Pérez nagy diadala, Russell nagy kudarca – a Szahíri Nagydíj legfőbb tanulságai

Újabb elmebeteg futammal gyarapodott a Forma-1 idei szezonja. A második bahreini hétvégén, a Szahíri Nagydíjon ugyanis a verseny második felében a Mercedes talán még sosem látott bénázást produkált a gumik körül, ami az addig vezető George Russell győzelmébe került. A kavarodást Sergio Pérez használta ki a legjobban, aki megszerezte élete első futamgyőzelmét úgy, hogy még mindig nincs ülése 2021-re. Esteban Ocon életében először állhatott föl a dobogóra, míg Lance Stroll lett a harmadik. Valtteri Bottas a gumicirkusz miatt szintén gyenge eredményt ért el, viszont ezzel is karnyújtásnyira került az összetett második helyétől, mert Max Verstappen ismét az első körben esett ki, mint ahogy Charles Leclerc is, aki pedig szép eredményt szállíthatott volna a Ferrarinak.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Sergio Pérez jókor volt jó helyen

Sergio Pérez 189 Forma-1-es versenyen állt rajthoz a mai Szahíri Nagydíjat megelőzően, de ebből az egyébként nem kevés futamból egyet sem tudott megnyerni, mivel sosem a legversenyképesebb autót kapta maga alá. Idén a Racing Point olyan autót rakott össze, amely a leggyorsabbak közé tartozik, így eddig is benne volt a rózsaszín csapatban egy nagy eredmény. Ez pedig ma este bekövetkezett. Igaz, kellett hozzá a Mercedes lentebb részletezendő bohóckodása is, de ez abszolút semmit nem von le Pérez és a harmadik helyen befutó Lance Stroll eredményéből, hiszen ahhoz, hogy ez az eredmény szülessen, a jó pillanatban ott kellett lenniük abban a pozícióban, ahonnan a dobogóra kerülhettek. Pérez esetében azt sem szabad elfelejteni, hogy a 18. helyre csúszott vissza a rajtot követően, miután bajba keveredett, vagyis onnan tudott az élre kerülni. Nem mindennapi bravúr ez. Mint köztudott, Péreznek (aki az F1 első mexikói futamgyőztese) egyelőre nincsen szerződése a következő szezonra, mivel Sebastian Vettel érkezik a helyére. A mexikóit az utóbbi hónapokban egyre gyakrabban hozták, hozzák szóba a Red Bullal, ahol Alexander Albon korántsem nyújt olyan teljesítményt, amellyel hosszú távon is számolni lehetne vele az italgyártósoknál, ezért reális esély van rá, hogy Pérez lesz Max Verstappen csapattársa 2021-től. A mai történések után szerintem a Forma-1 legnagyobb igazságtalanságainak egyike lenne, ha Sergio Pérez ülés nélkül maradna jövőre.

A Renault remek hétvégéje

A Racing Point az elért 1. és 3. helyezéssel összesen 40 pontot tehet zsebre, amivel följött a harmadik helyre a konstruktőri világbajnokságban egy futammal a szezon zárása előtt. A Renault ennek nem, annak viszont nagyon is örülhet, hogy eközben 28 pontot hozott össze, mivel Esteban Ocon élete első dobogós helyezését elérve a második lett, Daniel Ricciardo pedig az 5. helyen végzett. A francia gyártó autói és pilótái egész hétvégén, de különösen a mai futamon remek tempót diktáltak, végig ott voltak az élmezőnyben, s végül ha egy kis szerencsével is, de egy újabb dobogós helyezés is összejött. Abu Dhabiban hatalmas csatára van kilátás a konstruktőri összetett harmadik helyéért a Renault, a Racing Point és a McLaren között. Úgy tűnik, hogy a sivatagi körülmények között mindhárom csapat járgányai jól teljesítenek, úgyhogy lehet, hogy nűanszok fognak dönteni a végén. Kíváncsian várjuk, ki lesz végül a befutó.

