Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Hazai Pálya > Hamilton-uralom, Verstappen-szerencse, McLaren-kudarc – a Magyar Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton-uralom, Verstappen-szerencse, McLaren-kudarc – a Magyar Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton győzelmével zárult a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj. A brit nyolcadszor győzött nálunk, ami rekordbeállítás. Max Verstappen második lett, miután a rajt előtt, a bokszutcából kivezető körén falnak vágta Red Bullját, majd az utolsó körökben Valtteri Bottas szorongatta. A Ferrarinál ezúttal fordult a kocka: Vettel szerepelt jobban, Charles Leclerc pedig szenvedett. Csalódást keltett a McLaren, mint ahogy a szombati remeklés után a Williams is. A Magyar Nagydíj legfőbb pozitív és negatív történéseinek összefoglalója következik.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton ismét érinthetetlen volt

Lewis Hamilton abban a tudatban érkezett a Hungaroringre, hogy amennyiben megnyeri a mai Magyar Nagydíjat, akkor beállítja Michael Schumacher rekordját – a hétszeres világbajnok nyolc alkalommal tudta megnyerni ugyanazt a nagydíjat, név szerint a Francia GP-t. A címvédő brit hét mogyoródi győzelemmel rendelkezett – ma délutánig. Az élről rajtolt és mivel a Hungaroringen nehéz előzni, miközben övé a leggyorsabb autó, ezért nem is volt kérdéses, hogy nyolcadjára is megnyeri a versenyt. Sikere akkor forgott a legnagyobb “veszélyben”, amikor pár körrel a leintés előtt bejött a bokszba kereket cserélni, hogy megszerezhesse a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is. Ekkor megtörténhetett volna az, hogy a csapat nagyon elrontja a cserét, s Hamilton elbukhatja 25 másodperc körüli előnyét Max Verstappennel szemben, de ez persze nem következett be, bár a bal hátsó abroncs fölrakásával adódott egy apró gond. Hamilton simán nyert, így a Stájer Nagydíj után megvan az idei második futamgyőzelme. Azután, hogy tegnap élete 90. rajtelsőségét szerezte, ma a 86. versenysikert aratta, vagyis egyre közelebb kerül Michael Schumacher egy másik rekordjának, a 91 futamgyőzelemnek a beállításához is. Ha minden így folytatódik, ez akár még idén megtörténhet.

Verstappen: A falból a dobogóra

Egy igen meghökkentő esemény borzolta a kedélyeket közel fél órával a Magyar Nagydíj rajtja előtt. Max Verstappen éppen a kivezető körét teljesítette Red Bulljával, azonban az agresszív gumimelegítés miatt a 12-es kanyarban a falnak vezette gépjárművét, amelynek a komplett orr-részét le kellett bontani a start előtti percekben. Abban az esetben, ha még öt perccel a felvezető kör kezdete előtt is dolgoztak volna a kocsin, akkor a holland a mezőny végéről indulhatott volna, ám mivel ezt sikerült elkerülni, így megőrizhette rajtpozícióját. Remekül startolt és hamar ott találta magát a második helyen. A Red Bull nagyon jó tempót tudott diktálni, persze Hamilton ellen nem volt sansza. Az utolsó körökben Valtteri Bottas alaposan megközelítette Verstappent, ám a hollandnak végül sikerült megőriznie a 2. helyezést, ezáltal értékes pontokat vett el a finntől és a Mercedestől is.

Stroll negyedik helye

Most már abszolút nem csodálkozhatunk a Racing Point teljesítményén. Lance Stroll a harmadik helyről indulhatott, végül a negyedikként ért célba. Viszonylag eseménytelen versenye volt neki is, nem igazán láthattuk menet közben. Ugyan jelenleg is zajlanak a vizsgálódások a Racing Point idei autói körül a Mercedes-hasonlóság miatt, de ettől függetlenül a kanadai remek eredménye előtt érdemes megemelnünk kalapunkat, hiszen ehhez azért ő is kellett, az autó nem minden.

