F1: A Ferrari már 2022-re készül

A tavalyi szezonban az elmúlt negyven év legrosszabb szereplését könyvelhette el a Ferrari Forma-1-es csapata, amely a konstruktőrök világbajnokságában a tíz istállóból a hatodik lett. A maranellóiak már most, szűk egy hónappal a szezon kezdete előtt igyekeznek lehűteni azon szurkolóik kedélyeit, akik vakul bíznak abban, hogy 2021 a tűzpiros csapat éve lesz. A Ferrari per pillanat úgy számol, hogy idén még messzebb kerülhet a Mercedestől és a Red Bulltól, s legfeljebb a harmadik helyre lehet sansza, de talán még arra sem. Az olaszok emiatt már most a 2022-es fejlesztésekre fordítják energiájuk nagy részét, hiszen jövőre a jelentős szabályváltozások miatt szinte teljesen új autókat kell építeniük a száguldó cirkusz szereplőinek.

1980 óta nem szerepelt olyan gyatrán a Ferrari a Forma-1-ben, mint 2020-ban. A maranellói istálló a 17 futam alatt összesen 131 pontot tudott összegyűjteni, ami 373 egységgel kevesebb, mint amennyit 2019-ben szereztek. Ez a visszaesés még úgy is nagyon súlyos volt, hogy kevesebb versenyből állt a tavalyi idény az előzőhöz képest. Az olaszok már a tavalyi szezonnak is úgy futottak neki, hogy nem lesz valós esélyük a világbajnoki címekért harcolni, de minden bizonnyal az istálló fejesei sem számítottak olyan mértékű leszereplésre, mint ami végül kikerekedett az év végére. Már akkor voltak kételyek afelől, hogy a Ferrari 2021-ben javulást tud-e produkálni, s esetleg ismét az élcsapatok között tarthatjuk majd számon. Ennek az volt a fő oka, hogy 2022-től gyökeresen megváltoznak a sportág szabályai, így a csapatoknak az idei esztendő elsősorban a jövőre bevetendő új autók fejlesztéséről fog szólni, természetesen amellett, hogy ezt az évet még a mostani járgányokkal igyekeznek minél jobban és eredményesebben teljesíteni.

A Ferrari részben új pilótapárossal vág neki a 2021-es idénynek, hiszen Charles Leclerc mellé Carlos Sainz Jr. érkezett a McLarentől. A két versenyző az utóbbi időben rendre arról beszélt, nem úgy készülnek, hogy az idei az ő évük lesz. Ezt erősítette meg a sokak által kritizált Mattia Binotto csapatfőnök is egy pénteki sajtótájékoztatón. 2021-ben a 2022-es autók fejlesztésére fogunk koncentrálni. Ez lesz a fő célunk és nem szándékozunk sok időt fordítani az idei autóra a szezon során” – hangoztatta Binotto, akit sok szurkoló alkalmatlannak tart a csapatfőnöki teendők ellátására, ami elsősorban a Leclerc és Vettel közötti incidensek egész sorának köszönhető, a márka vezetése azonban továbbra is bízik benne. “Mindig arra kell törekednünk, hogy egyensúly legyen. 2022 jelentős változásokat fog hozni, így az erőfeszítések nagy részét erre az évre fogjuk fordítani” – folytatta a csapatfőnök.

