Hamilton-Verstappen 2:1 – A Portugál Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton nyerte az idei harmadik Forma-1-es futamot, a Portugál Nagydíjat. Max Verstappen lett a második, míg az élről startoló Valtteri Bottas lett a harmadik. Az igen eseménytelenre sikeredett verseny konklúziójában meg kell még említeni az Alpine kettős pontszerzését, a Williams visszaesését és Carlos Sainz szenvedését is. A Sportudvar összefoglalja a futam pozitív és negatív tanulságait.

POZITÍVUMOK
Hamilton a maga javára fordította a versenyt

Lewis Hamilton a második rajtkockából kezdhette meg a Portugál Nagydíjat. A rajtnál nem tudott Valtteri Bottas elé kerülni, viszont a biztonsági autós fázist követő újraindításnál elaludt, így az őt erőszakosan támadó Max Verstappen megelőzte. Később a kerékcserék során azonban Hamilton az élre került, s jól elsült bokszutcai taktikája meg is hozta a győzelmet számára, ugyanis attól kezdve, hogy ő állt az élen, már senki sem tudta igazán presszionálni, így könnyedén megnyerte a futamot. Ez volt a címvédő második győzelme 2021-ben a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után, így persze vezeti a világbajnoki pontversenyt.

Pérez remekül bánt a gumikkal

Sergio Pérez használt keménykeverékű gumikkal kezdte meg a versenyt, s a Red Bull mexikóija számára ki is fizetődött az, hogy a táv több, mint felét ezeken a kerekeken tudta teljesíteni, hiszen így a 4. helyen ért célba. Némi hiányérzete lehet amiatt, hogy az előtte állókkal nem tudta fölvenni a versenyt, de mindenképpen kihozta a maximumot a mai napból.

Az Alpine kettős pontszerzése

Idén először volt példa arra, hogy a Renault-ból lett Alpine-csapat mindkét versenyzője pontszerző helyen fejezzen be egy versenyt. Esteban Ocon már az időmérőn is megmutatta, hogy nagyon érzi a portimaói pályát, s a futamon sem okozott csalódást, hiszen végül a 7. helyen intette le a kockás zászló. Idei eddigi legjobb szereplését hozta össze Fernando Alonso is, aki igen sokszor került képernyőre, hiszen több akcióban is benne volt. A kétszeres világbajnok a 8. helyen fejezte be a versenyt, vagyis a két pilóta összesen tíz pontot hozott a francia istálló konyhájára. Ezek után minden bizonnyal nagy lesz a bizakodás az Alpine-nál, hogy képesek lesznek még fejlődni.

Mick Schumacher első előzése

A futam utolsó köreiben szinte folyamatosan Mick Schumacher volt a képernyőn, s nem édesapja miatt, hanem mert a 17. helyért küzdött Nicholas Latifivel. A Haas németje meg is előzte a Williams kanadai pilótáját, s ez alighanem F1-es pályafutásának első, erőből végrehajtott előzése volt, hiszen az eddigi kettő futamon csak csapattársát, Nyikita Mazepint tudta maga mögött tartani. A Haas eddig egyik csapattal sem tudott igazán versenyezni, de most a Williams visszasüllyedt az amerikaiak szintjére, így jöhetett létre Schumacher Latifivel szembeni manővere is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kanadai hibája is kellett a helycseréhez, de ez szerintem épp azért történt, mert Latifire túl nagy nyomást helyezett a hétszeres világbajnok fia. Kíváncsi vagyok, lesz-e ennél nagyobb sikerélménye idén Mick Schumachernek, aki a mezőny leggyengébb autóját kénytelen hétvégéről hétvégére kormányozni.

NEGATÍVUMOK
Bottas most sem tudott élni az eséllyel

Valtteri Bottas némi meglepetésre megszerezte a pole pozíciót a tegnapi időmérő edzésen, igaz, csupán hét ezredmásodperccel tudta megelőzni Hamiltont. A Mercedes finnje a futamon jól startolt, s nagyjából a táv feléig vezetett is, azonban Hamilton autója jobban működött (micsoda véletlen…), így a csapattárs megelőzte őt. Bottason az eltérő gumitaktika sem segített, ráadásul a verseny közepén egy ritka hiba is hátráltatta rövid ideig: autójának a kipufogócsőből kiáramló gáz hőmérsékletét rögzítő szenzora fals adatot jelzett, ezért központilag lefokozta a motor teljesítményét. A probléma körülbelül egy körön át állt fenn, de ez is közrejátszott abban, hogy Bottas nem harcolhatott már a győzelemért. Végül a harmadik helyen végzett, mivel Verstappen is megelőzte. A holland az utolsó körben megfutotta a leggyorsabb kört a friss gumikon, azonban elhagyta a pályát ott, ahol nem kellett volna, ezért a versenybíróság utólag törölte ezt az időt, így Bottas kaparintotta meg a bónuszpontot. Ennek örülhetett a finn, annak viszont nem, hogy a tavalyi Szahíri Nagydíjhoz hasonlóan nem tudott élni a rajtelsőség adta lehetőséggel.

Sainz gyengélkedése

A Ferrari stabilan ott volt a tágabb értelemben vett élmezőnyben az egész hétvégén, azonban a futamon Carlos Sainznak nem jött ki a lépés. A spanyol az egész versenyen kis túlzással szenvedett a nem megfelelően működő taktika miatt, sorra előzték meg üldözői, s eme folyamatnak betetőzése volt az utolsó kör eleje, amikor Pierre Gasly már a 11. helyre taszította le a spanyolt, aki így pont nélkül maradt. Csapattársa, Charles Leclerc eközben a 6. helyen futott be. Sainz tehát most kapott egy kis gyomrost, de azt hiszem, fog ő még ennél jobban is szerepelni – akár már a következő futamon, a hazai Spanyol Nagydíjon.

A Williams egy nap alatt csúnyán elgyengült

Az időmérő edzés talán legnagyobb meglepetése volt, hogy George Russell a 11. rajtkockát szerezte meg, ami karrierje legjobb williamses szombati eredménye volt. A brit már Imolában is föl tudta venni a versenyt a középmezőnnyel, így a Williamsnél joggal bízhattak abban, hogy a mai futamon is sikerül legalább a pontszerző helyek közelében végezni. Végül ez sajnos nem jött össze, ugyanis sem Russell, sem Nicholas Latifi versenygépe nem működött jól ezen a délutánon. Russell a 16. lett, míg Latifi a föntebb már említett Schumacher-előzésnek köszönhetően 18.-ként zárt. Nagy csalódás volt ez a nap a Williams számára, amely pedig eddig úgy tűnt, előre tudott lépni az elmúlt kettő év szenvedését követően.

Ez volt a Portugál Nagydíj értékelése. A Forma-1-es világbajnokság következő futamára Barcelonában kerül sor, ahol a Spanyol Nagydíjat rendezik a jövő hétvégén. A Sportudvar természetesen arról a versenyről is értékeléssel jelentkezik közvetlenül a leintés után. Kövessetek minket!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: REUTERS/Marcelo Del Pozo

Leave a Reply