Leclerc kiszenvedte a győzelmet a Red Bull pályáján – az Osztrák Nagydíj legfőbb tanulságai

Charles Leclerc nyerte a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat Max Verstappen és Hamilton előtt. A Ferrarinál mégsem lehet teljes az öröm, mivel Carlos Sainz motorhiba miatt kiesett, de nem látta meg a kockás zászlót Sergio Pérez sem. A Sportudvar összefoglalja a verseny legfőbb tanulságait.

POZITÍVUMOK
Leclerc-től a beragadt gázpedál sem tudta elvenni a győzelmet

Az Osztrák Nagydíjat megelőző napokban sokan úgy látták az esélyeket, hogy a Ferrari Silverstone után itt is győzelmet arathat. A maranellóiak tempója az egész hétvégén megvolt ehhez, s a szombati sprint elvesztése után a mai főfutamon már senki és semmi sem állhatott a Ferrari útjába – Max Verstappen és Charles Leclerc beragadó gázpedálja sem. Az élről ugyan a címvédő holland indulhatott, azonban az első köröktől fogva érződött, hogy a Ferrari nagyon jó erőben van a Red Bull Ringen. Leclerc összesen háromszor előzte meg a futam során Verstappent a kerékcserék miatt. A holland egyszerűen esélytelen volt a monacóival szemben egészen a 61. korig. Akkor ugyanis az történt, hogy Leclerc gázpedálja elkezdte megadni magát. A monacói folyamatosan rádiózott a csapattal arról, mit is érez, s bizony, joggal izgulhattak a Ferrari szurkolói, mert egy ilyen probléma simán tönkretehette volna Leclerc versenyét. Végül mázlija volt, sikerült az élen célbaérnie, pedig Verstappen nagyon közeledett hozzá. Ez volt Charles Leclerc idei 3., összességében véve 5. Forma-1-es győzelmet aratta, de ami ennél is fontosabb, hogy 6 ponttal csökkentette hátrányát a világbajnoki pontversenyben Max Verstappen mögött.

Javult a Mercedes

Hamilton a 3., George Russell pedig a 4. helyen fejezte be a mai futamot. Bár ehhez az eredményhez kellett Carlos Sainz és Sergio Pérez kiesése is, de ettől függetlenül látszik, hogy ha kis mértékben is, de segített a csapat versenyképességén a delfinezéssel kapcsolatos, a Brit Nagydíjtól életbe lépett szabálymódosítás. A két élcsapattal persze most sem tudtak küzdeni, sőt, a Haasok is keményen megdolgoztatták a két pilótát, de végül sikerült ismét harmadik erőként abszolválni a futamot, ami különösen a pénteki időmérőn történtek függvényében igen jónak mondható.

NEGATÍVUMOK
Sainz motorja nem viselte el az Alpok klímáját

A Ferrarinál ezúttal sem lehetnek teljesen elégedettek, hiszen bár megvan egymás után a második győzelem, de a Silverstone-ban diadalmaskodó Carlos Sainz ma nem ért célba. A spanyol autójának motorja a futam felénél elfüstölt, majd kigyulladt. Simán övé lehetett volna a 2. hely, hiszen ott volt Verstappen előtt, de a technika ördöge közbeszólt. Sainz egy hete élete első futamgyőzelmét ünnepelte, vagyis önbizalma jelentősen megnőtt. Jó kérdés, ez a mai kiesés mennyire befolyásolja a spanyol lelki állapotát, amellyel voltak gondok tavasszal. Remélem, ez nem fogja visszaverni.

Pérez csak kanyarokat tudott megtenni

A Ferrari mellett a Red Bull is foghíjasan fejezte be az Osztrák Nagydíjat, hiszen Sergio Pérez az 1. körben a kavicságyba került, miután George Russell kilökte. Innen még vissza tudott térni a pályára a mexikói, de pár körrel később a kocsi sérülései miatt kénytelen volt a bokszba hajtani, s föladni a versenyt. Komoly veszteség ez számára, mert így visszacsúszott a vb-összetett 3. helyére Charles Leclerc mögé.

Ez volt az Osztrák Nagydíj értékelése. A következő futam a Francia Nagydíj lesz egy hét múlva.

A kiemelt kép forrása: F1.com