A Mercedes realista volt, a Ferrari megint megijedt – az Orosz Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton augusztus eleje, a Magyar Nagydíj után nyert ismét Forma-1-es futamot az Orosz Nagydíjon. Győzelméhez kellett a jobb gumitaktika, de még inkább egy biztonsági autós fázis, ami ráadásul részben éppen Sebastian Vettel kiesése miatt következett be. A Ferrari – amely az elmúlt három versenyt megnyerte – ezúttal be kellett érje Charles Leclerc harmadik helyével, mivel a második pozíciót Valtteri Bottas szerezte meg a másik Mercedesszel. A Ferrarinál ismét megmutatkoztak annak jelei, hogy Leclerc és Vettel között kezd egyre feszültebbé válni a viszony, ami a későbbiekben még bőven okozhat fejtörést a maranellóiaknak.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
A Mercedes visszatért a siker útjára

Minden bizonnyal nem arról álmodtak a Mercedesnél a nyári szünetben, hogy az azt követő negyedik futamig kell majd várniuk az újabb győzelemre. Ez végül mégis így történt, de ahhoz, hogy Szocsiban szakadjon meg a Mogyoród óta tartó nyeretlenség, kellett azért nem elhanyagolható mértékű szerencse is. A két ezüstnyilas autó a második sorból rajtolhatott, és egyik sem kezdte jól a versenyt, hiszen Hamiltont Vettel, Bottast pedig Carlos Sainz gyorsulta le az első métereken. Jó húsz körön keresztül nem is tudtak följebb kapaszkodni, azonban a Ferrarival szemben eltérő gumitaktika (az olaszok a lágy, a németek viszont a többet bíró közepes gumikon rajtoltak), valamint a részben Sebastian Vettel kiesése miatt pályára küldött Biztonsági Autó alatti kerékcserék meghozták a negyedik oroszországi és az idei nyolcadik kettős győzelmet. Ugyan Charles Leclerc az újraindítás után kitartóan üldözte Bottast, de végül nem tudta komolyabban támadni a finnt, aki a második lett Hamilton mögött, aki a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is begyűjtötte, vagyis a maximális 26 egységgel fejezte be a hétvégét, amivel komoly lépést tett a hatodik világbajnoki cím felé.

Albon messziről zárkózott föl

Alexander Albonnak, a Red Bull thai pilótájának rosszul alakult a hétvége jelentős része, hiszen autójában motort kellett cserélni, így csak a bokszutcából vághatott neki a futamnak. A verseny első felében úgy tűnt, nem lesz sansza erős pontszerzésre, azonban a Biztonsági Autó-fázis neki is meghozta az áttörést, s végül csapattársa, Max Verstappen mögött az ötödik lett. Mai teljesítményével rászolgálna arra, hogy jövőre végleg megkapja a Red Bull második számú autóját, amelyet a nyári szünetben kapott meg.

Magnussen és Pérez szép futama

Sergio Pérez összekapta magát a nyári szünet óta. Az elmúlt négy versenyen három alkalommal is pontszerző helyen zárt. Belgiumban 6., Olaszországban és ma, Oroszországban pedig egyaránt 7. lett. Szocsiban a 11. rajtkockából indulhatott, azonban a Racing Point autója brilliánsan működött az első szektorban, s ennek nagy szerepe volt abban, hogy a mexikói hat pontot tehetett zsebre. Kevin Magnussen Németország óta nem végzett a top 10-ben, ma azonban a 13. helyről indulva a 9. lett, így megmentette csapata, a gyenge idényt futó, s nemrég főszponzorától is megváló Haas becsületét.

NEGATÍVUMOK
Rosszul működött a Ferrari-gépezet

A Scuderia uralta az elmúlt három futamot, ráadásul egy hete Szingapúrban kettős győzelmet aratott. Ma azonban visszaesett arra a szintre, ahol a nyári szünet előtt volt. A Ferrarit sok támadás érte amiatt, hogy Szingapúrban az idén egyértelműen gyengébben teljesítő Sebastian Vettelt hozta győztes helyzetbe taktikájával. Ma – talán emiatt is – próbált Charles Leclercnek kedvezni, akit azután, hogy Vettel lerajtolt, megpróbáltak visszahelyezni a német elé, aki viszont a pályán nem volt hajlandó elengedni monacói csapattársát, aki Szingapúrhoz hasonlóan panaszkodott is a rádióban, hogy “nem ebben maradtunk”. Leclercet előbb hívták ki kerékcserére, aminek köszönhetően Vettel elé is került, ám a német mindössze egy körrel később műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, amit a pálya egy olyan pontján tett meg, ami miatt be kellett küldeni a Biztonsági Autót. Ez a szituáció pedig elvette Leclerctől az újabb győzelem lehetőségét, mivel a Mercedesek a Biztonsági Autó alatt hajtottak be a bokszba, így megelőzték a maranellóiak fiatal tehetségét. A Scuderia tehát lényegében saját kezéből engedte ki a győzelmet, Leclerc ugyanis csak a 3. lett.

Ricciardo az elvárásokat alulmúlóan szerepelt

A Renault ausztrálja a 10. helyről startolt, azonban rögtön a rajt után bajba került, mivel ütközött Romain Grosjeannal. Utóbbi ki is esett, Daniel Ricciardónak pedig a bokszba kellett mennie, mivel az ő autója is megsérült. Később ez a sérülés végzetesnek bizonyult, mivel Ricciardónak föl kellett adnia a futamot. Az elmúlt hat versenyen csupán egyszer, Olaszországban tudott pontot szerezni, akkor a 4. lett. Ez bizony édeskevés a francia istálló első számú versenyzőjétől…

A Williams egyre nevetségesebb

Négy másodperc – Robert Kubica ennyit kapott a leggyorsabb pilótáktól az edzéseken. Ez bizony már ciki. A futam ugyancsak katasztrófálisan alakult a brit istálló számára, hiszen George Russell a 29. körben a falban kötött ki, a lengyel pedig egy körrel később a bokszba hajtott, hogy föladja a viadalt. A Williams teljesen leszerepelt, talán idén eddig a leginkább.

A Forma-1 következő versenyére a japán Szuzukában kerül sor október 13-án. Arról a futamról is le fogom írni a véleményemet itt a Sportudvaron.

Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Leave a Reply