
Egy igen érdekes, sporttal kapcsolatos rangsor jelent meg a héten. Egy sportmarketinggel foglalkozó szakportál ugyanis elkészítette a világ ötven, a szponzorok számára legvonzóbb „sporttermékének” listáját, amelyen klubok, bajnokságok és szövetségek is szerepelnek. A dobogó első kettő fokát nem meglepő módon a labdarúgó-világbajnokság és a nyári olimpia foglalja el, míg a harmadik helyre az NBA került. Rajtuk kívül azonban több érdekes név is szerepel a rangsorban.
HIRDETÉS

Egy brit, sportmarketinggel foglalkozó szakportál a hét elején közzétette a világ ötven, a szponzorok számára legvonzóbb sportos attrakciójának listáját. A rangsorban versenyek, klubok és ligák is találhatók, élén pedig a legkevésbé sem váratlan módon a labdarúgó-világbajnokság áll, amelyet a nyári olimpia és az utóbbi hónapokban problémákkal küzdő NBA követ.
Szintén nem meglepő módon a labdarúgás vágta ki magának a legnagyobb szeletet a tortából, hiszen számos, magasan jegyzett sorozat, így az Európa-bajnokság, a Bajnokok Ligája és az európai topligák is szerepelnek az összesítésben, amelybe tizenhárom európai klub is befért. Közülük a Real Madrid foglalja el a legjobb pozíciót 4. helyével, míg a Barcelona szorosan mögötte, az 5. helyen végzett. A focicsapatok közül a top tízbe még a Manchester United (9.) fért be, amely ezzel megelőzte az angol bajnokságot (10.) és az abban címvédő Liverpoolt (11.) is. A városi rivális City a 16. helyen zárt.
A Bajnokok Ligája-címvédő Bayern München a 28., a tavalyi döntős Paris Saint-Germain pedig csak a 45. helyet tudta elérni. A párizsiakat még az X Games extrémsport-sorozat is megelőzte, közvetlenül mögöttük pedig a rangsorba talán a legnagyobb meglepetésre bekerült tollaslabda-világbajnokság következik. Szintén meglepő számomra, hogy az igen előkelő 21. helyen végzett a WWE catch-sorozat, míg az asztalitenisz-világbajnokság a 25. pozíciót tudta megszerezni, bár utóbbi esetében az igen erős kínai jelenlét valószínűleg sokat nyomott a latban. Épphogy, de befért az ötvenes rangsorba a speciális olimpia is, amely a 49. helyet érte el, míg a paralimpia 36.-ként zárt.
A ranglistán találunk két eSport-sorozatot is: a League of Legends a 12., míg a Call of Duty League a 41. helyen végzett. További érdekesség, hogy amíg a Forma-1 a 14. lett, addig a téli olimpia a 6. helyen végzett. Őszintén szólva, nehezen hiszem el, hogy a szponzorokat jobban vonzaná egy téli olimpia, mint a világ vezető autósport-sorozata, de hát a lista készítői tudják, mi miért alakult így…
Az összesítést készítő SportsPro brit sportmarketing-vállalat és a közreműködő SponsorPulse kanadai adatfeldolgozó cég közlése szerint a ranglista összeállítása több hónapot vett igénybe, a végső rangsort pedig a világszerte felkért 250 000 ember kikérdezése alapján állították össze. A 13 és 64 év közötti válaszadókat többféle kritérium alapján kérdezték: elköteleződés, intenzitás, szenvedély, vonzódás, de ezek mellett az is szempont volt, hogy az illető mennyire vette fontolóra, hogy vásároljon a sportos márkákhoz kötődő, vagy általuk kínált termékeket, valamint az is, hogy mekkora támogatást volna hajlandó fölkínálni egy sporttermék számára egy szponzoráció keretében.
Alapvetően nem rossz a rangsor, de ha én állítottam volna össze ezt, akkor több helyen is egészen más sorrendet állapítottam volna meg. Nektek mi a véleményetek erről a ranglistáról?
1. Labdarúgó-világbajnokság
2. Nyári olimpia
3. NBA
4. Real Madrid
5. FC Barcelona
6. Téli olimpia
7. Labdarúgó Bajnokok Ligája
8. Labdarugó-Európa-bajnokság
9. Manchester United
10. Premier League
11. Liverpool
12. League of Legends
13. Női labdarúgó-világbajnokság
14. Forma-1
15. Los Angeles Lakers
16. Manchester City
17. La Liga
18. Juventus
19. NFL
20. Internazionale
21. WWE (catch)
22. AC Milan
23. Kosárlabda-világbajnokság
24. Série A
25. Asztalitenisz-világbajnokság
26. Chelsea
27. Chicago Bulls
28. FC Bayern München
29. Wimbledon
30. US Open
31. WTA
32. Ausztrál Open
33. Krikett-világkupa
34. Arsenal
35. ATP
36. Paralimpia
37. Bundesliga
38. IPL (krikett)
39. Atlético Madrid
40. UFC
41. Call of Duty League
42. New England Patriots
43. Roland Garros
44. X Games
45. PSG
46. Tollaslabda-világbajnokság
47. New York Yankees
48. Tour de France
49. Speciális olimpia
50. Green Bay Packers
#NeViseljMaszkot
Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum