Max Verstappen a második spielbergi futamot is megnyerte a Forma-1 idei szezonjában. A világbajnoki éllovas számára gondtalan volt a futam, nem úgy Lewis Hamiltonnak, aki az utolsó körökben szenvedett a gumikon, így elbukta a dobogós helyezést. Ismét nagyot ment a két Ferrari, George Russellnek pár kör hiányzott a bravúros pontszerzéshez, míg Sergio Pérez és Kimi Räikkönen is hibát hibára halmozott.
POZITÍVUMOK
Megvan a hazai Verstappen-dupla a Red Bull-nak
Max Verstappen ezen a délutánon sem talált legyőzőre a Red Bull Ringen. Sima rajt-cél győzelmet aratott a holland, akit alig kellett mutatni a közvetítésben, annyira unalmas futama volt. Valószínűleg sok pilóta lett volna a helyében. Verstappen zsinórban harmadik versenyét, összességében pedig az ötödiket nyerte idén, s mivel Hamilton csak 4. lett, ezért jelentősen növelte előnyét az összetettben. Még mindig messze a szezon vége, de egyre inkább úgy tűnik, hogy az italgyártósok diktálhatják idén a tempót.
Norris szenzációs hétvégéje
Lando Norris most már egészen biztos, hogy Spielberget tartja a kedvenc pályájának, hiszen a tavalyi dobogós eredményét idén is meg tudta ismételni az Osztrák Nagydíjon. A McLaren brit versenyzője a tegnapi kvalifikáció nagy meglepetését okozta azzal, hogy a 2. rajtkockát szerezte meg. Ma kiderült, hogy nem csak egy, hanem sok körön keresztül képes olyan tempóra, ami a Mercedesek ellen is jónak számít. Annyira azért nem volt jó a tempója, hogy a leintésig maga mögött tartsa a Bottas-Hamilton párost, de végül utóbbit – annak gumiproblémái miatt – vissza tudta előzni, így a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Norrisnak rendkívül erős éve van eddig, s kimagaslik csapatából Daniel Ricciardóval szemben. Bár idén nem lesz több hétvége Spielbergben, de minden bizonnyal fognak még akadni olyan pályák, ahol Norris sokra tudja vinni. Amúgy a McLaren teljesen elégedett lehet a mai futammal, hiszen ezúttal az elmúlt versenyeken szenvedő Ricciardónak is megvolt a kellő tempója, s végül a 7. helyen intette le a kockás zászló.
Sainz kemény volt
Carlos Sainz Jr. már tavaly, a McLaren volánja mögött is sok komoly fölzárkózást produkált a versenyeken, s ma a Ferrarival is képes volt sok pozíciót javítani. Gyenge időmérős eredménye miatt csak a mezőny közepéből rajtolhatott, végül azonban az 5. helyen ért célba. Ehhez kellett Sergio Pérez időbüntetése is, de már a 6. hely is óriási eredmény lett volna annak függvényében, hogy honnan kellett előretörnie a spanyolnak. A Ferrarinak ismét a versenytempója volt a jobb azután, hogy tegnap egyik pilótája sem tudott bekerülni a top tízbe és Charles Leclerc-nek is összejött egy 8. helyezés. Maranellóban elégedettek lehetnek ezzel a hétvégével.
NEGATÍVUMOK
Pérez és Leclerc nem lesznek barátok
Sergio Pérez először tudta mind a két Mercedest megelőzni az időmérésen, s a 3. helyről startolhatott. A Red Bull mexikói versenyzőjének a mai volt a 200. Forma-1-es futama, úgyhogy ennek szellemében mindent beleadott, hogy a lehető legjobban szerepeljen. Végül azonban a nagy akarásnak nyögés lett a vége. A verseny elején keményen összeakadt Norrisszal, emiatt kicsúszott a kavicságyba, s több pozíciót vesztett. Egészen a 10. helyig csúszott hátra, onnan kellett fölzárkóznia. Ez jól is ment neki, azonban Charles Leclerc-rel nehezen bírt, s a monacói annyira fölhevítette az agyvízet Pérezben, hogy a mexikói két ízben is csak úgy tudta maga mögött tartani, hogy teljesen leszorította a pályáról. Mivel már önmagában ez is szabálytalan, ráadásul Leclerc mindkét esetben már némileg előrébb volt Péreznél, ezért a mexikói mindkét incidensért 5-5 másodperces büntetést kapott. Sokba került ez neki, egész konkrétan kettő pontba. Ez így elsőre blikkre nem tűnik soknak, de a kiélezett világbajnoki küzdelemben minden egyes pont számít, úgyhogy Pérez most nagyon dühös lehet, amiért a tíz másodpercnyi időbüntetés miatt épphogy, de Carlos Sainz mögé sorolták a hivatalos végeredményben – úgy, hogy kettejük között mindössze 771 ezredmásodperc lett a különbség. Biztos vagyok abban, hogy el fognak beszélgetni vele a Red Bull-nál a mai futam után.