Magnussen szerencséje

A rajtra fölszáradó pályán került sor, így mindenki nedves körülményekhez illeszkedő gumikkal startolt. A 20 versenyzőből 19-en az ún. köztes (száradó pályákra való) esőgumikkal indultak el, 1 pilóta pedig esőgumival. Ő volt Kevin Magnussen, aki lassan évek óta csak szenved a Haas-Ferrarival. Eleinte azt gondolhattuk, hogy a dán és versenymérnöke alaposan elszámították magukat, hiszen a rajt előtt már nyilvánvaló volt, hogy nem lesz egy darabig újabb eső, így a pálya tovább fog száradni. Magnussen éppen ezért egy ritkán látható dolgot tett: a felvezető kör végén behajtott a bokszba, hogy szárazpályás abroncsokra váltson. Ez a taktikai húzás megadta annak esélyét, hogy amennyiben nem jön meg az eső, akkor Magnussen helyzeti előnybe kerülhet a legtöbb riválissal szemben, akiknek verseny közben kellett száraz gumikra váltaniuk. Mivel eső nem, csak apró szitálás volt a futam alatt, így a dán és a Haas húzása bevált – Kevin Magnussen lényegében az egész futamon pontszerző helyen autózott, végül kilencedik lett, ezzel megszerezte saját maga és csapata idei első pontjait. Egy darabig csapattársa, Romain Grosjean is a pontszerzők között érezhette magát, ő azonban végül csak a 15. lett. Jó kérdés, hogy a továbbra is eléggé versenyképtelen Haas teljesen száraz körülmények között mire lehet képes a folytatásban, de van egy olyan gyanúm, hogy nem sokkal fog gyarapodni a ma megszerzett kettő pont a csapat neve mellett…

NEGATÍVUMOK
Ferrari: Maradt a szenvedés

Bár már a februári tesztek során is azt hangoztatták a Ferrarinál, hogy nem várnak sokat az idei autótól a szezon kezdeti fázisában, de az eleve nem nagy várakozásokat is alaposan alulmúló szezonkezdet miatt már a Stájer Nagydíjon bevetették a maranellóiak azokat a fejlesztéseket, amelyeket eredetileg Mogyoródon terveztek élesben kipróbálni. A második ausztriai versenyen három kanyarig tartott a történet az olaszok számára a Leclerc-Vettel balesetnek köszönhetően. Ma szerencsére mindkét autó célba ért, de az eredmények ezúttal sem adnak okot az örömre. Vettel idei legjobb eredményét produkálva az 5. lett, Charles Leclerc viszont csak a 11. lett, miután jövő évi csapattársa, Carlos Sainz az utolsó körökben meg tudta előzni. Egy szó mint száz, a Ferrari továbbra is borzalmasan teljesít, és lassan (pláne úgy, hogy nem tudni, hány futam van még hátra a szezonból) el is dobhatja 2020-at, és elkezdhet koncentrálni a 2021-es fejlesztésekre.

A McLaren és a Williams visszaesése

A csapatok közül nem csak a Racing Point, hanem a McLaren is meglepően jó szezonkezdetet könyvelhetett el, miután Lando Norris az Osztrák Nagydíjon harmadik lett, majd a Stájer GP-n is remekül szerepelt. A Magyar Nagydíj sem a brit, sem Carlos Sainz Jr. számára nem volt egy hatalmas sikertörténet: a spanyol csak az utolsó körökben tudta megelőzni a még pontszerzést érő 10. helyért folytatott csatában a szenvedő Leclerc-t, miközben Norris mindössze a 14. helyen ért célba. Nem feküdt a Hungaroring a két narancssárga versenygépnek, mint ahogy a körülmények sem kedveztek a wokingi csapat számára. Kíváncsian várom, hogy a hazai futamokon mire lesznek képesek.

Számomra szintén kisebb csalódást okozott a Williams mai teljesítménye azután, hogy a tegnapi időmérőn hosszú idő után először mindkét pilótának sikerült bejutnia a második szakaszba. Ebben persze szerepet játszhattak az esős körülmények is, de az már látszik, hogy a tavaly a mezőny végén kullogó grove-i alakulat idei autói lényegesen jobbak, abszolút föl tudják venni a versenyt a középmezőnnyel, ami tavaly nem ment. Ehhez képest a mai futamon Nicholas Latifi egy ütközés következtében igen korán mehetett ki a bokszba új kerekekért, majd azokkal sem tudott jó tempót menni, így 3 kör hátrányban ért célba. George Russell szintén gyegén teljesített, végül Latifit megelőzve a 18. lett. Csupán a futam egyetlen kiesőjét, Pierre Gaslyt tudták megelőzni a végelszámolásnál. Meglátjuk, tudnak-e tovább javulni a silverstone-i dupla futamon.

Ez volt a Magyar Nagydíj értékelése. Most kettő hét szünet következik, majd augusztus 2-án a Brit Nagydíjjal folytatódik a 2020-as Forma-1-es idény.

#NeViseljMaszkot

Nem akarsz lemaradni a hasonló cikkekről? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: f1vilag.hu

Top
%d bloggers like this: