Verstappen legyőzte Sainzot, balszerencsés Haas – a Kanadai Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Kanadai Nagydíjat. A világbajnoki éllovasnak az utolsó körökben védekeznie kellett Carlos Sainzzal szemben, de végül megőrizte pozícióját, növelte az előnyét Charles Leclerc-el szemben. A mezőny végéről rajtoló monacói mentette a menthetőt. Kitűnően teljesített az Alpine, a Haas azonban egy újabb eredménytelen hétvégét könyvelhet el különböző okok miatt. A Sportudvar összefoglalja a verseny legfőbb tanulságait.

Nyári akció a Sportudvar Prémiumban – most kedvezményes áron válhatsz taggá. Ne hagyd ki!

POZITÍVUMOK
Verstappen megerősítette vezető helyét

Max Verstappen igen jó előjelekkel utazhatott Montréalba, hiszen a múlt heti Azeri Nagydíjat megnyerte, miközben a Ferrari nullázott, így az egyéni világbajnokságban 21 pontosra növelte előnyét Charles Leclerc-el szemben. Előzetesen azt lehetett várni, hogy Kanadában is a Red Bull-autók fognak a legjobban működni, s ez így is lett. A világbajnoki címvédő száraz és esős körülmények között is verhetetlen volt a hétvége folyamán, így megérdemelten nyerte meg a mai futamot. Verstappen az élről kezdte meg a versenyt, s megúszta a nagy meglepetésre mellőle rajtoló Fernando Alondo fenyegetését, akit simán maga mögött tartott. A későbbiek során nem forgott veszélyben a győzelme, azonban az utolsó 10-15 körben Carlos Sainz valós fenyegetést jelentett rá nézve, hiszen a Ferrari nagyobb tempóra volt képes. Végül Verstappen kivédte a spanyol próbálkozásait, így megnyerte a versenyt és stabilizálta vezető helyét a világbajnoki tabellán – előnye 46 pont a 2. helyre följött csapattárs, Sergio Pérez és 49 Leclerc előtt.

Sainz nagyon jól nyomta

Azt már a bakui összeomlás után egyből tudni lehetett, hogy Charles Leclerc büntetésre számíthat Montréalban, mivel a Ferrari monacói versenyzője bizonyos erőforráselemekből már most elérte az egy idényre engedélyezett maximális mennyiséget. Végül több elemet is cserélni kellett a kocsiban, így Leclerc a mezőny végéről rajtolhatott. A maranellóiak ez alapján másik pilótájukra, az elmúlt hetekben rendre hibázó Carlos Sainzra kellett, hogy fölépítsék taktikájukat annak érdekében, hogy legalább minimalizálják a Verstappennel és a Red Bullal szembeni veszteségeket. Sainz a szombati időmérésen a 3. legjobb időt érte el, vagyis esélye volt arra, hogy megküzdjön Verstappennel. Jól rajtolt, ám nem tudta egykönnyen megelőzni Fernando Alonsót. A kerékcserék idején honfitársa elé került a spanyol, miközben Leclerc még mindig a középmezőnyben szenvedett, ugyanakkor váltóhiba miatt kiesett Sergio Pérez. Sainz remekül tartotta magát, s a Cunoda Juki kiesése folytán elkövetkezett Biztonsági Autó-fázis leteltét követően egyértelműen gyorsabb tempóra volt képes, mint Verstappen. A hollandnak egészen a leintésig védekeznie kellett, de ezt tökéletesen megcsinálta, vagyis Sainz 2. lett. Rég láthattuk ennyire jól teljesíteni a fiatal spanyolt – ez jó hír a Ferrari számára, hiszen most már rá is szükség lesz az egyéni vb-címért folytatandó csatában.

Alonso megmutatta, hogy van még helye az F1-ben

A szombati esős időmérés legnagyobb meglepetését Fernando Alonso szolgáltatta. A kétszeres világbajnok egész hétvégén nagyon jól ment az Alpine-nal, de arra, hogy a 2. időt éri el, nem sokan gondoltak. Pedig ez történt, úgyhogy a spanyol az 1. sorból vághatott neki a mai 70 körös száguldásnak. Az a terve, hogy lerajtolja Verstappent, nem jött össze, de sokáig ott tudott maradni az első háromban. Később kicsit visszacsúszott, de végül a 7. lett, aminek még úgy is örülhet, hogy csapattársa, Esteban Ocon is előtte végzett. Az Alpine igen versenyképesnek bizonyult Montréalban. Jó kérdés, mire lesznek képesek Silverstone-ban.

NEGATÍVUMOK
Leclerc szenvedett

A föntebb már részletezett okok miatt Charles Leclerc végül csak a 19. helyről kezdhette meg a Kanadai Nagydíjat. A monacói ferraris versenyző az első pár körben négy-öt helyet tudott előrejönni, a folytatásban azonban inkább vonatozásra kényszerült, mivel nem tudta simán áthámozni magát a középmezőnyön. Egy idő után nyilvánvalóvá vált, hogy Leclerc nem lesz dobogós ma, de a pontszerzés azért alapelvárás volt tőle. Ezt végül teljesítette 5. helyével, amelyért 10 pont jár. A vb-összetettben azonban maradt a 3. helyen, de hátránya 3 pontra olvadt a kiesett Pérezzel szemben. Leclercék abban reménykedhetnek, hogy a folytatásban kevesebb problémával fognak szembesülni, mert most már kezd komollyá válni a hátrány Verstappennel szemben…

A Haas balszerencsés futama

A szombati esős időben a Haas-csapat két pilótája a 3. sorba tudta magát kvalifikálni, hiszen Kevin Magnussen az 5., Mick Schumacher a 6. rajtkockából startolhatott ma este – utóbbinak ez volt az eddigi legjobb szombati helyezése. A mai, verőfényes napsütésben tartott futamon azonban gyorsan beborult az ég az amerikai istálló fölött, ugyanis Magnussen a rajt utáni tülekedésben kapott egy kisebb sallert Hamiltontól, de ez pont elég volt arra, hogy komplett orrkúpot kelljen nála cserélni, amivel rengeteg időt vesztett. A mezőny végére esett vissza a dán, így pontszerzési reményei elszálltak. Sokkal rosszabbul járt Mick Schumacher. A fiatal németnek már a rajtja sem sikerült túl fényesen, mivel ketten is megelőzték. Később tartani tudta magát a 7-8. hely környékén, azonban a 20. kör környékén műszaki hiba miatt föladni kényszerült a futamot. Nagyon peches volt tehát a Haas mindkét pilótája, s ismét sok pontot bukott el az amerikai csapat. Ezek az egységek nagyon fognak hiányozni a végelszámolásnál…

Ez volt a Kanadai Nagydíj értékelése. A következő futam a Brit Nagydíj lesz július 3-án.

Nyári akció a Sportudvar Prémiumban – most kedvezményes áron válhatsz taggá. Ne hagyd ki!

A kiemelt kép forrása: F1.com

Leave a Reply