A Ferrari megtörte Vettel nyeretlenségét – a Szingapúri Nagydíj legfőbb tanulságai

Sebastian Vettel a tavalyi Belga Nagydíj után újból futamot tudott nyerni a Forma-1-ben, igaz, nem teljesen önerőből, hiszen sikeréhez kellett a Ferrari érthetetlenül a németet előnybe hozó taktikája is. A pole-ból rajtoló és az elmúlt két versenyt megnyerő, ezáltal Vettelt a világbajnokságban megelőző Charles Leclerc lett a második, míg Max Verstappen a harmadik. A Mercedes hosszú idő után először zárt dobogó nélkül versenyt.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Ferrari 1-2 több mint kettő év után újra

Az előzetes esélylatolgatások inkább a Mercedes győzelmét jósolták a Szingapúri Nagydíjra, s a pénteki edzések alapján még úgy is tűnt, hogy a Hungaroring óta nyeretlen ezüst nyilak visszatérhetnek az élre. Charles Leclerc azonban szombaton ezt másképp gondolta, s végül viszonylag simán megnyerte az időmérő edzést, így zsinórban harmadszor indulhatott az élről, míg Vettel a harmadik helyet szerezte meg. A futamon Vettel bokszutcai taktikája jobban alakult (erről lentebb későn), így ő lett a győztes, Leclerc pedig a második. A maranellóiak a 2017-es Magyar Nagydíj után arattak ismét kettős győzelmet, s ők lettek az első csapat, amelynek Szingapúrban sikerült ez az éjszakai futam 11 éve íródó történetében. A futam utáni interjúkban mindkét pilóta örömének adott hangot a kettős győzelem miatt, persze a sorrenddel nem voltak elégedettek mindketten…

Verstappen megvédte a dobogót

A Ferrarihoz hasonlóan a Red Bull sem várt nagyon sokat a hétvégétől, legfeljebb egy dobogós helyezést láttak elérhetőnek az osztrákok. Végül ez össze is jött, de ami miatt mégiscsak igazán boldogok lehetnek, hogy a két Mercedest megelőzték Max Verstappennek köszönhetően. A hollandnak az utolsó körökben védekeznie kellett Lewis Hamiltonnal szemben az elkopott gumikon, de végül nem ismétlődőtt meg a mogyoródi fiaskó, amikor három körrel a leintés előtt, ráadásul vezető helyről bukta el a csatát a világbajnokkal szemben az abroncsok miatt. Ennek függvényében elégedett lehet a fiatal németalföldi pilóta mai eredményével, még akkor is, ha Charles Leclerc pontszámban beérte és megelőzte őt az összetettben.

Giovinazzi bebiztosíthatta helyét 2020-ra

Egy ideje már keringenek azok a pletykák Forma-1-es berkekben, hogy az Alfa Romeo nincs igazán megelégedve hazai versenyzője, Antonio Giovinazzi teljesítményével. Az olasz jócskán elmarad csapattársától, Kimi Räikkönentől a pontversenyben, így most már muszáj valamit mutatnia, ha jövőre is F1-es ülést szeretne magának. A mai versenyen elért tizedik helyezése az ő szintjén remek eredménynek számít még annak ellenére is, hogy ez lehetett volna jobb is. Jó eséllyel meggyőzheti az Alfa Romeo vezetőit arról, hogy érdemes adni még egy esélyt neki a rutinos csapattárs mellett.

NEGATÍVUMOK
A Ferrari érthetetlen taktikája

Az elmúlt kettő hétvégét követően egyre többen kezdtek arról beszélni, hogy a Ferrarinak ideje lenne átgondolnia a csapatsorrendet, s végre valahára Vettel helyett Charles Leclercet előnyben részesíteni az egyéni pontverseny harmadik helyéért folytatott küzdelemben. A monacói gyakorlatilag az év eddig eltelt részében végig jobban teljesített négyszeres világbajnok csapattársánál, ami a legutóbbi kettő versenyen csúcsosodott ki, kettő olyan pályán, ahol mindkét Ferrari kiemelkedett a mezőnyből a nagy motorerőnek köszönhetően, de valamiért rendre Leclerc bizonyult jobbnak. Mattia Binotto csapatfőnök sok kérdést kapott az újságíróktól azt illetően, hogy ha nem lesz szabad a gazda, akkor ki lesz a Jupiter. Kissé homályos nyilatkozataiból azt lehetett leszűrni, hogy csapattársának sokkal jobb eredménysora ellenére továbbra is Vettelt tekintik első számú versenyzőnek. Ez pedig ma be is bizonyosodott. Vettelt egy körrel hamarabb hívták ki kerékcserére, mint Leclercet, így – hiába lett hibátlan a monacói kiállása – a német meg tudta előzni csapattársát. Leclerc már futam közben éreztette bosszankodását a rádióban az új helyzet miatt, azonban ahogy az a Ferrarinál ilyenkor lenni szokott, burkolt csapatutasítás keretében megtiltották a monacói számára Vettel támadását. Ez abból a szempontból teljesen érthető, hogy szerettek volna kettős győzelmet aratni, de a világbajnokság és az idei teljesítmény szempontjából egyértelműen Leclercnek járt volna az első számú pilóta pozíciója. Úgy tűnik, a több futamgyőzelem és a több pole pozíció (ebből most már a monacóinak van a legtöbb idén a teljes mezőnyt tekintve) önmagában még kevés ehhez…

Dühönghet a Mercedes

Amikor Charles Leclerc a 20. körben kiállt a kerékcseréjére, a csapat arra utasította az őt utolérő Lewis Hamiltont, hogy csinálja az ellenkezőjét annak, amit a monacói, vagyis menjen tovább. Valtteri Bottast a 22. körben hívták ki a bokszba, aminek az lett az eredménye, hogy még Max Verstappennel szemben is nagy hátrányt szedett össze. A Mercedes kockáztatni kezdett, elhúzták Hamilton etapját abban reménykedve, hogy Biztonsági Autó vagy Virtuális Biztonsági Autó esetén kisebb időveszteséggel letudhatják a bokszkiállást. A tempó terén a zászló nem a brit pilótának állt, de az a kezükre játszott, hogy Vettel és Leclerc utolérte az akkoriban 5. helyezett Lance Strollt, aki az ellentétes gumistratégia miatt akkor még nem állt ki kereket cserélni. Bottast a 25. körben arra kérte James Vowles, a Mercedes stratégája, hogy tartsa fel a 10. helyezett Alexander Albont, ezzel biztosítva, hogy nem előzik meg Hamiltont. A pontverseny éllovasát végül a 26. kör végén hívták ki a bokszba, a brit épp visszaért a 8. helyre Bottas elé, viszont Verstappen mögé, vagyis nemhogy legalább az egyik Ferrari elé, hanem a jobbik Red Bull-pilóta mögé került ő is. A Mercedes idén talán az eddigi legrosszabb taktikázását hajtotta végre, de annyinak legalább örülhet, hogy minimalizálni tudta veszteségeit, így egyéniben és csapatban is megmaradt a jelentős előny a riválisokkal szemben.

Alfa Romeo: Lehetett volna jobb is

A futamnak volt olyan periódusa, amikor a még mindig kerékcsere nélkül haladó Antonio Giovinazzi állt az élen. Ez az állapot a 34. körig maradt fönn, addigra már a Ferrarik, Verstappen és a Mercedesek is legyűrték őt, ráadásul összeakadt Daniel Ricciardóval, amikor a Renault versenyzője próbálta megelőzni az olasz pilótát. Ricciardo defektet kapott, és a kereket cserélő ellenfeléhez hasonlóan visszaesett a mezőnyben. Az Alfa Romeót azonban ennél is nagyobb csapás érte, amikor az 52. körben Danyiil Kvjat nekiment Kimi Räikkönennek a célegyenes végén, aminek következtében a finn bal első kereke kitörött, így kiesett, pedig neki is volt még sansza a pontszerzésre. Az Alfa Romeo több pontot is gyűjthetett volna, végül azonban meg kellett elégednie Giovinazzi egy egységével.

A Forma-1-es világbajnokság egy hét múlva a Szocsiban rendezendő Orosz Nagydíjjal folytatódik. Természetesen annak a futamnak az értékelésével is jövök majd jövő vasárnap itt a Sportudvaron.

Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: GETTY IMAGES/2019 GETTY IMAGES/LARS BARON

Leave a Reply