovább növelheti ezt a rekordot, hogy azt aztán még nehezebb legyen valaha is megdönteni.

Ricciardo leküzdötte a 10 másodperces büntetést

Sokat elárul a Mexikói Nagydíj színvonaláról, hogy a pozitívumok között Max Verstappen rekorddöntésén kívül még Daniel Ricciardo teljesítményéről számolhatunk be, akit a 7. helyen intett le a kockás zászló. A McLaren ausztrálja a kerékcseréket követően a 12. helyen haladt, amikor az egyik kanyarban összeütközött Cunoda Jukival. A japán autója annyira megsérült, hogy föladni kényszerült a futamot. Ricciardo kocsija kissé csodával határos módon versenyképes állapotban maradt, azonban az auszi 10 másodperces büntetést kapott, amelyet a verseny végén adtak hozzá idejéhez. Mivel a McLaren igen jó tempóra volt képes a mexikóvárosi magaslaton, így Ricciardo végül följött egészen a 7. helyig, s akkora előnyt autózott ki a mögötte végző Esteban Oconnal szemben, hogy megtarthatta ezt a helyezését. Nagyon értékes pontokat szerzett csapatának, pláne úgy, hogy a futam második felében mindkét Alpine-versenyzőt megelőzte, s mint tudjuk, a két istálló harcban van egymással a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért. Hogy miképpen alakul ez a küzdelem, arról lentebb még szó esik. Ide elég annyi, hogy az év végén távozó Daniel Ricciardo ma azért megvillogtatta versenyzői kvalitásait.

NEGATÍVUMOK
Péreznek ezúttal sem sikerült győznie otthon

Sergio Pérez a 4. helyről kezdhette meg a Mexikói Nagydíjat. A Red Bull pilótájának nem sikerül tökéletesen az időmérője, így kérdésessé vált, alkalma nyílhat-e a győzelemre saját közönsége előtt. Az italgyártósok simán megtehették volna, hogy őt próbálják valahogyan előnyös helyzetbe hozni, hiszen már a csapat-vb is zsebben van, Verstappennek pedig lett volna két próbálkozása a föntebb részletezett rekord megdöntéséhez. Pérez jól rajtolt, megelőzte George Russellt. A 23. körben az első négyből ő ment be először a bokszba friss gumikért, azonban a bal hátsó abroncs lassan jött le a futóműről, ezzel pedig nem csak a futamgyőzelem esélyét bukta el végleg, hanem még Russellel szemben is hátrányba került. Később visszakerült a brit elé, s végül a 3. helyen fejezte be hazai futamát. Bár nem sok sansza volt a győzelemre, de az elrontott kerékcsere nélkül több esélye lehetett volna. Talán majd jövőre…

Nem sikerült a Mercedes egykiállásos taktikája

A szombati időmérés eredményei alapján világossá vált, hogy a Mercedes küzdhet a Red Bull-lal a futamgyőzelemért, hiszen a Ferrari sehol sem volt, a stuttgartiak autói viszont igen jól működtek az alacsony oxigéntartalmú levegőben. Nagyon bíztak abban, hogy meglehet az idei első futamgyőzelem, azonban az sem segített helyzetükön, hogy a Red Bull-lal ellentétben egy kerékcserével abszolválták a versenyt. Hamilton végül jókora hátránnyal a 2. lett, Russell pedig 4.-ként zárt. Nem biztos, hogy lesz még ekkora esélye a Mercedesnek futamot nyerni idén.

Alonso motorhibája sokba kerülhet az Alpine-nak

Fernando Alonso csapattársához, Esteban Oconhoz hasonlóan sokáig pontszerző helyen haladt Mexikóban, ám néhány körrel a futam leintése előtt motorhiba miatt kiállni kényszerült a versenyből. Nagyon dühös volt a veterán spanyol, ami maximálisan érthető, hiszen a 8. helyről esett ki, s az elbukott négy pont még nagyon fájhat az Alpine-nak a szezon végén. Ocon a 8. lett, ám eközben Daniel Ricciardo a 7., Lando Norris pedig a 9. helyen zárt a McLarennel, azaz a wokingiak négy ponttal többet gyűjtöttek, így hét egységre csökkentették hátrányukat a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért folytatott küzdelemben kettő futammal a zárás előtt. Ez a helyezés nem csak a pénzdíjak miatt fontos, hanem presztízs szempontjából is, hiszen nem mindegy, ki a legjobb a három nagycsapat mögött. Irtó szoros küzdelem várható ezen a téren.

Ez volt tehát a Mexikói Nagydíj értékelése. A következő verseny a Brazil Nagydíj lesz november 13-án.

A kiemelt kép forrása: formula.hu / Xavi Bonilla / DPPI

Leave a Reply