Hamilton sokat bukott az elfogyó gumikkal
Lassan szokássá válik ebben az évben, hogy a Mercedesnek gumikezelési problémái adódnak a versenyeken. A sokadik alkalom volt a mai a szezon során, amikor valamely ezüstnyilas pilóta abroncsai olyan mértékben koptak el, hogy nem lehetett velük befejezni a futamot, a kerékcsere viszont azzal járt, hogy akár több pozíciót is bukott az illető. Ma Hamilton volt soron, akinek sokáig reális esélye volt a második hely megszerzésére, végül azonban be kellett érnie a negyedik pozícióval, mert Bottas és Norris is elé került a kerékcsere miatt. Mivel Verstappen nem csak megnyerte a futamot, hanem a bónuszpontot is elvitte, így Hamilton hátránya már 32 pont az összetettben a holland mögött, ami egy futamnál nagyobb távolságot jelent, vagyis a brit a következő, hazai futamán biztosan nem tud visszaállni az élre. Egyre inkább az az érzésem, hogy Hamiltonnak és a Mercedesnek irtó nehéz lesz visszakerülni az első pozícióba, mivel a Red Bull nagyon összeszedettnek tűnik idén, arról nem is beszélve, hogy megvan a kellő tempója ahhoz, hogy az élen maradjon. Sok van még hátra az idényből, de a Mercedesnek nem lesz sétagalopp a szezon hátralévő része, akármi is lesz…
George Russell megint pórul járt
Az időmérőn Norris mellett egy másik fiatal brit pilóta, George Russell szolgáltatta a meglepetést, aki először tudott a Williamsszel a kvalifikáció utolsó harmadába bejutni. Végül a 8. rajtkockából vághatott neki a 71 körös száguldásnak. Ugyan a rajt után gyorsan visszaesett a 12. helyre, de később remekül tartotta magát, s visszakerült a 10. pozícióba. Nem sok választotta el attól, hogy megőrizze ezt a helyet, s ezzel az első williamses pontszerzése is meglegyen, azonban az egész hétvégén remekül teljesítő Fernando Alonso pár körrel a leintés előtt megelőzte, így övé lett a 10., még pontszerző hely. Russell tavaly Szahírban nem járt messze a futamgyőzelemtől a Mercedesszel, most pedig a pontszerzéstől a Williamsszel. Ez nem jött össze, de az egyértelműen látszik, hogy Russellnek lehet esélye és valószínűleg lesz is esélye még idén az első tízben végezni egy versenyen. Ki tudja, lehet, hogy éppen hazai pályán, Silverstone-ban jön össze ez.
Kimi azt sem tudta, hol van
Rengeteg dolguk volt a versenybíráknak a ma délután folyamán, hiszen Sergio Pérezt és Cunoda Jukit is két esetben kellett időbüntetéssel sújtani (előbbit a Leclerc-afférok, utóbbit a bokszutca-bejárati záróvonal sorozatos megsértése miatt), emellett pedig Lance Stroll is kapott egy 5 másodperces szankciót, míg Nyikita Mazepinnek és Kimi Räikkönennek a fekete-fehér zászlót lengették meg, mivel nem tartották tiszteletben a pálya határait. Räikkönen az utolsó körben közel állt ahhoz, hogy megelőzze George Russellt, azonban ez nem sikerült neki, ellenben Sebastian Vettel kiforgatása igen. A 2007-es világbajnok valószínűleg észre sem vette, hogy a német megpróbál beszúrni mellé a Russell-támadás idején, így összeért a két forgó kerék, s mindketten kicsapódtak a kavicságyba, versenyüknek pedig vége lett. Räikkönen még a futam során egyszer nagyon idegesen beszélt a rádióban a fekete-fehér zászló miatt. Mindebből az szűrődik le számomra, hogy a rutinos finn egyszerűen nem volt ott fejben a pályán. Lehet, hogy jövőre tényleg Mick Schumacher veszi át a helyét?
Ez volt az Osztrák Nagydíj értékelése. Most két hét szünet következik a Forma-1-ben, ugyanis a Brit Nagydíjjal július 16. és 18. között fog folytatódni az idei szezon. Nagyon érdemes lesz az egész hétvégét követni, ugyanis Silverstone-ban fog debütálni az esztendő nagy újítása, a szombati sprintkvalifikáció, amelynek végeredménye fogja adni a vasárnapi futam rajtsorrendjét. Tartsatok a Sportudvarral akkor is!
Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
A kiemelt kép forrása: fess.hu