Hamilton váratlan győzelme, a McLaren szenvedése – a Brazil Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton nyerte a Forma-1-es Brazil Nagydíjat. Győzelme némileg meglepő, mivel a 10. helyről indult, ám a tegnapi sprinthez hasonlóan úgy ment át a mezőnyön, mint kés a vajon. Max Verstappen nagyot csatázott Hamiltonnal, de végül elengedte a dolgot, mert a Mercedes gyorsabb volt. A Ferrari újabb lépést tett a konstruktőri világbajnoki 3. hely felé, míg Cunoda Juki nem teszi ki az ablakba a mai versenyt.

POZITÍVUMOK
Újabb parázs Hamilton-Verstappen csata

Számtalanszor összecsapott már egymással a világbajnoki cím két várományosa ebben az évben, s ma este újabb fejezetét láthattuk ennek az évek óta nem látott párviadalnak a Brazil Nagydíjon. Max Verstappen a rajtnál visszaadta a kölcsönkenyeret Valtteri Bottasnak, azaz lerajtolta. Nagyjából a táv háromnegyedéig vezette a versenyt, ám a 10. helyről rajtolva a mezőnyön átgázoló Hamiltonnal ezúttal nem tudott mit kezdeni. Bár a brit első támadásánál a 4-es kanyarban kőkeményen, a szabályok szabta kereteket súrolva kivédte az akciót és kiterelte magát és ellenfelét is a bukótérbe. Ezt a holland egyszer csinálhatta meg büntetlenül, mint ahogy a cikázást, legyezést is, amelyet pár körrel később vetett be ugyanitt. Ezután már nem maradt lőpor a puskájában, mert ha maradt volna és használja, azaz bármilyen hasonló manővert kezd, az már szabálytalannak minősült volna. Hamilton gyorsabb volt ma Verstappennél, így nagyjából 15 körrel a leintés előtt megelőzte és megnyerte a futamot. Ezzel 14 pontra csökkent Verstappen előnye az összetett élén Hamiltonnal szemben, de három futammal a vége előtt még mindig azt lehet mondani, hogy a holland kedvező helyzetben van. Nagyon nagy csatát vívtak egymással ma is, s mi, semleges (vagy nem annyira semleges) nézők bízhatunk abban, hogy a hátralévő három futamon is lesznek hasonlóan parázs ütközetek kettejük között.

A Ferrari közel a 3. helyhez

A konstruktőri világbajnokságban ádáz küzdelem zajlik a Ferrari és a McLaren között a 3. hely megszerzéséért, amely a képzeletbeli dobogón kívül a pénzdíjak szempontjából sem lényegtelen, meg nyilván óriási presztízscsata is ez a Forma-1 két patinás istállója között. A tavalyi 3. McLaren idén is eleinte biztosan tartotta ezt a pozíciót, s Daniel Ricciardo monzai győzelme és Lando Norris ugyanott elért 2. helyezése után azt gondolhattuk volna, hogy idén is bronzérmesek lesznek. Ehhez képest Monza óta látványosan visszaesett a wokingiak teljesítménye: Ricciardónak már az év első felében is voltak gondjai dögivel, ám most már nem csak az ausztrál, hanem Lando Norris is gyengélkedik, vagyis valami nincs rendben a narancssárga autókkal. Eközben a Ferrari egyre stabilabban hozza a top 6-os eredményeket, hiszen ma is az 5-6. helyen végzett Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. Nagyún úgy tűnik, hogy a maranellóiaké lehet idén a 3. hely, hiszen azzal, hogy ők 18, míg a McLaren Norris 10. helyen révén csupán 1 pontot szerzett ma, már 31.5 pont az előnyük a britekkel szemben. Nem hiszem, hogy ezt már megfordíthatná a McLaren, bár jó kérdés, hogy a két új pályán: Luszailban és Dzsiddában hogyan fognak alakulni az erőviszonyok. Mindenesetre az kijelenthető, hogy a Ferrari a tavalyi mélyrepülés után nagyon szépen teljesít idén, ami az egész sportágra nézve nagyon jó.

NEGATÍVUM
Cunoda nem volt ott fejben

Túl sok negatívumról nem tudok írni ezzel a futammal kapcsolatban, de ha valakit mégis pellengérre kellene állítani, az talán Cunoda Juki. Az AlphaTauri japán tehetsége nem igazán tudja beváltani a hozzá az év elején fűzött reményeket, s mai produkciója sem volt éppen jó. A 6. körben Cunoda Lance Strollal csatázott, ám a japán már-már honfitársát, Szato Takumát idéző kamikaze-megmozdulást mutatott be, bevetődött a kanadai mellé, ám ennek az lett a vége, hogy a két autó összeért és tele lett törmelékekkel a pálya, ami miatt be kellett küldeni a Biztonsági Autót. Cunodának a bokszba kellett hajtania új első szárnyért, Stroll pedig később föladta a versenyt, minden bizonnyal az autó károsodása, vagy esetleg az erőforrások kímélése végett. Cunoda mutatványáért 10 másodperces büntetést kapott, amire abszolút rászolgált, hiszen Strollé volt a pozíció az 1. kanyarban, így semmi keresnivalója nem volt a kanadai mellett, ám ő mégis betolta az orrát, ám ennek nem lett szép vége. Azt kell mondjam, így 19 futammal a szezonkezdet után, hogy Cunoda Juki egyelőre semennyire sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, miközben csapattársa, Pierre Gasly ma is szenzációs versenyzéssel a 7. helyen ért célba, s maga mögé utasította a két Alpine-pilótát, ami a konstruktőri 5. hely szempontjából nagyon nem mindegy. Amennyiben a japán az utolsó három futamon sem tudja hozzátenni a magáét ehhez a küzdelemhez, akkor jó eséllyel rajta fog elúszni ez az 5. hely a Red Bull-fiókcsapat számára.

A Forma-1-es világbajnokság a jövő hétvégén a debütáló Katari Nagydíjjal folytatódik, amely villanyfényes verseny lesz, magyar idő szerint pedig 15 órakor kezdődik. A Sportudvar természetesen arról a futamról is be fog számolni egy hét múlva. Kövessetek minket!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

Szeretnéd, hogy teret nyerjen a bulvármentes sportújságírás? Támogasd a Sportudvart!

A kiemelt kép forrása: formula.hu

Leave a Reply