NEGATÍVUMOK
A Mercedes totálisan leégette saját magát

A verseny első nagyjából 65 körében úgy tűnt, hogy a Mercedes sima kettős győzelemmel húzza be a Szahíri Nagydíjat, ám akkor történt valami a világbajnok csapat bokszában, ami pillanatok alatt romba döntötte a megelőző jó másfél óra alatt fölépített előnyt. Russell és Bottas egymás után jöttek be kerékcserére, amikor kiment a pályára a Biztonsági Autó a Russell helyére a Williamshez beugró Jack Aitken balesete miatt. Russellnél minden gördülékenyen ment kívülről nézve, azonban Bottasnál már elindult a műsor: a bal első kereket fölrakó szerelő észlelte a kiállás kellős közepén, hogy véletlenül nem a finnek, hanem a Russellnek szánt gumikat rakták föl az autóra. A jelzés után gyorsan leszedték a közepes abroncsokat, s visszatették a lecserélt kemény gumikat, ami a hatalmas időveszteség mellett még további hátrányt jelentett Bottasnak a friss gumikon menő riválisokkal szemben. A következő kör végén derült ki, hogy Russell Bottas kerekeit kapta meg, így ismét be kellett jönnie a bokszba, mivel a szabályok értelmében mindenki csak a saját nevére szóló gumikkal száguldozhat a pályán. Ezzel a kavarással pedig elszálltak Russell győzelmi esélyei, aki a jó rajtját követően úgy nyerhette volna meg a futamot, hogy korábban még csak pontot sem szerzett a Forma-1-ben. Hatalmas csalódottságának több ízben is hangot adott a rádióban, de sikerült összekapnia magát, így legalább a pontszerzés összejött neki, mivel a 9. lett. A pályán. Ezt fontos hangsúlyozni, mert a versenybírák vizsgálják a Mercedes hatalmas produkcióját, ami miatt a teljesen vétlen Russellt még meg is büntethetik, s akkor alighanem bukja első pontjait. Véleményem szerint egyértelmű, hogy a csapat hibázott, ezért a Mercedesnek kellene valamilyen szankciót kapnia. Mindenesetre nagyon sajnálom George Russellt, mert nem ezt érdemelte volna…

Verstappen és Leclerc nagy bukása

A múlt heti futamhoz hasonlóan a mainak az első körét sem sikerült megúszni baleset nélkül. A 4-es kanyarban a figyelmetlenül megérkező Charles Leclerc kiforgatta Sergio Pérezt, akit a másik oldalról jövő Max Verstappen csak úgy tudott kikerülni, hogy közben a gumifalnak csapta az autóját. A holland és Leclerc kiestek, Pérez további szereplésével pedig mindenki tisztában van. Mindkét kiesett versenyző számára hatalmas veszteséget jelentett ez a kiesés. Verstappen harcban állt még Bottasszal az egyéni összetett második helyéért, így azonban – mivel a finn négy pontot szerzett – lényegében minden esélye odaveszett az ezüstérem megszerzésére. Leclerc kiesése elsősorban a Ferrari számára nagy érvágás, hiszen a monacói az igen jó 4. rajtkockát szerezte meg az időmérőn, s joggal lehetett elvárni tőle, hogy a futamon is sok pontot hoz a konyhára, ami nagyon kellett volna a Scuderiának. Ez végül Leclerc hibájából nem jött össze, akit lehet, hogy szintén meg fognak büntetni utólag, mivel a balesetet a verseny után fogják vizsgálni, s felelőssége kétségtelen.

Ez volt a fordulatosra sikeredett Szahíri Nagydíj értékelése. A Forma-1 idei szezonja a jövő hétvégi Abu Dhabi Nagydíjjal zárul, amelyről természetesen szintén lesz értékelés itt a Sportudvaron.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: metrolibre.com

Leave a Reply