A sebességgel kapcsolatos gondokat kiküszöbölték

Mattia Binotto tavaly több nagydíjra sem utazott el – ezeken Laurent Mekies sportigazgató helyettesítette -, amit annak érdekében tett, hogy az így fölszabaduló nem kevés időt is Maranellóban, a Ferrari gyárában tölthesse, hogy így összpontosítani tudjon az új idényre. Az idei autó, az SF21-es március 10-én kerül bemutatásra. A járgány gyakorlatilag a tavalyinak egy továbbfejlesztett változata lesz, mivel a költségcsökkentés jegyében a Forma-1-ben kollektíven befagyasztották a mostani autók fejlesztését. Binotto és a két pilóta is abban bízik, hogy az idei kocsi jobb lesz a tavalyinál. Hogy ez valóban így lesz-e, leghamarabb a március 12. és 14. között Bahreinben esedékes téli kollektív teszten, legkésőbb pedig a március 28-ai szezonnyitó Bahreini Nagydíjon fog kiderülni. “Úgy gondoljuk, hogy az autó hatékonyabb mind az aerodinamika, mind a motorteljesítmény szempontjából. Az egyik fő tavalyi problémánkat, az egyenesekben föllépett sebességhiányt sikerült megszüntetnünk” – jelentette ki a csapatvezető.

Leclerc és Sainz: az ígéretes páros

Mattia Binottót arról is kérdezték a pénteki sajtótájékoztatón az újságírók, lát-e esélyt arra, hogy a Ferrari legalább csökkentse azt a nagy különbséget, amely közte és a Mercedes között tavaly kialakult, tudniillik, a két csapatot 442 pont választotta el a végelszámolásnál. “Az elsőkkel szembeni hátrány jelzésértékű. Ez nem egy olyan dolog, amit egy tél alatt teljesen el lehet tüntetni – ismerte el az olasz mérnök.

Érdekes lesz viszont megfigyelni, hogyan fog muzsikálni az új szerzemény, Carlos Sainz Jr., aki a tavaly a harmadik helyen végzett McLarent hagyta ott a Ferrari kedvéért. A 26 éves spanyol – a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz fia – először tavaly decemberben ülhetett be a Ferrariba, amikor az istálló fiorinói tesztpályáján próbálhatta ki a tűzpiros versenyautót. “Egy álmom vált valóra azzal, hogy vezethettem a Ferrarit, amit soha nem felejtek el. Már nagyon várom, hogy elkezdődjön a szezon, s ebben az autóban harcolhassak a minél jobb eredményekért” – mondta Sainz, akit csapattársával, Charles Leclerc-el fönnálló viszonyáról is kérdeztek. Mint ismert, a 23 éves monacói igen hamar négyszeres világbajnok csapattársa, Sebastian Vettel fölé nőtt a Ferrarinál, lényegében ő lett a csapat első számú pilótája, amit a gyengélkedő német nem viselt túl jól, s ebből voltak is konfliktusok közöttük a pályán.

Sainz, aki tavaly 6. lett a világbajnoki pontversenyben, vagyis két hellyel megelőzte Leclerc-t, most azt mondta, hogy jó viszonyban van a monacóival. Érdekesség, hogy 1968 óta ők alkotják a Scuderia legfiatalabb F1-es pilótapárosát, hiszen összéletkoruk még az 50 évet sem éri el. “Sosem voltak problémáim a csapattársaimmal, s nem látom, miért lehetnének gondjaim Charles-lal” – hangoztatta a hispán versenyző.

“Carlos szeretne legyőzni engem, s én is szeretném legyőzni őt, de a legfontosabb, hogy sikerüljön különválasztani mindazt, ami a pályán és azon kívül történik” – nyilatkozta Leclerc, aki harmadik idényét kezdi tűzpiros overálban. “Együtt kell dolgoznunk, hogy a csapat fejlődhessen” – tette hozzá.

Egy biztos: a tifosik nem voltak elkényeztetve az elmúlt szűk másfél évtizedben, hiszen a Ferrari egyéni világbajnoki címet utoljára 2007-ben, még Kimi Räikkönennel nyert, s a csapatok pontversenyében is 2008-ig kell visszamennünk az időben, hogy Ferrari-győzelmet találjunk. Idén tehát aligha fog a vb-címekért küzdeni a Ferrari, de annyi azért talán jogos elvárás lehet, hogy a tavalyi 6. helynél, valamint Leclerc 8. és Vettel 13. helyénél jobb eredményeket produkáljanak a maranellóiak.

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

Sportudvar – Most már nem csak írásban, szóban is! Kövesd Soundcloud-csatornánkat is!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Leave a Reply