Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Hamilton rekordbeállítása, Bottas elvérzése – az Eifel Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton rekordbeállítása, Bottas elvérzése – az Eifel Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton nyerte a Nürburgringen rendezett Forma-1-es Eifel Nagydíjat Max Verstappen és Daniel Ricciardo előtt. A versenyt az élről kezdő Valtteri Bottas műszaki hiba miatt kiesett, amellyel jó eséllyel eldőlt a világbajnoki cím sorsa. Az utolsó utáni pillanatban beugró Nico Hülkenberg bravúros pontszerzést mutatott be, mint ahogy Antonio Giovinazzi is, miközben Sebastian Vettel hozta a formáját, vagyis ismét nagyot hibázott, igaz, végül célba ért.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton beállította Schumacher rekordját

Az volt az F1 történetének első és minden bizonnyal utolsó Eifel Nagydíjának egyik legfőbb tétje, hogy Lewis Hamilton be tudja-e fogni a világbajnokságban aratott futamgyőzelmek számát tekintve Michael Schumachert. Hamilton a rajtnál kis híján Valtteri Bottas elé került, végül azonban a finn visszaverte a brit támadásait. Bottas azonban néhány kör múlva csúnyán elfékezte magát az egyes kanyarban, így csapattársa ezt kihasználva az élre került. Ezt követően Hamilton már nem is adta ki kezéből a vezetést és a győzelmet, amit ráadásul tovább erősített Bottas motorhiba miatti kiesése is. Ugyan a futam végéhez közeledve pályára küldött Biztonsági Autó miatt elveszett a csaknem tíz másodperces előnye, Hamilton azonban remekül indult újra és végül könnyedén megnyerte az Eifel Nagydíjat. Ezzel 91. F1-es sikerét ünnepelheti, amellyel befogta a hétszeres világbajnok Schumachert a futamgyőzelmek rangsorának élén. Bottas kiesése után arra is igen nagy pénzben lehet fogadni, hogy az idény végén a vb-címek számát tekintve is egyenlőségjelet lehet tenni kettejük közé.

A Renault első dobogója 2011 óta

Miközben Hamilton és a Mercedes folytatták az egyeduralkodást és a rekordok döntését, addig azért az ellenfelek között is akadnak olyanok, akik nagyon örülhetnek mai nürburgringi eredményüknek. Ez hatványozottan igaz a Renault-ra, amely Daniel Ricciardónak köszönhetően Nick Heidfeldnek a 2011-es Maláj Nagydíjon elért harmadik helyét követően ünnepelhet ismét dobogós eredményt – az ausztrál szintúgy a pódium legalsó fokára állhatott föl. Az ausztrál idén már három ízben volt negyedik (Brit, Belga és Toszkán GP), így igencsak kijárt neki egy dobogós helyezés. Mai teljesítménye alapján maximálisan megérdemelte a harmadik helyet még úgy is, hogy ehhez azért Bottas kiesése is kellett. Ez az eredmény azt is jelenti, hogy Cyril Abiteboulnak, a Renault csapatfőnökének egy korábban közte és Ricciardo között kötetett fogadás értelmében magára kell tetováltatnia valamit. “Úgy gondolom, ő választja ki a helyét és a méretét, de én választom ki a dizájnt” – jelentette ki Abiteboul a leintés után.

Hülkenberg pontszerzése

Kis túlzással bombaként robbant a hír szombat déltájban, amikor a Racing Point bejelentette, hogy Lance Stroll rosszullét miatt nem vesz részt az Eifel Nagydíjon. A gyomorrontással küszködő kanadai helyére villámgyorsan találni kellett valakit. Ez a valaki pedig nem más lett, mint az a Nico Hülkenberg, aki a silverstone-i duplázás alkalmával az ugyancsak egészségügyi okokból távolmaradó Sergio Pérezt helyettesítette. Igen kalandos volt a német szombat kora délutánja: állítása szerint éppen Kölnben kávézgatott egyik barátjával, amikor csörrent a telefonja, amelyen Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatvezetője kereste, hogy fölkérje az újabb beugrásra. A rózsaszín istállónak szerencséje volt, mivel Hülkenberg eleve kiment volna a Nürburgringre, hogy ott a német RTL-nek szakértsen. Így viszont az utolsó utáni pillanatokban elő kellett kapnia a sisakját, s rohamtempóban el kellett jutnia a pályára, hogy le ne csússzon az időmérőről. Végül az utolsó helyen zárta a kvalifikációt, amely a körülményeket ismerve várható volt, mint ahogy az is, hogy a versenyen nem a mezőny végén fog kullogni az erős autóval. Ez olyannyira így történt, hogy 12 helyet javítva a 8. pozícióban fejezte be a futamot, amivel kiérdemelte a nap versenyzője címet a szurkolóktól.

