Hamilton nehézkes győzelme, Gasly nagy mentése – a Spanyol Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton idei harmadik győzelmét aratta a Forma-1-ben, miután a Spanyol Nagydíjat is behúzta. Max Verstappen lett a második, Valtteri Bottas a harmadik. A verseny nagy részében Verstappen vezetett, azonban Hamilton gumistratégiája ismét kifizetődőbbnek bizonyult. Nagyot ment Charles Leclerc, aki lerajtolta Bottast, végül pedig negyedikként ért célba. A viszonylag eseménytelen futam hőse Pierre Gasly volt, aki a mezőny végéről egészen a 10. helyig tudott fölkapaszkodni. Fernando Alonso sokáig pontszerző helyen állt hazai futamán, az utolsó körökben azonban elfogytak gumijai, így szinte a komplett mezőny elment mellette. A Sportudvar összefoglalja, hogy semleges szemmel nézve mi volt pozitív és mi negatív a mai versenyben.

POZITÍVUMOK
Hamilton ismét legyőzte Verstappent

Hamilton kezdhette az élről a versenyt, azonban Max Verstappen le tudta rajtolni határozottságának köszönhetően. A brit sokáig a holland mögött haladt, majd a jobb hátsó gumija kezdett csúnyán elkopni, ezért jóval hamarabb kellett behajtania a bokszutcába. Ez azonban lehetőséget adott Hamiltonnak arra, hogy a futam későbbi folyamán megelőzze Verstappent. Ez végül közel tíz körrel a leintés előtt sikerült is, mivel a holland lágy abroncsai elfogytak, így a közepeseken támadó Hamilton könnyedén megelőzte. A 2018-as Magyar Nagydíjon volt legutóbb példa arra, hogy Hamilton hasonló módon tudta kiénekelni a sajtot Verstappen szájából. Nagy győzelem volt ez a címvédő számára, aki mindössze 12 körön keresztül állt az élen a 66-ból, azonban a pontversenyben növelni tudta előnyét Verstappennel szemben.

Leclerc kemény versenyzése

Charles Leclerc már a szombati időmérésen is fölhívta magára a figyelmet azzal, hogy behozta a Ferrarit a második sorba, így a rajt előtt az volt az egyik nagy kérdés, hogy esetleg letudja-e rajtolni Valtteri Bottast. Mint közismert, a barcelonai pályán nehéz előzni, így annak, aki előrébb akar végezni rajthelyénél, a piros lámpák kialvásakor kell nagyot alakítania. Leclerc ezt megtette, s a finn elé került, azonban nem tudott a későbbiekben akkora előnyt kiautózni vele szemben, hogy a kerékcseréket követően is elé jöjjön vissza, hiszen Bottast előbb hozták be a bokszba. A monacói azonban a 4. helyet simán megtartotta, így egy nagyon jó eredményt ért el. Kettő hét múlva hazájában kerül sor a következő futamra, ahol ki tudja, lehet, még jobb eredményre lesz képes.

Gasly fölzárkózása

Pierre Gasly számára nem kezdődött jól a futam, ugyanis a rajt előtt rosszul állt föl pozíciójába (autójának orrésze túlment a rajtkocka záróvonalán), amiért öt másodperces büntetést kapott. Ezt a kerékcserénél töltötte le, így azonban sokat vesztett. Később azonban remek teljesítményre volt képes, s ennek jutalmául a 10. helyen ért célba, miután egy-két körrel a leintés előtt megelőzte Fernando Alonsót. Gasly ismét bebizonyította, hogy helye van a Forma-1-ben, hiszen sokat tudott előzni egy olyan pályán, ahol ez igen nehéz dolog szokott lenni.

NEGATÍVUMOK
Verstappennek nem sikerült

Max Verstappen célja az volt, hogy lerajtolja Lewis Hamiltont, s ez sikerült is. Nem tudott óriási előnyt kiautózni vele szemben, így sok múlott azon, hogy a kerékcserék hogyan sülnek el. Márpedig Verstappen első beállása finoman szólva sem volt zökkenőmentes, ugyanis a kerékcsere-időrekordot tartó Red Bull egyik szerelője elkövette azt az amatőr hibát, hogy késve ért oda az autóhoz a bal hátsó abronccsal, ami miatt kettő másodperc maradt benne ebben a bokszlátogatásban. Verstappen ugyan Hamilton elé tudott visszajönni, azonban a brit jobban működő gumistratégiájával nem tudott mit kezdeni, hiszen a lágy gumik nem bírták ki a leintésig. Miután Hamilton az 56. körben megelőzte, gyorsan bejöhetett a bokszba, s rámehetett a bónuszpontra. Ezt végül megszerezte, vagyis a veszteségminimalizálás legalább sikerült neki. Ezzel együtt tovább nőtt a hátránya az összetettben, azonban még sok futam van hátra, így még bármi történhet. Mindenesetre a Red Bull-nál lesz egy kis elbeszélgetés a szerelőkkel, Verstappenben pedig most hiányérzet lehet a hétvége miatt.

Alonsónak sem sikerült

Fernando Alonso természetesen azzal a céllal vágott neki hazai futamának, hogy pontot szerezzen. Az Alpine világbajnoka egészen a 64. körig pontszerző helyen is autózott, azonban az, hogy 39 körön keresztül nyüstölte a közepes keverékű gumikat, nagyon sok volt az abroncsoknak, így szinte a komplett mezőny elment mellette, amikor Pierre Gasly meg tudta előzni. Alonsót tehát nem sok választotta el a pontszerzéstől, de egyszerűen nem volt szerencséje. Kicsit olyan cipőben volt ő is ezen a délutánon, mint Verstappen. Talán majd legközelebb több szerencséje lesz…

Biztos, hogy Barcelona a jó helyszín?

A barcelonait azon pályák között tartják számon, amelyek tesztelésre tökéletesen alkalmasak, versenyzésre viszont már kevésbbé, mert a célegyenes végét leszámítva nincs igazi előzési pont a pályán. Barcelona rengeteg tesztnek volt otthona, de hogy a Spanyol Nagydíjat is érdemes-e itt rendezni, afelől vannak kétségeim. Rengeteg olyan pálya van Spanyolországban, amely alkalmas lenne F1-es verseny fogadására, s szerintem több előzési ponttal rendelkezik. Hogy mit hoz a jövő ezen a téren, azt nem tudni, mindenesetre erre a futamra mindig úgy lehet készülni, hogy nagy az elalvás veszélye. Én is majdnem elaludtam rajta, lényegében csak a bömbölő rádió hagyott ébren.

Ez volt a Spanyol Nagydíj értékelése. A Forma-1 kettő hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik, amely remélhetőleg több izgalmat és előzést fog hozni. A Sportudvar természetesen arról a versenyről is értékeléssel jelentkezik majd közvetlenül a leintés után. Kövessetek minket!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Leave a Reply