Verstappen újabb sikere, Leclerc fölzárkózása, Gasly és Russell oltári balszerencséje – a Stájer Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Stájer Nagydíjat. Az élről rajtoló holland végig uralta a versenyt, melyet simán húzott be. Lewis Hamilton lett a második, míg Valtteri Bottasnak nagy szerencséje volt, hogy a 71. kör végén leintették a futamot, s nem kellett még egyet menni, mert máskülönben Sergio Pérez biztosan megelőzi a Mercedes gumiproblémákkal küzdő finn pilótáját. Charles Leclerc az 1. körben történt incidense után a 18. helyről kapaszkodott föl a 7. pozícióba, miközben George Russellt a sűrített levegős tartály újratöltése fosztotta meg a bravúros pontszerzéstől. Pierre Gasly vérmes reményei már az első kanyarokban tovaszálltak egy ütközés miatt. A Sportudvar összefoglalja a mai verseny pozitív és negatív tanulságait.

POZITÍVUMOK
Verstappen nyugodt versenye

Max Verstappen az élről kezdhette meg a Stájer Nagydíjat, a Red Bull első hazai versenyét a kettőből. A világbajnoki éllovas holland könnyedén jött el a rajtnál, senki sem tudta megtámadni a közeléből indulók közül, majd pedig egyre nagyobb előnyre tett szert. A kerékcseréknél sem adódott semmi váratlan gubanc, így Verstappen első helye nem forgott veszélyben, s mivel a Red Bullokon jobban működtek a kemény keverékű abroncsok, mint a Mercedeseken, ezért a holland jelentős fölénnyel nyerte meg a versenyt, s továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt.

Bottas önbizalomnövelő és szerencsés dobogója

Valtteri Bottas az elmúlt futamokon rendkívül rosszul szerepelt, ami hol a balszerencsének, hol az elrontott beállításokkal üzemelő autónak, hol a finn pilóta hibáinak volt köszönhető. Ma nem érte utol sem a technika ördöge, sem valamilyen fekete mágia a Mercedes versenyzőjét, ellenben Fortuna ezúttal megfogta kezét, ugyanis az utolsó körökben az egyre jobban elkopó gumik miatt a frissebb abroncsokon száguldozó Sergio Pérez vészesen közel került a finnhez, s ha még egy kört meg kellett volna tenni, akkor alighanem el is ment volna mellette. Így viszont Bottas megőrizte harmadik helyét, amely amellett, hogy kisebb szerencsével jött össze neki, önbizalmának is jót fog tenni az elmúlt hetek kudarc- és pechszériája után. Ettől függetlenül a világbajnoki címre nincs sok esélye, s jövő évi ülése sincs még biztonságban.

Leclerc nagy föltámadása

Charles Leclerc a 7. helyről rajtolhatott, azonban az első körben összeütközött Pierre Gaslyval, így megsérült az első vezetőszárnya, ami miatt a bokszba kellett hajtania. A monacói a 18. helyig esett vissza a nem tervezett szervizelés miatt, ám utána egészen őrületes fölzárkózást mutatott be. A kemény gumik remekül működtek a Ferrarin, s ezek segítségével Leclerc folyamatosan előzte meg az előtte haladókat, s végül meg sem állt egészen a 7. helyig. Nagyot mentett a fiatal versenyző, aki sokadjára mutatta meg, hogy bizony a Forma-1-be való. A Ferrari remekül zárta egyébként a hétvégét, hiszen Carlos Sainz lett a 6., pedig neki nem igazán ment az edzéseken és a kvalifikáción sem, de a versenye neki is jól alakult. Mindez bíztató lehet a maranellóiak számára a jövő hétvégi Osztrák Nagydíj előtt, amelyet szintén Spielbergben rendeznek.

NEGATÍVUMOK
Russell megint balszerencsés volt

Amíg Valtteri Bottas kezét hosszú idő után ismét megfogta Fortuna, addig George Russellel továbbra sem alakított ki közeli viszonyt. Sokan emlékezhetünk rá, hogy a Williams brit pilótája a tavalyi Szahíri Nagydíjon, amikor a betegség miatt távolmaradó Hamilton helyére ugrott be a Mercedesnél, sokáig vezette a versenyt Bottas előtt, azonban a csapatnak a kerekekkel történt bohóckodása miatt végül pontot sem szerzett, így nem született meg első Forma-1-es pontja. Ma megint komoly esély adódott a fiatal versenyző előtt, aki a meglepően erős Williamsszel a 11. helyet szerezte meg az időmérésen, s a mai futam első felében sokáig a 8. helyen autózott, úgy, hogy simán tartotta a lépést a középmezőnyhöz tartozó csapatok pilótáival. A 27. körben azonban a kerékcsere során egy egészen ritkán előforduló probléma tette tönkre Russell versenyét: a kerékcsere simán lement, azonban újra kellett tölteni a Williams sűrített levegős tartályát, így 18 másodpercet volt kénytelen vesztegelni a bokszban, amivel el is szálltak pontszerzési reményei. Pár körrel később föl is adta a futamot, hiszen nem volt értelme a 16-17. hely környékén, a top tíztől nagy távolságban menni. Így tehát továbbra sincs meg George Russell első F1-es pontja, de ami késik, nem múlik.

Gasly nagy eredménye gyorsan meghiúsult

Pierre Gasly egészen kiváló teljesítményt nyújtott az Alpha Taurival a szombati időmérőn, hiszen a 6. rajtkockába kvalifikálta magát. Joggal várta azt a mai versenytől a francia, s természetesen a közvélemény is, hogy remek eredményt érhet el. Ezek az álmok azonban rögtön az első körben szertefoszlottak, mivel Gasly előbb Leclerc-el, majd Nicholas Latifivel ütközött, aminek következtében autójának bal hátsó felfüggesztése kitört a helyről, s a hátsó szárny is súlyosan megsérült. Föl kellett adnia a versenyt Gaslynak, aki joggal volt dühös és csalódott a történtek miatt, hiszen nagyon erős teljesítménnyel rukkolt elő Spielbergben. Ki tudja, lehet, hogy a jövő hétvégén jön el a nagy nap számára. Az Alpha Tauri végül egy pontot azért szerzett, hiszen Cunoda Juki a 10. helyen hozta be autóját, de ez sovány vigasz lehet a Red Bull olasz fiókcsapata számára.

Ricciardo egyre jobban szenved

Miközben Lando Norris a mai versenyt is az 5. helyen fejezte be a McLarennel, addig Daniel Ricciardo ismét egy pocsék futamot tudhat háta mögött, hiszen csak a 13. helyen ért célba. Az ausztrál ennél jobb pozícióban is állt a futam elején, azonban egy átmeneti meghibásodás miatt folyamatosan csúszott hátra a mezőnyben, egészen a 13. helyig, amelyet végül a leintésig megőrzött. Ricciardo futamok óta jócskán elmarad csapattársától, s gyengélkedése egyre többe kerül a McLarennek, amely pedig ádáz küzdelmet vív a konstruktőri világbajnok harmadik helyéért a Ferrarival és az Alpha Taurival. Amennyiben nem tud javítani teljesítményén az ausztrál, akkor komoly gondokkal nézhet még szembe a jövőjét illetően.

Ez volt a Stájer Nagydíj értékelése. Egy hét múlva jön az Osztrák Nagydíj, amelyről természetesen szintén értékeléssel fogok jelentkezni itt, a Sportudvaron. Kövessétek az oldalt addig is!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: vezess.hu

Leave a Reply