Leclerc először nyert, a McLaren nullázott – a Belga Nagydíj legfőbb tanulságai

Charles Leclerc megszerezte élete első Forma-1-es futamgyőzelmét a hétvégi Belga Nagydíjon. A dobogóra a két Mercedes-pilóta állhatott még föl, míg a gumiproblémával küzdött Sebastian Vettel a negyedik lett. Nehezen indult Alexander Albon első Red Bull-os versenye, végül azonban szépen fölzárkózott, mint ahogy Danyiil Kvjat is. A Renault és a McLaren is jó eredményeket érhetett volna el, de ez végül egyik istállónak sem sikerült.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Leclerc először

Ez a hétvége tökéletes lehetett volna Charles Leclerc számára, amennyiben barátja, Anthoine Hubert nem szenved halálos balesetet a Forma-2 szombati futamán. A szabadedzéseken végig a legjobb volt, és az időmérőt is behúzta csapattársa, Vettel előtt. A futamot végig dominálta, csak az utolsó néhány körben került némi veszélybe győzelme, amikor a jobb állapotú gumikkal támadó Lewis Hamilton a közelébe ért, de megelőzni végül ő sem tudta. Leclerc harmadik pole pozícióját már győzelemre váltotta, azok után, hogy Bahreinben az utolsó körökben halt meg az autója, Ausztriában pedig Max Verstappen három körrel a leintés előtt kiterelte a pályáról. A 21 éves pilóta hazája, Monaco első győzelmét szerezte, valamint a Ferrari idei első sikerét is. Nem lepődnék meg, ha ez a siker egy szép pályafutás kezdetét jelentené.

Albon és Kvjat fölzárkózása

Alexander Albon a nyári szünetben váltott csapatot, miután a Red Bull őt ültette a kritikán alul teljesítő Pierre Gasly helyére, aki pedig a thai eddigi Toro Rossó-s ülését kapta meg. Albon csupán a 17. helyről vághatott neki a futamnak, amelyet azonban az 5. helyen fejezett be, többek között Daniel Ricciardóval szembeni csodálatos előzésének is köszönhetően. Egy másik pilóta, Danyiil Kvjat is szép fölzárkózást mutatott be Spa-Francorchamps-ban. A Toro Rosso orosz pilótája a rajtrács 18. helyét foglalhatta el, a kockás zászló azonban 7.-ként intette le. Kvjat nem is olyan régen, a Német Nagydíjon dobogóra állhatott, vagyis sikerült megőriznie jó formáját.

Gasly szép reakciója

Pierre Gasly búskomor tekintettel érkezett meg Belgiumba, miután a nyári szünetben visszaküldték előző csapatához, a Toro Rossóhoz. A verseny nagy részében úgy tűnt, hogy szenvedése, amely a Red Bull-tól történt eltávolítását eredményezte, a fiókcsapatnál is foyltatódni fog. Sokáig ugyanis nem reménykedhetett a pontszerzésben, végül azonban Lando Norris kiesése, valamint Ricciardo és a Haas-ok problémái miatt a kilencedik helyen fejezte be a futamot. Ez az eredmény segítségére lehet abban, hogy visszanyerje önbizalmát.

NEGATÍVUMOK
Nullázó McLaren

Lando Norris a 11. helyről indult, de a rajt utáni kalamajkát ügyesen kihasználva a top tízben találta magát. Egészen a leintésig úgy tűnt, megszerezheti az ötödik helyet, azonban autója a célegyenesben megadta magát, mint utóbb kiderült, mechanikai hiba miatt. A fiatal brit végül a 11.-ként lett jegyzőkönyvezve, vagyis elvesztett tíz, már-már zsebben lévő világbajnoki pontot. Ez a kiesés keretbe foglalta a wokingiak versenyét, hiszen Carlos Sainz Jr., aki éppen aznap ünnepelte születésnapját, már a rajtnál elvérzett. A McLaren a nullázás ellenére tartja negyedik helyét a konstruktőri világbajnokságban.

Ricciardo elvesztette ritmusát

Daniel Ricciardo a hatodik időt autózta az időmérő edzésen, a rajtrácson viszont csak a tizedik volt, mivel motorcsere miatt hátrasorolták. A szabadedzéseken és az kvalifikáción mutatott jó teljesítmény miatt azonban joggal reménykedhetett abban, hogy a futam is hasonlóan sikeresen fog alakulni számára. Ricciardónak azonban nem volt szerencséje. A rajtot követő kavarodásban hátracsúszott, majd utána már nem volt esélye a pontszerző helyekért harcba szállnia, így végül csak 14. lett, miközben csapattársa, Nico Hülkenberg a 8. helyen zárt.

Folytatódik a Haas szenvedése

Az amerikai istálló autói a 8. és 9. helyről kezdhették meg a futamot, azonban végül sem Kevin Magnussennek, sem a csapatból egyre inkább kifelé álló Romain Grosjeannak nem volt valós esélye a pontszerzésre. Előbbi a 12., utóbbi a 13. helyen végzett. A visszaesés oka egyértelműen az autók nem megfelelő teljesítménye. A verseny első felében a dán hat helyet veszített az Eau Rouge-t követő egyenesben, s hasonlóképpen járt francia társa is, aki ráadásul még mérnökével is összeveszett a rádióban. Ez utóbbi annak jele, hogy az idén katasztrófálisan teljesítő Grosjean nem valószínű, hogy jövőre is Haas-pilóta lesz. Én azt is megmerem kockáztatni, hogy a Forma-1-ben sem lesz helye 2020-ban…

Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: AFP

Leave a Reply