Lewis Hamilton győzelmét hozta a Forma-1 idei hatodik versenye, a Spanyol Nagydíj. A Mercedes brit pilótája utolérhetetlen volt Barcelonában, így visszavágott Max Verstappennek a múlt heti hazai vereségért. A hollandnak ezúttal be kellett érnie a második hellyel, míg a rajtnál nagyot rontó Valtteri Bottas futott be harmadikként. A Ferrari vesszőfutása tovább folytatódik: ugyan Vettel hetedik lett, Charles Leclerc azonban kiesett. Nagyon visszaesett silverstone-i remekléséhez képest a Renault, miközben az Alpha Tauri meglepően versenyképes volt. A Spanyol Nagydíj legfőbb pozitívumait és negatívumait szedtem össze a semleges néző szemszögéből.
HIRDETÉS
POZITÍVUMOK
Hamilton, a nyugodt erő
Pole szombaton, győzelem vasárnap – ennél többet aligha kell hozzáfűzni Lewis Hamilton barcelonai hétvégéjéhez. A brit rajt-cél győzelmet aratott, aminek értékéből az sem vesz el, hogy a Circuit de Catalunyán igen nehéz előzni. Az érinthetetlen címvédő a hatodik versenyen már a negyedik győzelmét aratta idén, és zsinórban negyedszer győzött Spanyolországban. A mai volt a 156. dobogós eredménye az F1-ben, amivel csúcstartóvá vált, s most már négyre van attól, hogy megdöntse Michael Schumacher futamgyőzelmekre vonatkozó 91-es rekordját. Nagy pénzben lehet rá fogadni, hogy ez még idén megtörténik.
Verstappen befurakodott a két Mercedes közé
Ismét volt egy pilóta, aki képes volt fölvenni a ritmust és a tempót a Mercedesekkel. Ő ki más is lehetne, mint Max Verstappen. A Red Bull hollandja remekül rajtolt, megelőze a beragadó Valtteri Bottast, akinek aztán nem is adta vissza a második helyet. Verstappennek a verseny első etapjában gondjai voltak a gumijaival, de aztán a közepes keverékű Pirellikre váltva nyugodt futama volt. Ennél többet nem is remélhetett ezen a napon.
A büntetés ellenére tovább szárnyal a Racing Point
Lance Stroll a 4., a visszatérő Sergio Pérez pedig az 5. helyen fejezte be a Spanyol Nagydíjat. Ez azt jelenti, hogy a Racing Point 22 pontot szerzett, amivel túlszárnyalta a 70. Évforduló Nagydíja előtt kapott pontlevonást, amely 15 egységébe került a rózsaszín istállónak. A Racing Point a mai verseny után a harmadik a konstruktőrök pontversenyében. Ez aztán szép teljesítmény!
Kifizetődött Vettel egykiállásos stratégiája
A Ferrari esetében most már abszolút semmi hírértéke nincsen annak, hogy idei autói pokoli gyengére sikeredtek. A szabályváltozások miatt gyakorlatilag a maranellóiaké a leggyengébb erőforrás 2020-ban, így a csapat számára továbbra sem a futamgyőzelem, hanem a pontszerzés a legfőbb cél. Ezidáig Charles Leclerc szállította a pontokat, azonban ő ma kiesett, mivel megforgását követően a mezőny végére csúszott vissza, ahonnan már nem volt esélye az első tízbe kerülni. Sebastian Vettel ellenben a Magyar Nagydíjon elért 6. helye után ezúttal 7. lett, ami idei második legjobb eredményének számít – nem gondoltuk volna a szezon előtt, hogy hat futam így fog festeni a négyszeres világbajnok eredménysora. Vettel annak köszönheti az esetében erősnek számító pontszerzést, hogy bevállalta az egy bokszkiállásra épülő taktikát, s a verseny jelentős részét a kemény abroncsokkal teljesítette. Így jöhetett össze, hogy a 11. helyről rajtoló német végül 7. lett, igaz, a végére nagyon elkopott kerekei miatt fönnállt annak veszélye, hogy nem is szerez pontot. Ettől függetlenül Vettel utolsó ferraris éve továbbra is igen rosszul alakul, ráadásul mai rádióüzenetein érződött, hogy nincs jó viszonyban a csapattal.
NEGATÍVUMOK
A Renault jelentős visszaesése
A Renault pont nélkül távozhat Barcelonából, ami annak függvényében, hogy Silverstone-ban mindkét versenyen igen jól szerepelt, komol csalódás. Az egész hétvégén hiányzott az erő az autókból. Daniel Ricciardo a 11., Esteban Ocon pedig a 13. helyen ért célba. Ez a nullázás még sokba fog kerülni a franciáknak, akik pedig reaális célként tekintenek arra, hogy a Racing Point-McLaren-Ferrari hármassal megküzdjenek a csapat-vb 3. helyéért.
Bottas ismét pontokat hullajtott
Valtteri Bottas hétvégéről hétvégére távolabb kerül a hőn áhított világbajnoki címtől. A finn csúnyán beragadt a rajtnál, így az első kanyart követően rögtön visszacsúszott a 4. helyre. Lance Strollt gyorsan vissza tudta előzni, Verstappennel szemben azonban nem volt esélye. Harmadik lett, így újabb 10 ponttal immár 43-ra nőtt Hamiltonnal szembeni hátránya, s most már Verstappen is megelőzi hat ponttal.
A Haas továbbra is messze van
Egyre értelmetlenebbnek látszik a Haas jelenléte a Forma-1-ben. Az amerikai alakulat már tavaly is harmatgyengén szerepelt, s úgy tűnik, 2020 sem hozza meg a várva várt áttörést. Éppen ellenkezőleg, már az Alfa Romeo és a Williams is versenyképesebbnek tűnik a Haasnál, holott a korábbi futamokon még általában lepipálta ezt a két istállót. Amíg Kevin Magnussen a 15. lett, addig Romain Grosjeant a 19. helyen intette le a kockás zászló, amivel a pályán az utolsó lett. Finoman szólva is nehéz az amerikaiak helyzete.
Ez volt a Spanyol Nagydíj értékelése. Most kettő hetes szünet következik a Forma-1-ben, a következő versenyt ugyanis augusztus 30-án rendezik, amikor Spa-Francorchamps-ban a Belga Nagydíjra kerül sor.
#NeViseljMaszkot
Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum