Szünet után, szünet előtt – Folytatódik a Túraautó Világkupa

A hétvégén Kínában folytatódik a Túraautó Világkupa (WTCR) 2019-es idénye. Michelisz Norbert magabiztosan várhatja a ningpói versenyeket, a bajnokság második helyén áll – lemaradása 24 pont Esteban Guerrieri mögött. Érdekesség, hogy kettő hónapos szünet után folytatódik a sorozat, majd a mostani hétvége után egy újabb, másfél hónapos szünet következik, hogy aztán az év végén még rendezzenek három hétvégét.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

Július elején, vagyis több mint két hónapja csapott össze legutóbb a világkupa mezőnye. A helyszín akkor a portugáliai Vila Real volt, amely egyébként az utolsó európai állomása volt az idénynek. A nyári szünetet követően a csapatok és a versenyzők Kína felé vették az irányt, a hétvégén Ningpóban rendezik meg az idény hetedik versenyhétvégéjét.

Az egyik legfontosabb kérdés a folytatás előtt mi más lehetne, mint hogy kik vannak még harcban a bajnoki címért? Az összetettet jelenleg Esteban Guerrieri vezeti, de magyar szempontból is van minek örülni, hiszen az argentin Honda-versenyzőt Michelisz Norbert követi a tabella második helyén. A magyar pilóta hátránya 24 pont, ami kicsit sem számít rossznak abban a tekintetben, hogy a hétvégivel együtt még 4 forduló és összesen 12 futam van hátra az idényből.

Ami a következő helyszínt illeti, Michelisz Norbert legjobb eredménye 2018-ban egy 5. hely volt, amelyet a záró futamon ért el. Az első versenyen nem tudott célba érni, míg a második viadalon a 9. helyen intette le a kockás zászló, de a magyar Hyundai-pilóta összességében pozitív hétvégeként emlékszik vissza a tavalyi küzdelmekre.

„Harmadik alkalommal versenyzem Ningpóban. Őszintén szólva nem éppen a kedvenc pályáim egyike, mégis egészen jól teljesítettem tavaly, és remélhetőleg ezt sikerül megismételnem idén is” – árulta el a folytatás előtt Michelisz Norbi az NSO-nak.

A korábbi vb-ezüstérmes pilóta egy másik oldalnak nyilatkozva arról is beszélt, Ningpóban nagy jelentősége van a gumikopásnak, amit tavaly nem kezelt a legjobban, ezért a nyári szünetben sokat elemezte az autó teljesítményét, hogy rájöjjön, hogyan lehetne jobbá válni e tekintetben. A baranyai versenyző hozzátette, hogy a hátralévő négy helyszín közül talán a mostani fekszik a leginkább a Hyundai-nak.

Mint föntebb említettem, jelenleg 24 pont Michelisz Norbert hátránya az összetettben Guerrieri mögött. A magyart 26 pont lemaradással követi a 2017-es világbajnok Thed Björk. Norbi úgy látja, ők hárman lehetnek harcban a vk-címért, de másokat sem szabad kizárni az esélyesek közül.

Björk szerinte szándékosan nem mutatta meg eddig rejtett tartalékait, Guerrieri pedig a Honda volánja mögött három olyan pályára utazhat még idén, ami elsősorban a japánok autóinak kedvezhet.

A mezőny másik magyar versenyzője, Tassi Attila korábban sosem versenyzett Ningpóban, de a nyári szünet előttről magabiztos teljesítményt menthet át. Az utolsó európai versenyhétvégén, Vila Realban ugyanis megszerezte az első pole pozícióját a sorozatban. Igaz, a futam végül nem alakult jól számára, hiszen technikai probléma miatt idő előtt kénytelen volt kiállni.

Következik az őszi szünet

A hétvége végeztével újabb hosszú, közel másfél hónapos szünet következik az idényben, ez azonban rövidebb lesz, mint a nyári volt. Hogy mi értelme van ekkora szüneteknek, azt talán még maguk a sorozat vezetői sem tudják…

Mindenesetre Kína után Japánban folytatódik a harc a bajnoki címért, majd Makaóba utazik a mezőny. A szezonzárót december közepén tartják Malajziában, ahol először teszi tiszteletét a sorozat.

Október 25–27.: Szuzuka, Japán
November 14–17.: Makaó
December 13–15.: Sepang, Malajzia

Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: eurosport.hosszabbitas.hu

Leave a Reply