Verstappen nagy győzelme, Russell nagy buktája – az Emilia-Romagnai Nagydíj legfőbb tanulságai

Max Verstappen nyerte az idei második Forma-1-es futamot Imolában. Hamilton rajtolt az élről, de egy hiba miatt hátraesett, végül azonban egészen a második helyig tudott följönni. Lando Norris életében másodszor állhatott dobogóra, míg a Ferrari ismét tanúbizonyságot tett erősödéséről, hiszen Charles Leclerc a 4., Carlos Sainz az 5. lett. Valtteri Bottas nem ért célba, miután az élete első williamses pontszerzéséért küzdő George Russell kiütötte a versenyből. Sergio Pérez a Red Bull-al szintén a futam vesztesei közé sorolható, mint ahogy a rossz gumitaktikát választó Pierre Gasly is.

POZITÍVUMOK
Verstappen visszavágott Bahreinért

Az idei második Forma-1-es futam ugyanazt a forgatókönyvet hozta, mint az első: az élről rajtoló pilóta lett a második, a második rajtkockából induló versenyző pedig az első. A két főszereplő kiléte is azonos, hiszen a Bahreinben győztes Lewis Hamilton startolhatott ma az élről, Max Verstappen azonban le tudta rajtolni a nedves pályán. A holland tartotta előnyét, s egy olyan pillanat volt csak a versenyben, amikor veszélyben forgott győzelme, ez pedig a bokszkiállás volt, amikor Hamiltonnak esélye nyílhatott volna arra, hogy elé jöjjön vissza, azonban lassú kerékcseréje megakadályozta ebben. Verstappen megérdemelten nyerte meg a versenyt, mert a piros zászlós félbeszakítást követően már senki sem tudott veszélyes lenni rá, pedig az újraindítás előtti pillanatokban megcsúszott a vizes aszfalton, s majdnem kidobta kezéből az első helyet. Megtartotta, így ő állhatott föl a dobogó tetejére. Talán csak annyit bánhat így utólag, hogy végül Hamiltoné lett a leggyorsabb körért járó bónuszpont, ezért a brit egy ponttal előtte maradt az összetettben.

A Ferrari remek szereplése

Pár nappal ezelőtt írt cikkemben már megfogalmaztam, hogy a Ferrari erősödni tudott a tavalyi évhez képest, s a csapatnál is ez volt mindenkinek a benyomása, hiszen Bahreinben erős pontszerzést sikerült összehozni. Ma, hazai pályán tovább erősödött a maranellói gárda, hiszen Charles Leclerc a 4., Carlos Sainz Jr. pedig az 5. helyen ért célba. Remekül működtek a tűzpiros autók ezen a délutánon, s ugyan Sainz többször is elhagyta a pályát a nedves körülmények között, végül remek eredménnyel sikerült zárni a mai futamot. Ahogy az várható volt, a Red Bullal és a Mercedesszel egyelőre még nem tud versenyezni a Scuderia, de a McLarennel szemben már kisebb a hátrány, mint tavaly. Kíváncsian várhatjuk, hogy folytatja szereplését az istálló.

Lando Norris kiváló versenyzése

A McLaren-Mercedes fiatal brit pilótája már tavaly is megcsillogtatta tehetségét, de a mai versenyen tette meg ezt eddig talán a legjobban, hiszen remekül helytállt a változó körülmények között, miközben autója igen erősnek bizonyult. Maga mögött tudta tartani a Ferrarikat, s Hamiltonnak sem adta könnyen bőrét. Megérdemelte a végül megszerzett 3. helyet, s nem volnék meglepve, ha lenne még dobogós helyezése idén.

NEGATÍVUMOK
Russell bosszút állt Bahreinért a Mercedesen

A verseny közel felénél piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot, mert George Russell és Valtteri Bottas csúnyán összeütköztek a Tamburello-kanyar előtti szakaszon. Bár a lassítások és visszajátszások egyike sem nevezhető igazán perdöntőnek azt illetően, hogy kinek a sara volt ez az incidens, de számomra úgy tűnik, hogy Russell volt az, aki túlságosan erőszakosan támadta Bottast. A Williams egy pillanat erejéig leért a fűre, s egyből megcsúszott a több, mint 200 km/h-s tempónál, s nekiütközött a Mercedesnek. Russell igen dühös volt Bottasra a történtek miatt, ami abból a szempontból tökéletesen érthető, hogy a baleset pillanatában a pontszerzést jelentő 10. helyen autózott, s hétvégi teljesítménye alapján akár joggal pályázhatott volna legalább az egy pontra. Bottas a rádióban Russellt hibáztatta – ügyüket a verseny után fogják kivizsgálni. Sokan emlékezhetünk még a tavalyi Szahíri Nagydíjra, ahol Russell a betegeskedő Hamilton helyére beugorva Bottas alkalmi csapattársa volt a Mercedesnél. A bokszutcában megkavarták kettejük kerekeit, így mindketten elbukták a győzelmet, pedig Russell sokáig az élen állt Bottas előtt. Akár azt is mondhatnánk, hogy Russell most visszavágott a Mercedesnek azért a csúnya bakiért, hiszen másodpercekkel a baleset előtt Hamiltont is lényegében ő tette ki a kavicságyba, bár abban az incidensben a címvédő is ludas volt. Meglátjuk, mi lesz a történet vége, de az biztos, hogy George Russell a futam egyik legnagyobb vesztese.

Pérez leszerepelt

Az időmérő edzésen Sergio Pérez a 2. helyet szerezte meg, ami élete legjobb rajthelyezése volt, azonban a futam rajtjánál rögvest visszacsúszott, majd a vizes körülmények mellett kicsúszott a pályáról, s a mezőny végére esett vissza. Próbált fölzárkózni, de csupá a 12. helyig jutott, vagyis pont nélkül maradt. Komoly veszteség ez a mexikói számára, akinek pedig szintén remek versenye lehetett volna.

Gaslyt az esőgumik tették a sírba

Pierre Gasly és az Alpha Tauri igen bíztató teljesítménnyel rukkolt elő a szezon eleje óta, azonban a mai versenyen a csapat 19-re lapot húzott, ami aztán nem jött be. Amíg a mezőny döntő többsége a köztes gumikkal vágott neki a nedves pályának, addig Gasly a két Haasszal egyetemben az esőgumikat kapta meg. Ezek a gumik azonban csakhamar tönkrementek a száradófélben lévő aszfalton, így a franciának be kellett jönnie a bokszba, amivel a mezőny végére esett vissza. Végül nem is volt esélye pontot szerezni, de ez az ő esetében elsősorban a szerencsén múlott. Talán legközelebb több jut neki abból.

Ez volt az Emilia-Romagnai Nagydíj tömör értékelése. Május 2-án a Portugál Nagydíjjal folytatódik a szezon – a Sportudvar természetesen akkor is értékeléssel jelentkezik. Tartsatok velünk!

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Leave a Reply