Grosjean és Giovinazzi is pontszerző

Nem csak Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg lehetnek elégedettek a gyengébb autót kormányzó pilóták közül ezen a hétvégén. Az eddig pont nélkül álló Antonio Giovinazzi azután, hogy az időmérő edzésen idei legjobb kvalis eredményét érte el, a futamon is lemásolta ezt – a 10. lett, így megszerezte első pontját 2020-ban. Előtte, a 9. helyen Romain Grosjean végzett, aki szintén nem jár gyakran a pontszerzők között, most azonban a 17. helyről startolva bekormányozta a Haast oda, amivel a gyengécske amerikai csapat és persze ő maga is elégedett lehet, különösen úgy, hogy a futam elején a Kimi Räikkönen kicsúszásakor a pályára csapódó sok kavics egyike eltalálta a mutatóujját, amely miatt állítása szerint erős fájdalmakkal kellett végigcsinálnia a versenyt. Le a kalappal!

NEGATÍVUMOK
Bottasnak annyi

Valtteri Bottas kedvező előjelekkel várhatta az Eifel Nagydíjat, hiszen a hétvége egyetlen szabadedzését és az időmérőt is megnyerte. A rajtnál Hamilton kis híján megelőzte, de akkor még vissza tudta verni csapattársa támadását. Pár körrel később azonban csúnyán elfékezte magát, így a brit elé került. Újabb pár körrel később még nagyobb katasztrófa érte: autója meghibásodott, így föladni kényszerült a versenyt. Mivel Hamilton megnyerte a futamot, ezzel jelen pillanatban kettejük között 69 pont a különbség a világbajnoki pontversenyben, ami hat futammal az idény zárása előtt ugyan nem ledolgozhatatlan, de egyre tekintélyesebb hátrány. Nagyon valószínű, hogy ez a futam döntötte el a 2020-as világbajnoki cím sorsát, bár afelől kétségünk eddig sem nagyon lehetett, hogy kihez kerül…

Vettel: Hosszú szezonzárás

Azt már az idény kezdete előtt sejthettük, hogy Sebastian Vettelnek ez az esztendő nem lesz egy diadalmenet, hiszen távozik a Ferraritól, amellyel tavaly óta megromlott a viszonya. A négyszeres világbajnok nem is okozott csalódást, hiszen idén is hozza már tavaly megjelent hibázgatós, odanemfigyelős formáját, amellett, hogy autója eleve nagyon rossz. Ma is bemutatott egy piruettet az egyes kanyar bukóterében, ami egy világbajnok pilótától amatőr hibának számít – hasonlót inkább Antonio Giovinazzitól és Romain Grosjeantól szoktunk meg. Hat futam van még hátra, Vettel számára hosszú lesz még a levezetés piros overálban…

Kockázatos ősszel versenyt rendezni a Nürburgringen

Alighanem minden idők leghidegebb Forma-1-es futamaként vonul be a történelembe a mai, mindössze 8 Celsius-fokos léghőmérséklet mellett megrendezett Eifel Nagydíj, amely nevét a Nürburgring körül elterülő hegységről kapta. A helynek sajátos mikroklímája van, amely nyáron is sok esetben eredményezett hűvös, esős időt a versenyhétvégére. Ez alapján biztosak lehettünk benne, hogy egy október közepi hétvégén még rosszabb lesz a helyzet, s ez a félelem be is vált, különösen pénteken, amikor az eső és a köd miatt egyik szabadedzést sem lehetett megtartani, mivel a mentőhelikopter nem tudott volna fölszállni a pályáról. Szerencsére szombaton és vasárnap ugyan maradt a hideg, de legalább az eső és a köd elszállt. A mai futamon ugyan szemerkélt némi égi áldás, de az nem befolyásolta számottevően a verseny alakulását. Ennek ellenére kiderült, hogy nem szerencsés ősszel egy olyan helyen futamot rendezni, ahol az időjárás jó eséllyel igen hűvös, ködös, s már-már télies arcát fogja mutatni. Nyilván kevés idő állt rendelkezésre a tengerentúli és ázsiai futamok kiesésével a versenynaptárban keletkezett lyukak legalább részleges betömésére, de lehet, hogy érdemesebb lett volna egy melegebb éghajlatú helyszínt találni. Most már mindegy. Bízzunk benne, hogy két hét múlva, Portugáliában kellemesebb klíma fogadja majd a száguldó cirkusz mezőnyét és persze a közönséget is.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Top
%d bloggers like this: