Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Hamilton szerencsés győzelme, Gasly balszerencsés szezonkezdete – a Bahreini Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton szerencsés győzelme, Gasly balszerencsés szezonkezdete – a Bahreini Nagydíj legfőbb tanulságai

Kezdetét vette a 2021-es Forma-1-es szezon a Bahreini Nagydíjjal. Bár kezdetben úgy tűnt, hogy Max Verstappen simán megnyerheti a versenyt, ám a mai futamon műszaki hiba hátráltatta, ezért végül be kellett érnie a második hellyel Hamilton mögött. Bottas lett a harmadik, azonban egy elrontott kerékcserének köszönhette, hogy nem szállhatott harcba a második helyezésért. Sergio Pérez első Red Bull-os futamán nagy fölzárkózást mutatott be, miközben Pierre Gaslynak ez nem sikerült, Vettel pedig folytatta bénázását. A Sportudvar összefoglalja az idei első verseny legfőbb pozitívumait és negatívumait – semleges szemszögből nézve.

POZITÍVUMOK
Hamilton megint

Bár szinte az egész hétvégét Max Verstappen dominálta, mégsem a holland, hanem a címvédő Lewis Hamilton állhatott föl a szezonnyitó Bahreini Nagydíj dobogójának legfelsőbb fokára. Ezt a Mercedes remek taktikai érzékének, a menet közben fölmerült gondok hibátlan orvoslásának, s persze önmagának köszönheti. Pedig Verstappen nagyon kemény nyomást gyakorolt Hamiltonra, pár körrel a leintés előtt meg is előzte, de aztán egy műszaki probléma és egy szabálytalan előzés miatt a brit vissza tudta előzni riválisát, s megszerezte pályafutása 96. győzelmét. Nem övé volt a legjobb autó ezen a hétvégén, de ma újfent bebizonyosodott, hogy az autó nem minden.

A Red Bull rendben van

Az osztrák istálló eredményei elsőre lesújtónak tűnhetnek. Ettől függetlenül vitathatatlan tény, hogy ezen a hétvégén Max Verstappen és a Red Bull volt a legerősebb. Nagyszerű futamot teljesített a holland, akinek annak ellenére is egészen az utolsó körökig esélye volt a győzelemre, hogy egész verseny alatt problémák voltak az autója differenciálművével, csak aztán a végén szabálytalanul előzte Hamiltont, így el kellett engednie. Mi újság Sergio Pérezzel? Nos, az italgyártósoknál most debütált mexikóinak rosszul kezdődött a futam, mert a fölvezető körön lefulladt a kocsija áramellátási hiba következtében. Egy darabig úgy tűnt, a tavaly Szahírban futamot nyert Péreznek ma egy kört sem lesz módja megtenni, de aztán sikerült újraindítani a versenygépet, amellyel aztán úgy ment át a mezőnyön (a bokszból rajtolva), mint kés a vajon. Fölzárkózása végül az ötödik helyig tartott, vagyis sikerült minimalizálnia veszteségeit, ráadásul a pocsékul sikerült időmérő után önbizalmának is nagyon jót fog tenni ez a mai eredmény, s akkor a csapat benyomásairól még nem is beszéltünk…

Norris üzent Ricciardónak: Én vagyok az úr a háznál!

Azzal, hogy Daniel Ricciardo a McLarenhez igazolt, Lando Norris egy igen komoly riválist kapott maga mellé, nem mintha Carlos Sainz ne lett volna hasonlóan jó, mint a fiatal brit. Norris nyilván meg akarta mutatni Ricciardónak, hogy szerinte ki az ettől az évtől néhány esztendő kihagyás után ismét a Mercedes erőforrásait használó wokingiak első számú pilótája. S ezt meg is tette. Norris az időmérőn ugyan egy hellyel az ausztrál mögött végzett (7. lett), de a versenyen jobbnak bizonyult a Renault és a Red Bull korábbi pilótájánál, s végül egy nagyon szép negyedik helyet sikerült szereznie, miközben Ricciardo hetedik lett. Norrisnak többek között Leclerc-t és Pérezt is sikerült maga mögé utasítania, s nem csak magának, hanem csapatának is értékes pontokat szerzett a világbajnokságban.

Jól sikerült Cunoda premierje

A napokban írtam egy hosszabb cikket Cunoda Jukiról, az Alpha Tauri japán újoncáról, aki a március közepén rendezett kollektív teszten a 2. legjobb időt tudta megszerezni, igaz, ebben egy technikai kiskapu kihasználása is nagyban segítette. Várható volt, hogy a Bahreini Nagydíjon nem tudja megismételni kettő héttel ezelőtti eredményét, azonban így is megmutatta, hogy nem érdemtelenül került a Forma-1-be. Cunoda – aki az F1 történetének első, a 2000-es években született versenyzője – a 13. helyről startolhatott, végül azonban a 9. pozícióban végzett, s így első nekifutásra maga mögé utasította a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, illetve Lance Strollt is. Továbbra is biztos vagyok abban, hogy fog még ennél jobb eredményt is elérni.

NEGATÍVUMOK
Vettel ott folytatta, ahol abbahagyta

Sok minden miatt volt érdekes a szezonnyitó hétvége, s ezen tények közé tartozott Sebastian Vettel bemutatkozása az Aston Martinnál. A négyszeres világbajnok, utolsó vb-címét azonban még 2013-ban (tehát közvetlenül a turbókorszak előtt) szerző német a Ferrarinál eltöltött utolsó másfél évében hibát hibára halmozott a futamokon, s jócskán elmaradt Charles Leclerc-től. Amikor kiderült, hogy távozik Maranellóból, többen fölvetették annak lehetőségét, hogy egy évet kihagy vagy visszavonul az F1-es versenyzéstől. Végül az Aston Martinnál kötött ki, ahol a teszteken műszaki problémák miatt a tervezettnél lényegesen kevesebb távot tudott megtenni. A mostani hétvégén az Aston Martin autói eléggé felemás teljesítményre voltak képesek, s ez látszódott ma is. Vettel és Lance Stroll is a középmezőnyben szerénykedett, ám amíg Strollnak sikerült pontszerző helyre behoznia az autót, addig Vettelnek ez nem jött össze, egy újabb nevetséges baki viszont igen. Nem sokkal a futam leintése előtt a célegyenes végi féktávon nemes egyszerűséggel beleszállt Esteban Ocon Alpine-jába, s kiforgatta a franciát. Pedig simán elkerülhette volna az ütközést, ha jobban figyel, de ez most sem ment. Bennem fölvetődik az a kérdés, hogy nem lett volna szerencsésebb, ha kihagy legalább egy évet?

Gasly felejtős versenye

Pierre Gasly egész hétvégén remekül teljsített, s az 5. helyről kezdhette meg a mai száguldást, azaz erős reményei lehettek a végeredményt illetően. Ehhez képest a francia a futam elején ütközött Ricciardóval, s emiatt letörött az első szárnya, vagyis mehetett be a bokszba. Rengeteg időt vesztett ezzel az incidenssel, s végül a 17. helyen ért célba.

Hiányzott az Alpine-ből a versenyképesség

Esteban Ocon brillírozott a Renault-val a tavalyi Szahíri Nagydíjon, amikor a 2. helyet szerezte meg. Ugyanezt egyáltalán nem mondhatja el az idei bahreini szerepléséről az Alpine-nal: Vettel pontszerző helyről forgatta ki, végül 13. lett. Nem lehet büszke mai teljesítményére a visszatérő Fernando Alonso sem, aki az időmérőn még a 9. helyet tudta megcsípni, azonban a futamot nem tudta befejezni, mivel a táv felénél a hátsó fékek tönkremenetele miatt ki kellett állnia a versenyből, holott lett volna sansza pontot, pontokat szerezni. Végül nullázott az Alpine, amelynek még bőven van min dolgoznia.

Mazepin károm kanyart tudott megtenni élete első F1-es versenyén

Az uborkaszezon egyik legfőbb beszédtémája a Haas orosz újoncának, Nyikita Mazepinnek a rátermettsége volt, mivel a fiatal pilótáról több kompromittáló dolog derült ki, ami miatt sokan  a visszaléptetését követelték. A Forma-2 tavalyi 5. helyezettje (akit dúsgazdag édesapja fizetett be az F1-be) egyelőre nem tudta elhallgattatni kritikusait, mivel saját hibájából fakadólag mindössze három kanyar megtétele után a szalagkorláthoz vágta autóját. Egyelőre tehát nem tudunk semmit arról, hogy Mazepin mire lehet képes ebben a mezőnyben. Mindenesetre nem lennék meglepve, ha a Haasnál rövidesen visszasírnák Kevin Magnussent vagy Romain Grosjeant. Ami a csapat másik idei pilótáját, Mick Schumachert illeti, a hátszeres világbajnok Michael fia nem sok vizet zavart, igaz, a mezőny leggyengébb autója van alatta…

Ez volt a Bahreini Nagydíj értékelése. A Forma-1 következő futamára április 18-án Imolában kerül sor. Természetesen arról a versenyről is jelentkezem majd értékeléssel itt a Sportudvaron. 🙂

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Fel
%d bloggers like this: