Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Egy futam három rajttal – a Toszkán Nagydíj legfőbb tanulságai

Egy futam három rajttal – a Toszkán Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Toszkán Nagydíjat Valtteri Bottas és az élete első dobogós eredményét elérő Alexander Albon előtt. Rég nem láthattunk olyan flúgos futamot a száguldó cirkuszban, mint ami ma összejött. Emberemlékezet óta nem volt olyan, hogy egy futamot kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval, s arra sem az elmúlt hetekben került sor legutóbb, hogy a mezőny majdnem fele kiesett. Ennek köszönhetően George Russell kis híján pontot szerzett, ami ugyan végül nem sikerült, de teljesítménye bíztató a jövőre nézve. Ellenben Valtteri Bottas rendesen elszúrta a futamot, így lassan elköszönhet az alapból igen halovány világbajnoki álmoktól. A Ferrari kettős pontszerzést ért el – a maranellóiak már ennek is örülhetnek 1000. futamukon.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Albon első dobogója

Felemás hétvégét tudhat maga mögött a Red Bull. A csapat első számú pilótája, Max Verstappen a rajt előtti percekben motorproblémákra panaszkodott. Végül el tudott indulni, de nem tudott versenytempót diktálni, így talán megváltásként érhette az, hogy belekeveredett az első körben történt balesetbe. Alexander Albon ellenben versenyben maradt, megúszta a törést-zúzást, így a második újraindítást követően a 2. helyért csatázhatott Valtteri Bottasszal, igaz, tempója végül nem bizonyult elegendőnek, hogy ténylegesen támadja a finnt. Így is megszerezte azonban a 3. helyezést, ezzel pedig megvan élete első Forma-1-es dobogója. Úgy kellett ez a thai-brit számára, mint egy falat kenyér, hiszen az elmúlt hetekben rendre kritizálhattam gyengélkedése miatt, s már sokan másokhoz hasonlóan én is fölvetettem annak lehetőségét, hogy jövőre nem a Red Bullban fog versenyezni. A szürke felhők ugyan még nem oszlottak el, de Albon mai teljesítményével megmutatta csapatának, hogy igenis lehet rá számítani.

Räikkönen szerencséje

A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen úgy vághatott neki a mugellói hétvégének, hogy még nem volt egyetlen árva pontocskája sem a pontversenyben. Az Alfa Romeo rutinos pilótája a mai futamba sem úgy kezdett bele, hogy odaérhet a top tízbe. Végül azonban Fortuna megfogta a kezét, nem is egyszer. Először a biztonsági autós újraindítást követően a célegyenesben bekövetkezett, és az első piros zászlót eredményező tömegbalesetből maradt ki épphogy, majd a második versenymegszakítás során elkövetett bokszutcai hibája miatt 5 másodperces időbüntetést kapott, ami miatt úgy nézett ki, hogy végül nem fog pontot szerezni, hiába lesz a pályán az első tíz befutó között. A szerencse azonban ismét Kimi mellé állt, aki végül a pályán a 8., papíron pedig a 9. lett, vagyis 2 pontot tehetett zsebre, amivel be is fogta az összetettben csapattársát, Antonio Giovinazzit, aki az említett tömegbaleset egyik előidézője volt.

Ferrari: 5 pont, de már ennek is örülni kell

Komoly meglepetést okozott a szombati időmérőn Charles Leclerc, aki a hétről hétre egyre gyengébb Ferrarival az ötödik helyet csípte meg. Aztán a mai rajtnál megelőzte a két Red Bullt, s a harmadik pozícióban haladhatott, azonban a Ferrari versenytempója továbbra sem elég ahhoz, hogy tartani tudja a lépést a Racing Pointokkal, a Renault-kal, a McLarenekkel, az Alpha Taurikkal, de még a Haasokkal és az Alfa Romeókkal sem. Vettel szokásához híven a középmezőnyből rajtolt, s az utolsó helyet foglalta el a 9. körben bekövetkezett balesetnél, aminek köszönhetően versenyben maradt. Végül Leclerc a 8., Vettel a 10. lett, vagyis 5 pontot sikerül hozniuk a konyhára. Ez normál viszonyok között katasztrófa lenne, pláne az 1000. versenyen, de idén komoly sikernek számít. Vajon lesz még ennél jobb hétvégéjük 2020-ban?

Russell alig maradt le a pontszerzésről

A Forma-1-ben tavaly bemutatkozott George Russell eddigi 29 futama során nem tudott pontot szerezni. Mivel kimaradt a nagy balesetekből, így a végén reális esélye nyílt arra, hogy a 30. versenyen szerezze meg első F1-es pontját, főleg azután, hogy önerőből megelőzte Romain Grosjeant, akinek autója egyébként némileg megsérült a futam elején, így valószínűleg nem volt 100%-os állapotban. Ettől függetlenül Russell majdnem csodát tett a hét elején teljes vezetőváltáson átesett Williamsszel, azonban Kimi Räikkönen megnyomta a végét, így öt másodpercnél nagyobb különbséget tudott kiautózni a fiatal brittel szemben, ezáltal időbüntetéséből ő már nem tudott profitálni, s maradt a 11. Ennek ellenére megmutatta, hogy nem véletlenül van itt a Forma-1-ben, s megérdemelné, hogy egy versenyképesebb csapatban is kipróbálhassa magát.

NEGATÍVUMOK
Bottas balesetet idézett elő, majd elszúrta a futamot

Valtteri Bottas hibátlan mérleggel érkezett az időmérő edzésre, hiszen mindhárom szabadedzés az övé lett. A kvalifikáción azonban Esteban Ocon hibája, s az emiatt elrendelt sárga zászló következtében lemaradt a pole pozícióról. A mai rajtnál megelőzte a kissé beragadó Hamiltont, majd egy ideig tartotta vezető pozícióját, azonban a két piros zászló által előidézett bokszutcai kavarodás eredményeképpen ismét csapattársa mögött találta magát, az utolsó körökben pedig egy darabig még a második helyért is aggódhatott, mert Albon nagyon megközelítette. Végül visszaverte a támadást, így 18 ponttal gazdagodott, ám mivel Hamilton 26 egységet szerzett, ezért a vb-pontversenyben ismét nőtt az amúgy sem kicsi hátránya a brittel szemben. Meg kell említeni a finnel kapcsolatban még azt is, hogy a 9. körben, közvetlenül a Biztonsági Autó távozása után bekövetkezett tömegbalesetet közvetve ő idézte elő, mert rettentően sokáig föltartotta a mezőnyt, ami a hátul lévőket olyannyira fölidegesítette, hogy végül Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi, Carlos Sainz és Kevin Magnussen összeütköztek egymással nem kicsi tempónál. Többen a rádióban panaszkodtak is Bottasra, de cselekedete teljesen szabályos volt, hiszen a célvonalig ő diktálja a tempót a biztonsági autós fázis végén.

Verstappen újabb betlije

Max Verstappenre rájár a rúd mostanában. Egy hete Monzában és ma Mugellóban is kiesett. Autójának problémái adódtak a rajt előtti percekben, így már az is csoda volt, hogy el tudott indulni. A start aztán nem volt sikeres és hosszúéletű sem számára, mert belekeveredett a pár kanyarral később történt balesetbe, ezáltal újabb értékes pontokat hullajtott, s lassan az összetett 2. helyéről is letehet Valtteri Bottasszal szemben. Mondom ezt annak dacára, hogy hátránya 25 pont, vagyis egy futamgyőzelem a finn mögött. Föl kell pörögnie, ha szeretné legalább a 2. helyet megcsípni az év végén.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum

Top
%d bloggers like this: