Bár a rajttól kezdve egészen a 67. körig Max Verstappen volt az élen a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, végül Lewis Hamilton nyerte a mogyoródi versenyt. Verstappen abroncsai három körrel a vége előtt olyannyira elkoptak, hogy a más bokszutcai taktikát követő Hamilton meg tudta előzni. Hasonló sorsra jutott Charles Leclerc is, aki szintén a futam legvégén bukta el a dobogót az elfogyó gumik miatt Sebastian Vettellel szemben. A Ferrarinak tehát összejött a dobogó, de egy percet kapott mindkét pilóta a győztestől, amire emberemlékezet óta nem volt példa.
HIRDETÉS
POZITÍVUMOK
A Mercedes és Hamilton nagy húzása
Hamilton sokáig Verstappen mögött autózott, amikor a 40. körben megpróbálkozott az előzéssel. Akkor még nem járt sikerrel, a holland ugyanis visszaverte a támadást. Azonban a bokszutcai stratégia meghozta a gyümölcsét a címvédő számára: a Mercedes a 49. körben másodszor is kihozta a bokszba Hamiltont, aki így friss gumikon támadhatta azt a Verstappent, aki ugyan kemény abroncsokon folytatta a körözést korábbi (25. kör) kiállása után, azonban gumijai a futam végére teljesen elfogytak. Gyakorlatilag bejött a jolly joker Hamiltonék számára, hiszen a brit a 67. körben megelőzte holland vetélytársát, s megnyerte a Magyar Nagydíjat. Ez volt az idei 8. és összesen a 81. futamgyőzelme, vagyis egyre közelebb kerül Michael Schumacher rekordjához. Öröme a verseny után abszolút érthető volt: “Nagyon jól együttműködtünk a csapattal, amikor arról volt szó, hogy ma veszélyek leselkedhetnek rám. Megbíztam bennük és ők is bennem. Hét éve vagyunk együtt és még mindig ugyanolyan motiváltak vagyunk”. A brit elégedettségét csak fokozhatja, hogy Valtteri Bottas ismét rosszul szerepelt: hockenheimi kiesését követően ezúttal csupán a 8. lett. Kezd egyre inkább eldőlni a világbajnoki cím…
Verstappen is győztes
Ugyan igen csúnya véget ért számára a Magyar Nagydíj, Max Verstappen azonban bebizonyította, hogy a Mercedest igenis meg lehet verni az időmérő edzésen normál körülmények között és a futamon is lehet vele tartani a lépést. Az elrontott taktika azonban most kiszúrt vele, így végül be kellett érnie a második hellyel. Nyilván nehezen tudja most még ezt földolgozni, de pár nap múlva szerintem alapvetően elégedetten fog visszatekinteni erre a hétvégére, hiszen mindenképpen jelzésértékű az elmúlt hetekben nyújtott teljesítménye. Ha idén nem is, jövőre könnyedén valós kihívója lehet a Mercedeseknek. Szurkolók sokasága vár arra már hosszú évek óta, hogy végre valaki ténylegesen fölvehesse a versenyt az ezüst nyilakkal. Úgy tűnik, most eljött a pillanat, amikor erről beszélhetünk.
Sainz újabb remek hétvégéje
A McLaren tavaly az egész idényben szerzett 62 pontot. A Magyar Nagydíj, a szezon 12. futama után Carlos Sainz Jr., aki télen érkezett a brit istállóhoz, már 58 egységgel rendelkezik. A kiváló spanyol ralipilóta fia már sokadszor tudott igen jó eredményt elérni. A futamot a 8. helyről kezdhette meg, végül azonban az 5. pozícióban intette le a kockás zászló. Többek között a Red Bull-os Pierre Gaslyt is maga mögé utasította, Valtteri Bottasról már nem is beszélve. Az ibériai ezzel az eredménnyel természetesen a “B-liga”, azaz a három topcsapatot követő hét kisebb istálló pilótáinak külön versenyét megnyerte. Nem lepődnék meg, ha idén még lenne példa hasonlóra…
Russell és a Williams ébredése
Ha Carlos Sainz kapcsán azt mondjuk, hogy igen jól szerepelt a Hungaroringen, akkor ez a maga szintjén George Russellre, a Williams fiatal pilótájára is igaz. A szebb éveket megélt brit istálló egyértelmű sereghajtója a Forma-1-nek idén. Hockenheimig egyetlen pontja sem volt a csapatnak, s ott is csupán az Alfa Romeók hátrasorolása (nomeg némi szerencse) eredményezte azt, hogy Robert Kubica 10. lett, amivel egy pontot hozott a konyhára. A csapat egyébként a német hétvégére új csomaggal érkezett, ám ez inkább Mogyoródon jelentkezett jobban a teljesítményben, hiszen Russell az időmérőn nüansznyira volt attól, hogy idén először továbbjutassa az egyik Williams-kocsit az edzés második szakaszába, ami idáig elérhetetlen távolságban volt tőlük. Végül a szerencse nem állt Russell oldalára, ám 16. helye toronymagasan az idei legjobb williamses rajtpozíciót jelentette. A futamon szintén örömet szerzett csapatának és szurkolóinak, ugyanis megőrizte ezt a helyezést. Nem csak csapattársát, Kubicát utasította maga mögé (amire idén sokszor volt példa), hanem a Racing Point-os Lance Strollt és az Alfa Romeós Antonio Giovinazzit is. Tehát ez egy aprócska győzelemként értékelhető a Williams számára, amely bízhat abban, hogy a nyári szünet után tovább tud javulni.
NEGATÍVUMOK
A Ferrari láthatatlan volt
Lassan nem csodálkozik azon az ember, ha azt látja, hogy a Ferrari autói képtelenek fölvenni a versenyt a Mercedesszel és a Red Bull-lal. A Hungaroringen azonban olyan mértékben el volt maradva a maranellói alakulat az első két istállótól, hogy azt nem csak a vörösök szurkolóinak volt fájó nézni, de alighanem sokan másoknak is. Ugyan Vettel a 3., Leclerc pedig a 4. helyen végzett, azonban Hamiltontól mindketten több mint egy perccel maradtak el, s a második Verstappennel szemben is több mint 40 másodperc volt a hátrányuk a leintés pillanatában. Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, erre emberemlékezet óta nem volt példa. Ez hatalmas érvágás az olaszok számára, hiszen a két autó kvázi az összes körben egy másodpercet kapott az élen álló párostól. Az idő kezd egyre sürgetőbbé válni a Ferrari számára, amennyiben nem szeretnék győzelem nélkül zárni 2019-et. Ne feledjük, utoljára még Kimi Räikkönen tudott győzni ferrarisként a tavalyi Amerikai Nagydíjon… Ennek már lassan tíz hónapja. Az idei szezonból pedig már 12 futam telt el, s 9 maradt vissza. A legrosszabb ráadásul az, hogy nemhogy a fejlődés, hanem a visszaesés jeleit látjuk most már hétről hétre a tűzpirosak teljesítményén. Ha valakinek nagyon jól jön a nyári szünet, akkor az bizony a Ferrari. Az már más kérdés, hogy három hét alatt ki lehet-e találni bármit, amivel legalább a becsületgyőzelem összejöhet valamely futamon? Meglátjuk…
Gaslynak lassan kifelé áll a szekere
A Magyar Nagydíjon elért 6. hely remek eredménynek számít Pierre Gasly eddigi 2019-es eredménysorát tekintve, azonban eléggé ciki, miközben csapattársa az elmúlt öt hét során két versenyt is megnyert és Mogyoródon is kevés választotta el a diadaltól. Ami viszont igazán kellemetlen lehet a Red Bull franciája számára, hogy még a mclarenes Carlos Sainzzal sem tudta igazán fölvenni a kesztyűt, aki simán megvédte az ötödik helyét. Többször értekeztem már róla, hogy mikor jöhet el az a pillanat, amikor Helmut Marko, a Red Bull vezetője azt mondja, hogy ebből elég, és szezon közben pilótát cserélnek? Kvjattal ezt megtette annak idején az osztrák csapat, és többen újból fölvetették azt a pletykát, hogy Gasly könnyedén az orosz sorsára juthat. Persze az más kérdés, hogy akkor ki jönne a helyére? Valószínűleg a vakáció során választ kapunk ezekre a kérdésekre.
A Forma-1-ben tehát megkezdődött a nyári szünet. A száguldó cirkusz legközelebb augusztus 30. és szeptember 1. között Belgiumban fog szerepelni, mégpedig a legendás, gyors és szeszélyes Spa-Francorchamps-ban.
Érdekelnek a hasonló cikkek? Iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
HIRDETÉS
A kiemelt kép forrása: AFP/Reuters