Verstappen nagy győzelme, Pérez nagy buktája – a Szaúdi Nagydíj legfőbb tanulságai

A világbajnoki címvédő Max Verstappen győzelmét hozta a Forma-1-es Szaúdi Nagydíj. A holland pilóta szerencsésen keveredett ki a kerékcserékből és a Biztonsági Autó-fázisból is, s a futam utolsó köreiben nagy csatát vívott Charles Leclerc-el a siker érdekében. A Bahreinben győztes Leclerc ezúttal 2. lett, a másik Ferrarival pedig Carlos Sainz a 3. helyen ért célba. Az élről rajtoló Sergio Pérez az elrontott taktika következtében a 4. lett, míg Hamilton mindössze a 10. pozíciót szerezte meg, miután a mezőny hátsó traktusából rajtolt. Csúnyán kiszúrt magával az Alpine – erről is szó lesz a Sportudvar futamértékelésében.

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

POZITÍVUMOK
Újabb nagy Leclerc-Verstappen csata

A szezonnyitó Bahreini Nagydíj legemlékezetesebb pillanatai közé tartozott Charles Leclerc és Max Verstappen küzdelme az 1. helyért. A Ferrari monacói versenyzője és a Red Bull holland világbajnoka körökön keresztül gyepálta egymást a vezető pozícióért. Végül Leclerc kerekedett fölül, aki meg is nyerte a szahíri futamot, miközben Verstappen műszaki hiba miatt kiesett.

Ma este Dzsiddában ismét egymásnak feszült a két kiváló pilóta, akik a 2. és a 4. helyről vághattak neki a futamnak. Az első körökben a mezőny elejében nem történt sok változás, azonban a Biztonsági Autó beküldése és az ezzel előidézett be nem tervezett kerékcserék okozta kavarodás úgy hozta, hogy ismét ők ketten csatázhattak a győzelemért. Ezúttal is Leclerc kezdett kedvezőbb pozícióban, azonban Verstappen remekül taktikázott a DRS-érzékelési pontokat jelölő vonalaknál: rendre ellenfele mögött maradt, hogy aztán az egyenesekben ő nyithassa a hátsó szárnyát. Egy ilyen manőver során előzte meg a monacóit a célegyenesben nagyjából 4-5 körrel a vége előtt, s onnantól fogva ügyesen tartotta a vezetést, s végül megnyerte a Szaúdi Nagydíjat.

Ez a győzelem nagyon kellett Verstappennek, hiszen Bahreinben nullázott, így azonban nem került túl nagy hátrányba Leclerc-el szemben, aki azonban továbbra is vezeti a világbajnokságot. Nagyon a szezon elején vagyunk még, de nem kizárt, hogy ők ketten vívhatnak idén nagy csatát a világbajnoki címért, mert az már most látszik, hogy nagyon keményen tudnak küzdeni egymással. Szerintem tuti, hogy lesznek még közöttük nagy párharcok ebben az évben, de persze jó kérdés, hogyan változhatnak az erőviszonyok.

Magnussen megint nagyot ment

Most már teljesen egyértelmű, hogy a Haas visszatért a Forma-1-be. A tavalyi kínszenvedést követően idén fényévekkel jobb autókat épített az amerikai csapat. Kevin Magnussen már Bahreinben is megmutatta, hogy annak dacára, hogy alig három hete ülhetett először ebbe az autóba, gyorsan megtanulta, hogyan kell vele bánni, s ennek köszönhetően pontszerző helyen végzett. A dán ma megismételte ugyanezt, hiszen kiváló versenyzéssel a 9. helyen végzett. Magnussen talán legnagyobb pillanata az volt, amikor Hamiltont tudta megelőzni a célegyenesben – most először volt példa arra, hogy Haas Mercedest előzzön versenykörülmények között.

A Haasnál tehát nagyon boldogok lehetnek Magnussen remeklése miatt, ugyanakkor egyik szemük sírhat a csapat tagjainak, hiszen Mick Schumacher az időmérőn elszenvedett súlyos balesete miatt csak a paddockból nézhette a futamot, pedig a kvalifikáció során ő is nagyon jól ment, jobban, mint Bahreinben, ahol jócskán elmaradt csapattársától. Nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lesz a nappali körülmények között rendezendő Ausztrál Nagydíjon, de az már most látszik, hogy a Haasszal számolni kell 2022-ben.

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

NEGATÍVUMOK
Pérez az élről rajtolt, dobogós sem lett

Sergio Pérez élete első pole pozícióját szerezte meg azzal, hogy az időmérő végén váratlanul összedobta a leggyorsabb kört, maga mögé utasítva az addig legyőzhetetlennek hitt Ferrarikat. A mexikói tökéletesen rajtolt az élről, esélyt sem adott riválisainak a startnál, hogy megelőzzék.

Kezdetben jól kontrollálta a futamot, majd az élmezőnyből ő jött először kereket cserélni a bokszutcába. Itt még nem volt semmi gond, azonban a Nicholas Latifi balesetét követően a pályára küldött Biztonsági Autó miatt szinte mindenki bement újabb friss gumikért, s ennek során Pérez nem a legjobb időzítéssel érkezett, így visszacsúszott a 4. helyre. Kicsit félrement a mexikói taktikája, aki aztán nem is tudott visszatérni az élre, sőt, a dobogóra sem, 4. lett. Valószínűleg el van kenődve emiatt, de azért megmutatta ezen a hétvégén, hogy vele is számolni kell idén.

Az Alpine kicsit kiszúrt magával

A verseny első felének legnagyobb csatája a két Alpine-pilóta: Esteban Ocon és Fernando Alonso között zajlott. A 6. és a 7. helyen haladtak, amikor a spanyol világbajnok támadni kezdte francia csapattársát. Ocon rendkívül keményen védekezett, többször is nagyon veszélyesen zárta le az ívet Alonso előtt. Nem sok hiányzott a balesethez, látszott is a csapattagok arcán a bokszban, hogy nagyon idegesek a történtek miatt.

Végül Alonso nagy nehezen megelőzte a gyengébben teljesítő autóval menő Ocont, ám több körön át tartó csatározásukkal elvágták maguktól annak lehetőségét, hogy elszakadjanak Valtteri Bottastól és Kevin Magnussentől. Mindketten utolérték őket, így csak a nehézségek termelődtek. Később a technika ördöge is meglátogatta az Alpine-t, hiszen Alonso alatt meghalt a kocsi, kiesett. Végül Ocon az utolsó métereken megőrizte a 6. helyet Lando Norisszal szemben, de a csapatnál nem lesznek boldogok a futam elején történtek miatt. Amellett, hogy veszélyes volt, az eredményesség tekintetében is ártott a franciáknak.

Hamilton a futamon is szenvedett

Vitathatatlanul a hétszeres világbajnok volt a szombati kvalifikáció negatív meglepetése. Hamilton annyira szenvedett a Mercedesszel a dzsiddai utcai pályán, hogy a 2017-es Brazil Nagydíj után először nem tudott bejutni az időmérő 2. szakaszába és csak a 16. időt érte el.

A brit már tegnap este arról beszélt, hogy sok minden nem működik jól autójában, ezért nem fűz nagy reményeket a futamhoz. Ehhez képest úgy indult a verseny számára, hogy ha nehezen is, de megelőzött több embert, s a 10. helyen találta magát, azonban ennél feljebb nem tudott jutni. Volt olyan pillanat, amikor a 7. pozícióban autózott a kerékcserék miatt, ám végül a 10. helyet szerezte meg, amiért 1 pont járt.

Hamilton jócskán elmaradt George Russelltől, aki az 5. lett. Ennek ellenére továbbra is a Mercedes a harmadik erő a Ferrari – Red Bull páros mögött. Jó kérdés azonban a Mercedes-motorral ellátott csapatok gyengélkedését látva, hogy Melbourne-re sikerül-e annyit javulni, hogy ott akár a győzelem vagy a dobogó is szóba kerüljön. Az igaz, hogy a Mercedes Imolára tervezi az első komolyabb fejlesztési csomagot, de az eredményeket látva nem kizárt, hogy ezt legalább részben már Ausztráliában is be fogja vetni.

A Forma-1 következő futamára április 10-én, 7:00-kor kerül sor, hiszen az Ausztrál Nagydíj következik.

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

A kiemelt kép forrása: AFP